Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Митниците "арестуваха" на летището първия ни "Спартан"

34 коментара
Митниците "арестуваха" на летището първия ни "Спартан"

Административен проблем вгорчи пристигането на първия от петте транспортни самолета "Спартан” С-27J и предаването му на българските военно-въздушни сили (ВВС). Самолетът, доставен от италианския концерн "Алениа аеронаутика” по договор с Министерството на отбраната, кацна в понеделник на летище Враждебна и във вторник трябваше да бъде приет с церемония и предаден на ВВС.    

Той обаче остана "арестуван” на правителствената стоянка, защото митниците отказаха да го освободят, докато не бъдат платени начислени от тях мита.

Стана ясно, че наличието на американски системи и агрегати на борда на самолета е причината за задържането му. Този ход на митниците изненада фирмата производител. От "Алениа аеронаутика”, която доставя такива самолети и в други страни от ЕС като Гърция и Литва, заявиха, че там не са имали проблеми с митниците и не са плащани мита.

Източници от министерството на отбраната, цитирани от БНР, смятат, че неприятният казус е възникнал поради неясни клаузи в договора за доставката, който беше подписан на 24 февруари 2006 г. от Министерството на отбраната и "Алениа аеронаутика”. Според него италианците ще доставят 5 самолета "Спартан” на стойност 91 млн. евро и със срок за последната машина 2011 г.

Пристигането на първата трябваше да стане още през август, но според Генералния щаб забавянето не е фатално, защото и без това тя не е напълно окомплектована. До пролетта от "Алениа” ще доставят очила за нощно виждане, палети и комплект специализирани карти.

Митническият проблем може да бъде решен до часове или до дни. Дотогава самолетът ще бъде изтеглен на друго място, за да не пречи на трафика.

Още преди месец от ВВС признаха, че "има известни проблеми”, свързани с новата летателна техника и с поддръжката на наличните машини. Още тогава командващият ВВС ген.-лейт. Симеон Симеонов обясни, че част от оборудването на първия "Спартан” ще бъде доставено по-късно от предвидените срокове. Ген. Симеонов увери, че частите ще бъдат платени едва когато бъдат монтирани и българският интерес е защитен, но новата машина ще бъде експлоатирана без проблем, докато бъде монтирано оборудването.

Началникът на ВВС изброи и други проблеми, свързани с авиационната модернизация, която и без това върви мъчително бавно. При доставката на военно-транспортните вертолети "Кугар" до третата доставена машина е имало течове в носещия винт. Това не е проблем по стандартите на производителя "Юрокоптер", но е проблем според българския стандарт, обясни Симеонов. След поставянето на проблема пред френската страна, при четвъртия доставен вертолет течът е бил отстранен.

При изпращането на катапултните кресла на швейцарските учебни самолети "Пилатус" за технически преглед, административни процедури са забавили връщането им в България и към средата на октомври са били годни за използване само три машини.

Преди месец нямаше яснота кога ще бъде подписан договор за ремонта и модернизацията на хеликоптерите Ми-24 и Ми-17. Модернизацията зацикли, след като със скандал бе разтурен договорът с израелската компания "Елбит”.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

34 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. МИР
    #35

    И кое е "перфектното" на "Спартан"?

  2. dep
    #34

    Тези немогат да си организират логистиката и осигуряването а ние очакваме да защитят държавата, пълен майтап. Тежко ни и горко ако се наложи да водим реални боини деиствия за защита на страната. С такива военни бог да ни пази.

  3. Ники
    #33

    Мръсни гадове, българските митници се опитват да се покажат по-европейски и от европейците. Разликата е, че нашите все искат от пиле мляко да искарат. Големи бизнесмени!!!Това ми напомня, когато генералите отидоха в Швейцария да довършват сделката за самолетите Пилатус и се правеха на тарикати , за да просят намаление. Мислеха се за много умни и че са изиграли компанията Пилатус. Така и си получиха самолетите, на които им липсваха 20% от стандартното оборудване....

  4. Алпос
    #32

    Договорите на МО са невероятни!Непрекъснато се сипят дефектни уговорки за много пари хвърлени на вятъра!Най-тежките злоупотреби /защото няма друго обяснение/ поради липса на всякакъв контрол.Тези далавери,на най-висше равнище,при известни създатели и "потребители" поне засега не се явява механизъм на контрол.Поне така изглежда отвътре.Но бъркат ако мислят,че трансферите на Гигов,Свинаров и покровители и съучастници не се знаят.

  5. Американец
    #31

    Митниците и армията не са ли и двете държавни учреждения? Кой на кого плаща, ако е така?

  6. armeec
    #30

    Takovo jivotno nema! Ostanaha samo dalaveri i rzruha. Nato, bato ta otzad-o.

  7. Парашутист
    #29

    И кой го създаа?

  8. hahaha
    #28

    Jalki ste jalkiii :) oligofreni , samochuvstvie bez pokritie 100000000pati go pisheme veche :)

  9. Oficer ot zapasa
    #27

    Armijata beshe edno vreme , sega samo nosjat uniformite i vsichko e teatar.Ya da se pojavi sega III (Treta BG Armija) v kojato sluzhih.... NATO mu trepereha martinkite , ama jako...., jako.... Zhalko, zagubihme pak na masata , no ne na boinoto pole !

  10. Иван
    #26

    Винаги военните доставки са били златна мина за някои от провителството. Само при комунизма това беше изключение.Сега нестига,че избраните доставчици не фелат, а ми и качеството на договорената техника е под всякаква критика.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.