Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Множат се версиите и тайните около изчезналия самолет

1 коментар

Десетина дни след мистериозното изчезване на малайзийския пътнически самолет, летящ от Куала Лумпер за Пекин, се множат версиите за причините и посоката на това изчезване. Същевременно излизат наяве позени досега в тайна загадъчни обстоятелства.

Едва след 12 мъчителни дни наяве излезе нещо, което тайландските власти държаха досега в тайна, пише италианският в. "Кориере дела сера". Тайландски военен радар е засягал в 1,28 ч. на 8 март /малайзийско време/ самолет, който е летял към Куала Лумпур. Две минути по-късно малайзийският боинг, който принципно трябваше да пътува от Куала Лумпур за Пекин изчезна, според официалните данни. Какъв е този втори самолет? Дали е бил изтребител? Дали е всъщност отклонения вече самолет на малайзийските авиолинии? Засега този въпрос остава без отговор.

Банкок уточни, че досега не е споделила данните от радара, защото Малайзия не ги била поискала. Това е честно казано необяснимо поведение от страна както на Малайзия, така и на Тайланд, освен ако двете страни не са искали да скрият нещо, пишат журналистите на в. "Кориере дела сера" Гуидо Олимпио и Гуидо Сантевеки.

Тайландската армия съобщи днес, че неин радар е засякъл самолет, който може да е бил изчезналият. Това станало минути след прекъсването на връзката с машината. Самолетът е следвал път с много завои до Малакския пролив, където малайзийски радар е засякъл изчезналия самолет сутринта на 8 март. Тайландските военни обаче не са сигурни, че са засекли същия самолет, заяви говорител на военновъздушните сили.

Той обясни, че информацията не е била съобщена веднага, защото първоначално не ѝ е било обърнато внимание. Самолетът не е влязъл в тайландското въздушно пространство, а първоначалното искане за информация от страна на Малайзия не е било конкретизирано.

Новите разкрития за неидентифициран самолет показват, че тази машина е отивала първо към Куала Лумпур и Малакския проток, преди да завие на север и да се насочи към Андаманско море, западно от Малайзия, посочва по темата в. "Фигаро". Този самолет е сменил няколко пъти посоката, а сигналът, който изпращал бил слаб и прекъсвал, но това не се е сторило подозрително на Тайланд, тъй като самолетът не се е движил в тайландското въздушно пространство и не е бил възприет за заплаха за сигурността на Тайланд, допълва вестникът.

Втори нов аспект излиза на яве в последните часове. Той се отнася до завоя на запад на малайзийския самолет. Според американски източници, цитирани от в. "Ню Йорк таймс" завоят е бил препрограмиран. Някои, който е познавал много добре командите на системата за управление на полета, е въвел данните за смяната на курса. Ето защо сега вниманието се насочва и към самата системата за програмиране на полета.

Промяната на курса чрез въвеждане на нови данни не е трудно за пилот или за човек, който имат опит с програмирането, посочва в. "Фигаро". Системата може да се препрограмира от мястото на първия и на втория пилот. Но в случая с полет МН370 изглежда трудно един и същи човек едновременно да препрограмира системата и да изключи системата за връзка със земята, както и системата за локализиране на самолета. Трябва да има двама души, за да свършат тази работа. Те трябва да са подготвени от известно време. Така че е имало или съучастничество между двамата пилоти или някой е заставил пилотите да действат така, или пък някой е извадил от играта пилотите и е поел контрола на самолета, посочва в. "Фигаро".

Според в. "Ню Йорк таймс" обаче препрограмирането на полета е станало не ръчно, а автоматично чрез въвеждането на компютърен код.

Военните радари в Азия са прекалено силни, за да пропуснат преминаването на такъв самолет, посочва в. "Ню Йорк таймс", цитирайки американски експерти, които визират системата от военни радари в Китай, Индия, Пакистан и Афганистан. Тези оценки се появиха в отговор на предположения, че самолетът може да е преминал някъде, без да бъде идентифициран.

Западни издания публикуват и нови версии за изчезването. Все по-голяма вероятност набира сценарият, че малайзийският самолет е бил свален с ракета, след като се е озовал в ръцете на въздушни пирати, готови да го разбият върху азиатски мегаполис. Откъде е изстреляна ракетата, засега никой не смее да прави хипотези, посочва в. "Кориере дела сера".

Според психоложката от Париж Ребека Дювилие малайзийският самолет е станал просто жертва на криза на амок /внезапна проява лудост/ на пилотите, пише в. "Фигаро".

Група селяни, живеещи на отдалечен остров на Малдивите, съобщиха че рано сутринта на 8 март са видели нисколетящ самолет, подобен на изчезналия Боинг 777, предаде ДПА. Жителите на острова Куда Хувадхо на атола Дал са били интервюирани от малдивската агенция Хаверу онлайн. Те са забелязали ниско летящ реактивен самолет в 6.15 часа сутринта на 8 март (1 часа по Гринуич). Самолетът, забелязан от осем души, е бил бял с червени ивици, наподобяващи логото на малайзийските авиолинии.

Няма открити подозрителни пътници

Анализът на симулатора, иззет от дома на първия пилот на изчезналия малайзийски самолет, е показал, че от него неотдавна са изтрити файлове, предаде Асошиейтед прес, като се позова на  съобщение на малайзийския министър на отбраната Хишамудин бин Тун Хюсейн.

Специалисти се опитват да възстановят файловете. Министърът на отбраната подчерта на пресконференция в сряда, че първият пилот капитан Захари Ахмад Шах е невинен до доказване на противното.

Той съобщи, че всички страни, от които е имало пътници в самолета, са изпратили справка за миналото им, с изключение на Русия и Украйна. Тоест не са получени справки за общо трима пътници. Анализът на получените досега справки е показал, че нито един от пасажерите не е подозрителен.

При проверката на данните за китайските пътници не са открити никакви връзки с терористични организации, заяви Хуан Хуейкан, китайският посланик в Куала Лумпур. По-рано се появиха предположения, че самолетът може да е бил отвлечен от сепаратисти от китайското уйгурско мюсюлманско малцинство, живеещо в Синцзян-Уйгурския автономен район. На борда на самолета, пътуващ за Пекин, имаше 154 китайски граждани.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Истинско Име
    #1

    поезия на "конски", но не е подигравка или нещо такова, понеже поводът не е за какъвто и да е майтап или черен хумор: schwer getroffen unser held liegt zertruemmert im kartoffelfeld.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.