Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Модната верига "Форевър 21" поиска защита от фалит

1 коментар

Американската модна верига "Форевър 21" (Forever 21) е подала молба за защита от кредитори по глава 11 от закона за фалитите в САЩ, предадоха световните агенции в понеделник.

Преди време много популярна сред пазаруващите тийнейджъри, компанията стана жертва на бързото си разрастване и променените вкусове на потребителите, посочи Асошиейтед прес.

Частната компания с централа в Лос Анджелис съобщи, че предприема преструктуриране на бизнеса си, което да ѝ позволи да се фокусира върху печелившите си операции и да закрие някои от своите международни обекти. Веригата, която е създадена през 1984 г., в момента има 815 магазина в 57 държави. Петстотин от тях са в САЩ и предстои затварянето на 178 от тях. "Форевър 21" планира да закрие повечето си обекти в Азия и Европа, но ще продължи да работи в Мексико и Латинска Америка.

"Решенията за това кои местни магазини ще затворят ще продължат да бъдат взимани в очакване на резултата от продължаващите разговори с наемодателите", се посочва в комюникето на веригата. "Въпреки това според нас значителен брой от тези магазини ще останат отворени и ще работят, както обикновено, като не очакваме да излезем от по-големите пазари в САЩ", според комюникето.

От началото на 2017 г. над 20 американски вериги за продажби на дребно бяха принудени да потърсят защитата на съда срещу искането на фалита им, посочва Ройтерс. Причината е, че все повече потребители предпочитат да пазаруват онлайн

Броят на компаниите, изпитващи сериозни затруднения, потвърждава, че търговците на дребно преминават през криза. По-рано през тази година компании от сектора, листвани на борсата, обявиха, че ще затворят 8558 магазина и ще отворят 3446 магазина, според компанията за глобални проучвания Корсайт рисърч (Coresight Research). През 2018 година цифрите сочеха 5844 затворени магазина и 3258 отворени.

Корсайт очаква затворените магазини да достигнат 12 000 в края на 2019 година.

"Форевър 21" заедно с т. нар. вериги за бърза мода като "Ейч енд Ем" (H&M) и "Зара" (на испански Сара - Zara) се ползваше с голяма популярност сред младитe клиенти. Интересът към тях се увеличи особено през Голямата рецесия, когато пазаруващите търсеха изгодни сделки за модни предложения.

През последните две години обаче бързата мода вече не е толкова популярна. Младите клиенти загубиха интерес към дрехите, които се "хвърлят на боклука", и се ориентираха към екопродукти, както и към предложения за дрехи под наем и втора ръка.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Ivan Mitev
    #1

    Съществената първичност за възникващите щети и другите съпътстващи лоши последица е фаталната грешка на централната банка да ползва неправилен модел за емитиране на пари. При наличие на банковата грешка, колкото повече работят хората да постигнат обществен икономически растеж – толкова повече са щетите и последицата е катастрофална криза. Устойчивият просперитет на държава е възможен, когато нейната централна банка осъществява правилно емитиране на пари.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.