Мистерията с малайзийския самолет остава неразгадана

Мистерията с малайзийския самолет остава неразгадана

Високопоставен представител на малайзийската авиокомпания "Малейжа еърлайнс", която е собственик на изчезналия Боинг, заяви, че няма основание да се смята, че каквито и да е било действия на екипажа са предизвикали изчезването на машината, предаде Ройтерс по повод появилите се в медиите твърдения, че пилотът на самолета може и да се е самоубил.

Хю Дънливи, търговски директор на малайзийската авиокомпания, заяви в интервю за Ройтерс, че няма основание да се вярва, че нещо или някакви действия на екипажа са предизвикали изчезването на този самолет.

Издирването на летателния апарат продължава в сряда в по-широк периметър в района от Китай до Андаманско море. Малайзия е поискала от Индия да ѝ помогне да локализира изчезналия самолет, посочва Ройтерс, като цитира съобщение на индийското министерство на вътрешните работи. Засега все още не е решено в кои райони на Индия ще започне издирването.

Индия има голямо военно присъствие на Андаманските и Никобарските острови, които са нейно владение. Индийски военноморски кораби патрулират в Малакския проток.

Китайските военновъздушни сили ще добавят още два самолета в издирването на изчезналия самолет, съобщи председателят на Гражданска въздухоплавателна администрация на Китай Ли Цзясян, цитиран от Ройтерс. Ли допълни, че дейностите по издирване и спасяване ще се разширят, като обхванат и райони на сушата.

Виетнам ограничава дейностите в своите териториални води за издирване на изчезналия самолет, съобщи виетнамски заместник транспортен министър, също цитиран от Ройтерс. Той каза, че е поискал информация от малайзийските власти във връзка със съобщенията, че самолетът е променил курса си след последния известен контакт с него в събота, но все още не е получил отговор.

По-рано командващият малайзийските военновъздушни сили отрече да е правил изказвания, че малайзийските военни са засекли самолета за последно на запад от неговия курс над Малакския проток, отбелязва Ройтерс.

"Добре, лека нощ" - гласи последното радиосъобщение, изпратено до въздушния контрол от изчезналия в събота "Боинг" 777, съобщи малайзийският посланик в Пекин на среща с близки на китайските пътници. Думите са казани от един от пилотите в момента, когато самолетът напускал малайзийското въздушно пространство, за да влезе във виетнамското, посочи посланик Искандар Сарудин. Той добави, че "още не е дошло времето" да се разкрие информацията, предадена от военните на гражданските власти, които продължават петдневното издирване.

Министърът на транспорта Хишамудин бин Тун Хюсейн заяви, че Малайзия се консултира с колегите си от САЩ. Федералното авиационно управление и Националният съвет за сигурност на транспорта помагат на службите в Куала Лумпур при анализа на данните.

Японското правителство обяви, че ще изпрати за участие в издирването на изчезналия "Боинг" два военнотранспортни самолета Ц-130 и два самолета за борба с подводници П-3Ц. Молба за такава помощ е постъпила от правителството на Малайзия.

Премиерът на Малайзия Наджиб Разак призова за спокойствие и търпение в издирването. Той призова малайзийците да подкрепят правителството и да се молят за някаква информация, която да доведе до скорошно откриване на самолета.

В Малайзия същевременно нараства недоволството срещу действията и противоречията на малайзийските власти във връзка с кризата, породена от изчезването на малайзийския самолет. Бивш малайзийски министър на транспорта Онг Тий Кийт обвини правителството, че не е създало междуведомствена комисия заради изчезването на самолета, която е щяла да координира работата в тази насока и е щяла да вдъхне доверие на хората по света, че Малайзия е способна да се справи с способна криза.

Неназован чужд журналист, който отразява събитията в Малайзия от няколко години, казва, че малайзийското правителство не е привикнало на прозрачност пред обществото. Правителството имало пълен контрол върху страната, от икономиката до медиите.

Според политическия анализатор Терънс Нето правителството нарочно създава объркване, за да скрие нещо. Най-малкото чрез това объркване засега се отклонява вниманието от проблема за хлабавите проверки за сигурност по летищата в страната. Нето припомня, че двете подводници Скорпен на Малайзия не участват в издирвателните операции. Те бяха купени от премиера Мохамад Наджиб бин Тун Хаджи Абдул Разак по времето, когато той беше министър на отбраната в началото на първото десетилетие на 21 век. По онова време сделката породи слухове за плащането на огромни подкупи.

Командването на военноморските сили на Малайзия се оправда, че двете подводници не се използват в издирването, защото могат да откриват само обекти, които се движат или излъчват радио или сонарен сигнал.

Изчезването на полет MH370 на малайзийската авиокомпания "Малейжа еърлайнс" (Малайзийските авиолинии) е от този тип мистерии, които не се предполага, че още са възможни, пише американският в. "Вашингтон пост". Информационната ера е също така време на следене, взаимосвързаност, облачните сървъри, Джи Пи Ес сателити, разузнавателни агенции, които могат да наблюдават действията на терористи от космоса или да наредят да се извърши нападение с безпилотен самолет от контролна конзола на другия край на света. До този момент обаче технологичните очи и уши на света не успяват да открият изчезналия самолет.

Боинг 777 с 239 души на борда тихичко се изпари в събота рано сутринта на път за Китай, изчезвайки от радарите така внезапно и необяснимо, че може да е влетял в друго измерение, отбелязва "Вашингтон пост".

Извънземните в космоса не отвличат самолети. Всеки, който се чуди дали няма еквивалент на Бермудския триъгълник по крайбрежието на Югоизточна Азия, трябва да запомни, че Бермудският триъгълник е мит. Самолетът е някъде там, пише "Вашингтон пост".

Споделяне
Още по темата
Още от Свят

Успешна ли е стратегията на правителството за борба с коронавируса?