Млечният път имал за съсед невидима галактика

Млечният път имал за съсед невидима галактика

Астрономи от Калифорнийския университет в Бъркли откриха косвени доказателства за това, че Млечният път има за съсед огромна невидима галактика. Вероятно нейната маса е около един процент от масата на Млечния път, смятат изследователите. Резултатите от проучването им са публикувани в списанието “Месечни бележки на Кралското астрономическо общество“ и цитирани накратко в “Ню сайънтист“, предаде Лента.ру в петък.

Учените обаче все още не могат да дадат отговор на въпроса къде точно да се търси невидимата галактика. Предполага се, че се намира на приблизително 300 хил. светлинни години от нас, около два пъти по-далеч от Млечния път. Според симулациите галактиката представлява силно удължен елипсовиден път и преди около 300 млн. години тя е преминала през нашата собствена галактика само на 16 хил. светлинни години от центъра ѝ.

Астрофизиците всъщност работили върху изследване за разпределянето на газ и прах на границата на Млечния път. Провеждайки серия компютърни симулации на галактическата еволюция, учените установили, че констатираното разпределение на галактическите газ и прах може да се обясни с наличието на неизвестен съсед на нашата галактика.

Според техни колеги сценарият е правдоподобен, но е неясно защо толкова голям обект остава скрит за сателитите. Отговорът на учените от Калифорнийския университет е, че виновен за това е Млечният път, който има множество ярки млади звезди, чийто блясък се размножава от космическия газ. Възможно е и невидимата галактика да се пада точно зад Млечния път и той да я крие, може и тя да е мъртва, смятат учените.

Откритата нова галактика се сравнява по големина с Големия Магеланов облак, който заедно с Малкия Магеланов облак, са най-близките галактики до Млечния път.

1. Случайно минаващ

Е как да има - няма по какво да се плюе.Много далеч била галактиката...

2. Ганий

Как да няма!?Ми не могат да гледат както трябва... Единственият, който може да гледа както трябва, си е Костов... Друг, кат него, няма!Мдааааааа........

3. a

"Млечният път има за съсед огромна невидима галактика". .....Вероятно нейната маса е около един процент от масата на Млечния път!!!???

4. mickey от психото

Откога кавалпочна да разбираш и от космос.ЕГАТИ ДОЛНИЯ КАВАЛ

5. Дядо

Едно нещо е маса, а съвсем друго - е обем. Може да е с малка маса, но да е по размери съизмерима с Млечния път. Предполагаемата галактика, може да е съставена основно от космически прах, все още неоформил се като небесни тела. Друго нещо е странно в случая, че тя е преминала през нашата галакика? Обикновено те , галактиките, също се движат в една посока и такива космически "срещи" са изключение.

6. Jonson

"Предполага се, че се намира на приблизително 300 хил. светлинни години от нас, около два пъти по-далеч от Млечния път."От това излиза, че ние сме на 150 хил. светлинни години от Млечния път. Доколкото нашата слънчева система е в Млечния път, излиза, че ние сме на 150 хил. светлинни години от самите себе си. По-вероятно е това да е разстоянието между уважаемия журналист, на(пре)писал тази статия и елементарната компетентност.

7. ЧУК

8. Сашо Балкански

Ние сме Център на вселената ;)Относно: До JonsonАвтор: ЧУКПолучено на: 15 Август 2009 12:53Става дума за разстоянието ДО ЦЕНТЪРА на Млечния път. Обикновено разстоянията се измерват до центровете на галактикету, а ние явно се намираме в периферията на нашата. (Както обикновено става в живота).

9. Питащ

Това за прослувутата огромна черна дупка, извор на толкава радиираща антиматерия ли е? Вижте, според мен нещо и калифорнийците са се объркали. Моля редакцията да повдигне въпроса космологически, чрез института по астрономия на БАН до Бъркли или Станфорд.

10. Realist

Бъди моля те по-прецизен или накарай дежурния редактор да си върши работата, защото този текст звучи много лаически. Не че всеки трябва да разбира от космология, но 1. Jonson-a е прав, 2. онова "огромна", ако се отнася до обем, трябва да бъде уточнено, 3. а пък словосъчетанието "галактиката представлява силно удължен елипсовиден път" направо избива рибата. Това "път" що за нещо е? Междуградски, жизнен или пореден?