Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Мобилните оператори вдигат цените си заради инфлацията

4 коментара
Мобилните оператори вдигат цените си заради инфлацията

"Виваком" увеличава с 4.7 на сто цената на месечния абонамент за част от основните и допълнителните услуги и това ще бъде отразено в издадените през февруари сметки, обявиха от телекома. Причината е инфлацията и повишените разходи. Същото ще направят и от А1, но не посочват размер на повишението. От "Йеттел" засега отказват коментар, но очакванията са и този оператор за вдигне цените си, както направиха трите телекома и миналата година и имат право на това, според общите условия по договорите със своите потребители.

Миналата година телекомите вдигнаха цените си над 15 процента заради съществената инфлация.

Сега от "Виваком" обявиха за поскъпването на част от услугите си на своя сайт, като посочват, че то ще е колкото регистрираната от Националния статистически институт инфлация за 2023 г. - 4.7 процента.

Индексацията няма да важи за социални абонаментни планове и планове за хора с увреждания за мобилни и фиксирани гласови услуги (Smart S+, Optima 250, Инвалиди 160, Инвалиди 300, Ограничен). Запазват се цените по договори с придобитите оператори N3, Net1, "Телнет", както и тарифните линии, стартирани за продажба през 2023 г. за телевизия - EON SAT LIGHT, FULL, PREMIUM, неограничен 4G интернет за дома (Mobix XL), високоскоростен 5G интернет за дома и офисa. Поскъпване няма да има и за подписаното след 1 януари 2024 г. удължаване на договори.

От A1 също предвиждат промяна на цените си с аргумента, че през 2023 г. инфлацията в страната продължи да бъде на високи нива, въпреки лекия спад през последните три месеца. За поредна година инфлацията е доста над средната в сравнение с предходните повече от 10 години преди това - средногодишният индекс на потребителските цени за 2023 г. възлиза на 9,5 процента според публикуваните данни от НСИ, посочват от оператора пред БТА.

Компанията анализира влиянието на инфлацията върху бизнеса си, за да вземе най-доброто решение за абонатите и за себе си за размера на повишението на цените. След като имаме готовност, ще уведомим нашите клиенти във възможно най-кратки срокове, посочват от А1.

От третия оператор "Йетел" на този етап не искат да коментират официално, но информацията е, че и той готви поскъпване на услугите си за своите абонати.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

4 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Milenca
    #4

    Преди няколко месеца не актуализираха ли цените си?

  2. Отбелязвам
    #3

    "Причината е инфлацията и повишените разходи". Повишените разходи на какво, моля? -------------- Мобилните оператори се държат като руски проститутки. Те са и такива. Разчистване и подмяна с не толкова крадливи.

  3. полк. Дрангов
    #2

    Разбойници!

  4. rusonefil
    #1

    А дали ще вдигнат заплатите на служителите си заради същата инфлация?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.