Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Митрополит Николай в привествие към Антоний: Военният конфликт в Украйна е следствие на църковния

44 коментара
Митрополит Николай в привествие към Антоний: Военният конфликт в Украйна е следствие на църковния

Пловдивският митрополит Николай се срещна с руския митрополит Антоний, който е на посещение в България. В приветствието си към Волоколамския митрополит Антоний, който е председател на Отдела за външни църковни отношения на Руската православна църква, пловдивският митрополит Николай казва, че тялото Христово страда поради братоубийствената война между Русия и Украйна. Митрополит Николай казва още военният конфликт между двете страни е пряко следствие от предхождащия го трансцедентен конфликт и докато не бъде отстранена причината, няма да бъде поправено следствието.

Волоколамският митрополит Антоний е в България по повод 70 години от основаването на руското подворие у нас, а визита му у нас започна с протест пред руската църква в центъра на София заради подкрепата на Руската православна църква за инвазията на Путин в Украйна.

"Тялото Христово страда поради тази братоубийствена война, всички страдаме, сигурни сме, че страдате и вие. Длъжни сме с искрена братска любов едни към други да се опитаме да открием причините за сполетялото ни злощастие и да се опитаме да го прекратим", посочва митрополит Николай в приветствието си към Антоний.

"Това, което вие наричате "военна операция" в Украйна, започна на 24 февруари. Една седмица по-късно на 3 март, когато ние честваме Освобождението на България от победоносната армия на император Александър II, в която наравно са участвали руски, украински, финландски, румънски, грузински и прочие войни, в словото си аз си позволих да разсъдя на глас, че за току-що започналата война между два православни народа може би има една причина, която остана незабелязана от светските политици и анализатори. А тя е, че няколко години преди това православният свят беше смутен от един междуцърковен спор за юрисдикция.

Макар и да изглежда като административен въпрос, всеки спор за църковна юрисдикция всъщност е спор за душите и разкъсва душите на православните християни. Ние, българите, сме научили този урок на два пъти, през 870-та и през 1870-та година, и това ни дава право да обърнем внимание върху проблема. Един спор за църковна юрисдикция може да бъде разрешен само и единствено от позициите на християнската любов и на каноничното право. Всякакви други способи за неговото разрешаване, не дай Бог със светски методи и подходи, могат да направят конфликта още по-дълбок и това в момента се случва пред очите ни", посочва митрополит Николай в приветствието си.

"С две думи, досточтими Владико, мисля и изповядвам гласно, че от гледна точка на нас, православните, конфликтът между Русия и Украйна започна като междуцърковен спор за юрисдикция, в който постепенно бяха въвлечени в повече или по-малка степен всички останали православни църкви. Това е ненужно и опасно. Ние нямаме право да допускаме един конфликт между два православни народа да се разпростира като пожар върху цялата вселенска православна църква. Напротив, вселенското православие е длъжно да помогне всячески за разрешаване на конфликта.

Но, така или иначе, моето мнение е, че военният конфликт между вашите страни в момента е пряко следствие от предхождащия го трансцедентен конфликт. Докато не бъде отстранена причината, няма да бъде поправено следствието. Докато не бъде поправена грешката, ако е била допусната такава, мирът няма да може да бъде възстановен. Вярвам в това с цялата си душа и сърце, и Ви моля да не ми се сърдите, че го казвам по толкова прям начин", казва още той.

"Искам да знаете, че ако смятате, че бихме могли да помогнем за преодоляване на възникналите противоречия, то ние няма да пожалим никакви усилия и ще направим всичко необходимо, за да се върнем всички заедно на пътя на братската любов и да започнем да лекуваме нанесените рани върху Тялото Христово. Вярвам, че докато не бъдат излекувани раните върху Църквата, няма да бъде преодолян конфликта между народите", казва още митрополит Николай.

Пловдивският митрополит подари на Антоний икона на Свети Климент Охридски, чийто празник по Юлианския календар е днес. "Надявам се, че ще намерите за нея достойно място, откъдето този български светец, създал азбуката "кирилица", на която днес и вие пишете, ще ви припомня, че мисионерското дело, тръгнало от България преди повече от 10 века и християнизирало света до Камчатка е толкова победно, защото е било извършено с любов, а не с меч", е заявил Николай.

Пълният текст на приветствието можете да прочетете ТУК

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

44 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. The Rock
    #44
    Отговор на коментар #43

    А каква връзка има това със глупостите на дядо Никалай? Факта си е факт. Това се е случило. Славянските глупости са доста по-късно.

  2. Филка Русофилка
    #43
    Отговор на коментар #19

    Тaя пaнcлaвянcкa глупoтeвинa, чe цap Бopиc I изклaл цялaтa cи apиcтoкpaция, зa дa „пocлaвянчи“ нapoдa cи, дa cи я избиeш oт глaвaтa. Нeя я дължим нa Кoнcтaнтин Иpeчeк, кoйтo нa 20 гoдини кaтo cтудeнт нaпиca „Иcтopия нa бългapитe“ и пocлe ни cтaнa миниcтъp. Paзбиpa ce, нe e бил глупaв кaтo Киpeвия миниcтъp нa култуpaтa, кoйтo зaдигнa cубcидиятa нa apxeoлoзитe и я дaдe зa лeтящaтa чиния-кaпищe нa вpъx „Xaджи Димитъp“. Нo e бил плeмeнник нa пpoф. Пaул Йoзeф Шaфapик, oбявeн зa бaщa нa „нaучния пaнcлaвизъм“

  3. The Rock
    #42
    Отговор на коментар #41

    Като няма какво да кажеш предъвкваш стари неща. Не русификация а българизация. Етнос руснак НЯМА.

  4. Филка Русофилка
    #41
    Отговор на коментар #30

    Пресиян не е бил „Княз“, а Кан(ъс). Титла „Княз“ в Старобългарския език няма. Тя е много късна русификация на Кан(ъс). Проф. Александър Фол казваше, че Кан(ъс) е тракийски Цар (Базилевс), същевременно жрец и вече прероден в „човекобог“. По-скоро отговаря на елинското „антроподемон“, да не се бърка с Богочовека. И Орфей е бил Кан(ъс). Титлата, естествено, е българска, щото българите не са дошли от Бимбинистан, а винаги са били тука и наоколо;

  5. The Rock
    #40

    За Отец Николай вече има воденичен камък.

  6. The Rock
    #39

    6 А който съблазни едно от тези, малките, които вярват в Мене, за него би било по-добре да се окачи на врата му един воденичен камък и да потъне в морските дълбочини. 10 Внимавайте да не презирате нито едно от тези, малките, защото ви казвам, че техните ангели на небесата винаги гледат лицето на Моя Отец, Който е на небесата. Матей 18:6,10

  7. The Rock
    #38
    Отговор на коментар #36

    А и както и да го въртиш абортът е убийство и на първите три места са все православни държави, което говори много за пастирите на тези народи.
    Пълна пародия.
    Но Църквата не е на свещениците а на Христос и така ще е во веки веков.
    Дано тия народи си намерят достойни пастири а не мъжеложци, сектанти, чревоугодници и обикновени мерзавци.
    Защото:
    "А който съблазни едно от тези, малките, които вярват в Мен, за него би било по-добре да му се окачи голям воденичен камък на врата и да бъде хвърлен в

  8. The Rock
    #37
    Отговор на коментар #36

    Както и да се въртиш задника ти е все отзад! На ставаш!

  9. Филка Русофилка
    #36
    Отговор на коментар #35

    Глупocти гoвopиш. Индикaтopът e Abortion ratio (бpoй aбopти нa бaзa 100 или 1000 живopoдeни). Живopoдeнитe плюc aбopтитe дaвaт зaбpeмeнeлитe. Aкo cъм тe зaceгнaл c фaктa, чe пpи Тoдop Живкoв ca мpeли кaтo муxи, извинявaй. 1. Abortion ratio - cpeднoгoдишнo: 1980-1990 – 1169/1000 бp.; 1980-1996 – 1365,4/1000 бp. (oт Т. Живкoв дo Ж. Видeнoв); 2000 – 327/1000 – 4,2 пъти пo-мaлкo! 2. Abortion - cpeднoгoдишнo: 1970-1980 – 146 601 бp.; 1980-1990 – 139 404 бp.; 1980-1996 - 129 728 бp. (oт Т. Живкoв дo Ж. Видeнoв); 2000 – 19 327 бp. – 6,7 дo 7,6 пъти пo-мaлкo. Тия paбoти ги нямa в дoпиcкитe!

  10. The Rock
    #35
    Отговор на коментар #34

    Добър опит за замазване, но не струва. Тук говорим за аборти на 1 000 забременели, а не на 100 живородени. Манипулацията ти е доста нескопосана. Истината е една, и който я познае ще е свободен.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.