Модната верига "Форевър 21" поиска защита от фалит

Модната верига "Форевър 21" поиска защита от фалит

Американската модна верига "Форевър 21" (Forever 21) е подала молба за защита от кредитори по глава 11 от закона за фалитите в САЩ, предадоха световните агенции в понеделник.

Преди време много популярна сред пазаруващите тийнейджъри, компанията стана жертва на бързото си разрастване и променените вкусове на потребителите, посочи Асошиейтед прес.

Частната компания с централа в Лос Анджелис съобщи, че предприема преструктуриране на бизнеса си, което да ѝ позволи да се фокусира върху печелившите си операции и да закрие някои от своите международни обекти. Веригата, която е създадена през 1984 г., в момента има 815 магазина в 57 държави. Петстотин от тях са в САЩ и предстои затварянето на 178 от тях. "Форевър 21" планира да закрие повечето си обекти в Азия и Европа, но ще продължи да работи в Мексико и Латинска Америка.

"Решенията за това кои местни магазини ще затворят ще продължат да бъдат взимани в очакване на резултата от продължаващите разговори с наемодателите", се посочва в комюникето на веригата. "Въпреки това според нас значителен брой от тези магазини ще останат отворени и ще работят, както обикновено, като не очакваме да излезем от по-големите пазари в САЩ", според комюникето.

От началото на 2017 г. над 20 американски вериги за продажби на дребно бяха принудени да потърсят защитата на съда срещу искането на фалита им, посочва Ройтерс. Причината е, че все повече потребители предпочитат да пазаруват онлайн

Броят на компаниите, изпитващи сериозни затруднения, потвърждава, че търговците на дребно преминават през криза. По-рано през тази година компании от сектора, листвани на борсата, обявиха, че ще затворят 8558 магазина и ще отворят 3446 магазина, според компанията за глобални проучвания Корсайт рисърч (Coresight Research). През 2018 година цифрите сочеха 5844 затворени магазина и 3258 отворени.

Корсайт очаква затворените магазини да достигнат 12 000 в края на 2019 година.

"Форевър 21" заедно с т. нар. вериги за бърза мода като "Ейч енд Ем" (H&M) и "Зара" (на испански Сара - Zara) се ползваше с голяма популярност сред младитe клиенти. Интересът към тях се увеличи особено през Голямата рецесия, когато пазаруващите търсеха изгодни сделки за модни предложения.

През последните две години обаче бързата мода вече не е толкова популярна. Младите клиенти загубиха интерес към дрехите, които се "хвърлят на боклука", и се ориентираха към екопродукти, както и към предложения за дрехи под наем и втора ръка.

Споделяне

Още от Бизнес