Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Мистерията с падналия в Атлантика “Еърбъс“ се заплита

11 коментара
Мистерията с падналия в Атлантика “Еърбъс“ се заплита

Вместо да изчисти мистерията с падналия на 1 юни в Атлантика “Еърбъс“, представеният в четвъртък доклад с първите изводи за катастрофата, при която загинаха 228 души, заплете още повече случая.

Представеният в Бурже край Париж доклад от Бюрото за разследвания и анализи на Франция, отхвърли досегашните твърдения, че самолетът на “Ер Франс“ се е разпаднал във въздуха. Изследванията на събраните 640 парчета от машината сочат, че тя е паднала като камък във водата, като до последно пилотите са се борили да овладеят ситуацията. Те дори не са подали сигнал за помощ, а последните четири минути преди вертикалното забиване на самолета във водата остават най-загадъчните в случая, коментира “Монд“.

Засега не става ясно дали пътниците са били в съзнание по време на удара на машината с водата, пише “Таймс“.

Британските "Гардиън" и "Дейли телеграф" отбелязват, че едно от заключенията в доклада - това, че надуваемите спасителни жилетки на пътниците така и не са били разтворени, показва, че всичко е станало толкова бързо, че пасажерите дори не са имали време да стигнат до тях.

Френските експерти се опасяват, че разследването може да стигне до задънена улица, ако не бъдат намерени двете черни кутии. Те могат излъчват сигнали в продължение на месец, но издирването им беше удължено до 10 юли с надеждата, че те ще продължат да излъчват макар и слаби сигнали поне още 10 дни, припомня "Гардиън".

Разследващите трагедията с полет 447 на “Ер Франс“ са изправени пред една от съдържащите най-много неизвестни и предизвикателства трагедии в историята на въздухоплаването, допълва "Гардиън" по темата. Изданието припомня, че намерените части от корпуса и оборудването са помогнали на разследването да отхвърли версията за разпадане на самолета във въздуха.

Например рафтовете в мястото за складиране на храната за пътниците са рухнали един върху друг към дъното на самолета, което говори за силно вертикално ускорение. Част от пода в това отделение пък бил деформиран отдолу нагоре, което именно говори, че машината е ударила водата с корема си, а не с опашката или с носа, допълва "Гардиън".

Френският "Монд" констатира, че Бюрото за разследване и анализи е далеч от разкриването на истината и причините за катастрофата. Случаят е като пъзел, в който разследващите разполагат с много малко части, за да го възстановят.

Изданието допълва, че при вчерашното представяне на доклада е станало ясно, че Бюрото за разследване и анализи не е получило заключения от бразилските съдебни лекари, извършили аутопсията на намерените 51 трупа на пътници на полет 447. Докладът обаче помогнал да бъде изключена и версията за пожар на борда на машината, както и за експлозии, тоест за терористичен акт.

Засега най-голямата мистерия си остава интервалът от време от 02,10 часа до 02,14 часа от фаталната нощ, когато от самолета са били изпратени 24 автоматични съобщения към земята. Те са били предадени чрез сателит, но са били анализирани не веднага, а по-късно. Иначе екипажът така и не е подал сигнал за помощ.

Анализът на съобщенията после е показал, че има непоследователност в измерваната скорост и срив в работата на сондите, които измерват скоростта на полета. Във вчерашния доклад обаче беше подчертано, че разследващите подозират само, че тези сонди имат нещо общо с катастрофата, но не могат да твърдят, че точно те са я причинили. Експертите не разполагат и с нищо, което да ги наведе на мисълта, че самолетът се е движил прекомерно бързо, нито, че е имало декомпресия в машината, допълва "Монд".

"Таймс" посочва, че съчетанието от мощна тропическа буря, в която се е намирала машината, както и дефектите на измервателните сонди, не правят самолета неуправляем. Дефектът на сондите може само да накара автопилотът да се изключи. Подобно нещо се е случило и с автоматичната система на самолета. Но така пилотите пък са имали възможност да управляват ръчно машината, пише изданието.

По БТА

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. доктор
    #13

    Абсолютно сигурно комисията крие данни , други данни крие Air France. Бразилците пък не можаха досега да дадат данните от аутопсиите .Да не говорим , че "не можаха да намерят " черните кутии, като че ги глътна риба .Не е причината в сондите ,но по искане на пилотите смениха всички сонди на Ербъсите.Въобще проблемът е колко Еърбъси аварираха и занапред ще се продават повече Ербъси или Боинги .Абе, нещо като проблемите на Титаник, когато се е състезавал. Оставам с впечатление , че корпоративните интереси са по- важни от истината и сигурността на полетите.Въобще мръсотиите не са само у нас и затова да се погрижим за България и да не забравим да гласуваме в неделя!

  2. Крум С.
    #12

    "Британските "Гардиън" и "Дейли телеграф" отбелязват, че едно от заключенията в доклада - това, че надуваемите спасителни жилетки на пътниците така и не са били разтворени, показва, че всичко е станало толкова бързо, че пасажерите дори не са имали време да стигнат до тях."А ако самолетът се е взривил във въздуха, щели ли са пътниците да имат време да разтворят надуваемите жилетки?Не знам защо, но изводът, че щом пътниците не са имали време да разтворят надуваемите жилетки, то самолетът не се е взривил

  3. kur
    #11

    Bravo Krume,prashtish ot akal! Viatarat razsabliakal patnizite??? Da ta takovam v gumenata glava!

  4. Крум С.
    #10

    От двете предположения за това какво е станало със самолета (разпадане във въздуха, подкрепено с това, че намерените тела са разсъблечени и сблъсък с водната повръхност, подкрепено от това, че спасителните жилетки не са използвани), намирам за по-убедително първото. Нито едното, нито другото, са мои. А това за разсъблечените тела на загиналите пътници може да намерите на следната връзка:)http://www.ibtimes.co.in/articles/20090613/bodies-debris-provide-vital-clues-about-flight-447-crash.htm""Most

  5. Fizik
    #8

    Njama nishto po losho ot zrelijat kapitalizam. Vsjaka greshka, mozhe da ti struva biznesa , zdraveto na semeisvoto ti , tlasti pechalbi...i t.n. Garantiram vi che informacijata shte bade dobre filtrirana i nakraja izvodite shte sa takiva che i valkat sit i agneto cjato - razbira se za tezi koito prodalzhavat da sa zhivi. Golemite koncerni njamat druga alternativa , tova e zapisano s golemi bukvi v politikite na vsjaka goljama kompania, kojato pravi dobri pari. Istorijata se pishe ot pobeditelite.....istinata i razsledvanijata se pishat ot.....tezi s golemi interesi i pari....

  6. доктор
    #7

    По- лошо от зрелия капитализъм е само зрелия социализъм ,г-н Физик .Спомнете си Чернобил !Във всичко останало сте прав !

  7. ot kochinata
    #6

    Za kusmet (taka da se kaje) na blizkite, kompaniata e zapadna i sled zawejdane na suotwetnite dela moje da wzemat po niakolko hiliadi obezshtetenie sled 5-6 godini. Inache - winowni shte sa piloti, naliwacha na goriwo, montjora, mejdunarodnoto polojenie i razbira se, naj-weche (w Bg) - Kostov.

  8. Але&Со
    #5

    че вече е намерена бялата кутия.

  9. Але&Со
    #4

    в рамките на шегата. Снимката подсказва на самолетните конструктори, че черните кутии не трябва да потъват със самолета, а автоматично да се откъсват и да остават на повърхността в случай на падане на самолета във вода.

  10. .dru
    #2

    Влиза муджахидина в пилотната кабина и казва на капитана тихо и кротко: "Изключи двигателите. Веднага!"След което: 1. Самолетът почва да пада вертикално;2. Екипажът те изпраща никакъв сигнал за помощ, защото нема възможност - муджахидина го държи на мушка;3. Самолетът се удря във водата с корема си.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.