Модернизира се жп участъкът Оризово – Михайлово за 218 млн. лв.

Изпълнител на обекта е българо-испанско обединение

Модернизира се жп участъкът Оризово – Михайлово за 218 млн. лв.

Железопътният участък Оризово – Михайлово ще бъде модернизиран за близо 218 млн. лв. без ДДС с европейски средства.

Договорът с изпълнителя – ДЗЗД "Евро ЖП Инфраструктура", беше подписан в четвъртък от изпълнителния директор на обединението Илия Илиев и директора на Национална компания "Железопътна инфраструктура" Красимир Папукчийски.

Модернизация на железопътен участък Оризово - Михайлово е част от проекта за рехабилитация на железопътната линия Пловдив – Бургас (фаза 2). Той се финансира от Кохезионния фонд чрез оперативна програма "Транспорт и транспортна инфраструктура" 2014-2020 г.

Проектът

Двупътният жп участък с дължина 37 километра между Оризово и Михайлово ще бъде изграден в по-голямата си част по ново трасе и ще позволява скорост за движение на влаковете от 160 км/ч.

В рамките на проекта ще бъдат изградени нов железен път, контактна мрежа и тунел с дължина 835 метра.

Също така ще бъдат премахнати всички железопътни прелези като на тяхно място ще се изградят 5 пътни надлеза и 3 пътни подлеза. По този начин ще се елиминира пресичането на едно ниво и ще се повиши безопасността на движението.

Дейностите по обекта включват и подновяване на коловозите и стрелките в гарите Оризово, Чирпан и Михайлово, както и модернизация на системите за сигнализация и телекомуникации.

Ще бъде осигурен достъп за лица с намалена подвижност до обновените приемни здания и пероните на гарите и спирките.

Строителите

За изпълнител на строителните дейности беше избрано ДЗЗД "Eвpo ЖΠ Инфpacтpyĸтypa", в което партньори са българското дружество "Инфpacтpyĸтypнo cтpoитeлcтвo" AД и испанското "Mapĸo Oбpa пyблиĸa" AД.

Те спечелиха търга, в който участваха общо петима кандидати, с най-висока техническа оценка от 40 точки и най-ниска цена от 217 982 167 лева без ДДС. Прогнозната стойност на обекта беше 248 млн. лв.

Трима от кандидатите не бяха допуснати до отваряне на ценовите им предложения, а четвъртият – гръцката "Терна", получи по-ниска техническа оценка и даде по-висока цена и от прогнозната – над 268 млн. лв. без ДДС.

Собственици на българската компания "Инфраструктурно строителство" са Дарио Стоев (99%) и Пейо Пеев (1%), показват данните в Търговския регистър.

Компанията има опит в железопътното строителство. Работила е по обекти на НКЖИ по линиите София – Карлово – Зимница, Благоевград – Симитли, Велико Търново – Дебелец и други.

В периода 2014 – 2016 г. "Инфраструктурно строителство" е получавало поръчки от "Водстрой 98" за ремонт на железопътен път.

"Инфраструктурно строителство" отчита нарастване на печалбата за 2018 г. до 2.8 млн. лв. Това става на фона на намалели приходи от договори за строителство с около 10 млн. лв. - до 21.6 млн. лв.

Модернизацията на жп пътя Оризово – Михайлово е на инженеринг – проектиране и строителство. Срокът за изпълнение е 1494 дни, т.е. 4 години и 34 дни.

Още от Бизнес