Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Модернизацията на жп линията Волуяк-Драгоман се отлага за 2027 г.

0 коментара
Модернизацията на жп линията Волуяк-Драгоман се отлага за 2027 г.

Модернизацията на железопътната линия Волуяк - Драгоман няма да може да бъде завършена до края на 2023 г. и ще се довършва по новата оперативна програма "Транспортна свързаност" 2021 - 2027 г.

Решението за фазиране на проекта е взето на заседанието на Министерския съвет. По този начин ще се осигури възможност за успешното изпълнение на 35-километровия участък от железопътната магистрала от София до границата със Сърбия, се казва в съобщението на правителствената информационна служба.

Целият проект е на стойност около 500 млн. лева. Той влезе в оперативна програма "Транспорт" 2014 - 2020 г. в последния момент, като опция за спасяването на парите от магистралата през Кресненското дефиле.

През 2021 г. бяха подписани договорите със строителите на 35-километровата жп отсечка между Волуяк и Драгоман, а в началото на август миналата година служебният кабинет отпусна и 45 млн. лв., за да започне строителството, но първа копка така и не беше направена.

Модернизацията на жп трасето е разделена на два участъка.

Изпълнител на отсечката Волуяк - Петърч е обединението "Вистра" ДЗЗД, което включва фирмите ВДХ АД (преди "Водстрой 98") и испанската "Лантания" АД. Срокът за работа е 40 месеца. Стойността на договора за строителство е близо 92 млн. лева без ДДС.

Участъкът от Волуяк до Петърч е близо 12 км. Предвижда се удвояване на жп линията и изграждане на нова жп гара и спирка Костинброд. Ще бъдат модернизирани коловозното развитие, контактната мрежа и пероните. Ще бъде изградена нова тръбоканална мрежа за нуждите на системите за сигнализация, ще се надгради и системата за контрол на електроподаването към жп мрежата SCADA.

Ще се изграждат и нови пешеходни подлези и надлези, които няма да допускат пресичане на жп линия в участъка на едно ниво. В населените места ще бъдат поставени шумозащитни съоръжения и предпазни огради за районите около гарите.

Изпълнител на другата отсечка Петърч - Драгоман е гръцката компания "Терна". Тя има договори с трима подизпълнители за различни дейности. Това са австрийската "Порр Бау" (1.5%), АЖД Прага (7.5%) и "Балкантел" ООД (1%). Срокът за изпълнение е 48 месеца. Стойността на договора е близо 244 млн. лева без ДДС.

Участъкът от Петърч до Драгоман е над 23 км. Предвижда се удвояване на жп линията - приблизително 17 км плюс 6.5 км модернизация на единична жп линия, както и на коловозно развитие, перони и контактна мрежа.

Ще се строи нова жп гара Сливница и ново приемно здание в Петърч. В Алдомировци е заложена реконструкция на приемното здание. По протежението на целия железопътен участък ще бъдат модернизирани всички съоръжения на жп инфраструктурата, ще бъдат изградени и 5 пътни надлеза, 2 жп надлеза, 1 жп естакада и нова водоотводна система за целия участък, както и шумозащитни съоръжения с приблизителна дължина 3864 м.

С изпълнението на този проекта ще бъде завършена жп магистралата от сръбска граница през София - Пловдив до Бургас. Ще се обслужва и жп направлението до Свиленград и границата с Турция.

И един прехвърлен проект

Към оперативна програма "Транспортна свързаност" 2021 - 2027 се прехвърля и проектът за внедряване на интегрирана информационна система за управление на операции при бедствия и аварии в българските териториални води на Черно море, е решило още правителството.

В обхвата му е включено закупуването на специализиран кораб за търсене и спасяване и за реакция при комбинирани инциденти в морските пространства на България - пожари, замърсявания и други.

Проектът беше заложен за реализация по оперативна програма "Транспортна свързаност" 2014 - 2020 г. През март 2020 г. дори бе подписан договор с Изпълнителна агенция "Морска администрация" за реализацията му, но по неясни причини по-късно същата година през май е прекратен.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.