Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

МО все още не е решило как да модернизира хеликоптерите

0 коментара

Министерството на отбраната все още не е решило как да модернизира хеликоптерите Ми-17 и Ми- 24, заяви пред mediapool.bg директорът за Европа на "БАЕ системс" Марк Стивънс.

Английската фирма е една от няколкото компании, сред които са и американската Локхийд Мартин, европейският консорциум EADS, израелската "Елбит", руската фирма производител на хеликоптерите и южноафриканската АТЕ, които в момента преговарят с министерството на отбраната за модернизацията на хеликоптерите.

Според Стивънс "БАЕ системс" е предложило на ведомството на Николай Свинаров няколко варианта. Той каза, че фирмата му ще предложи цена тогава, когато българската страна прецени точно какъв проект иска да изпълни по отношение на хеликоптерите си.

Стивънс се позова на конфиденциалността на преговорите и отказа да коментира предложението на "БАЕ системс". Той не се обвърза и с краен срок за приключване на разговорите като коментира, че процедурата е избрана от българската страна и той се съобразява с нея.

Според Стивънс негативните коментари по отношение на "БАЕ системс" в медиите от представители на Министерството на отбраната подкопават усилията на правителството за сключване на добра сделка.

На 23 януари пред Дарик радио против даването на поръчката за хеликоптерите на английската фирма се изказаха заместник-министър Илко Димитров, главният мениджър на ведомството Август Мичев и командващият Военновъздушните сили (ВВС) генерал- лейтенант Димитър Георгиев.

Едно от твърденията на Мичев бе, че "БАЕ системс" не е готова да изпълни проекта по модернизация на бойните ни хеликоптери, защото не е изпълнявала такава дейност.

Пред mediapool.bg Стивънс коментира, че не само неговата компания, но и никоя друга по света досега не е правила модернизация на хеликоптерите Ми-17 и Ми-24. По думите му, подобен проект не може да се осъществи без участието на руските "Рособоронекспорт" (компания, занимаваща се с износа на руска военна продукция) и на конструкторското бюро Мил.

Стивънс обаче обясни, че "БАЕ системс" работи в Русия и даде за пример производството на хеликоптера Ми - 172, който е разработка между британската фирма, руската компания Казан и канадската Келоуна еъркрафт (Kelowna aircraft).

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.