Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

МОН: Детските градини ще преминават към онлайн обучение само в краен случай

Едва 11% от забавачките не са имали проблеми с дистанционните занимания в пандемията

0 коментара
МОН: Детските градини ще преминават към онлайн обучение само в краен случай

Онлайн обучение за децата в детските градини и учениците със специални образователни потребности при нова вълна на Covid-19 да има само в краен случай. Това е становището на експертите от Министерството на образованието и науката (МОН), които в момента правят анализ на обучението от разстояние в електронна среда.

Причината е, че повечето деца в предучилищна възраст и тези със специални потребности в училище не са били обхванати в дистанционно обучение и не са получили знания и подкрепа. Това става ясно от анкетата на МОН, в която са участвали 5047 учители и 1141 директори от общо 1823 детски градини. Две трети от отговорилите са от градове, посочват от МОН.

Децата в предучилищна възраст

Значителен брой деца в предучилищна възраст са останали необхванати от образователната система по време на затварянето на детските градини заради пандемията.

Проучването показва, че учителите и директорите са положили усилия да продължат да работят с децата по време на карантината, като са разчитали на подкрепа от родителите.

Едва 11.5 на сто от анкетираните обаче не са срещнали затруднения при заниманията от дистанция.

Само в 16 на сто от детските градини в дейностите от разстояние са се включили над три четвърти от децата.

Петнадесет процента не са получили никаква помощ от родителите, а други 20% са срещали частични трудности.

На въпроса какво би ги подготвило по-добре за следваща година, при която се налага работа от дистанция, близо половината от учителите (46%) отговарят, че имат нужда от допълнителна квалификация за организиране на обучение от разстояние в електронна среда.

Малко над една трета от педагозите (34%) имат нужда и от осигуряване на технически средства и свързаност с родителите, а 27 на сто - и от допълнителна квалификация за работа с родители. Над една четвърт (26%) от учителите имат необходимост и от осигуряване на избор от електронни ресурси.

На фона на тези дефинирани потребности прави впечатление, че висок процент от учителите и директорите в детските градини не са преминавали обучения и не са получили подкрепа през изминалата година, посочват от МОН.

Деца със специални потребности

Сериозно пострадали от затварянето по време на пандемията са и децата и учениците със специални образователни потребности (СОП).

Между 20 и 32% от центровете за подкрепа на процеса на приобщаващо образование (РЦПППО) и от регионалните управления на образованието (РУО) не са провеждали почти никакви групови дистанционни обучения с децата със СОП в детските градини.

В училищата картината е малко по-оптимистична – около половината РЦПППО и РУО са включили в колективни занимания от разстояние 75% от учениците със СОП.

В две трети от случаите педагогическите специалисти са предпочели индивидуалните занимания с деца и ученици със СОП чрез електронни устройства или на хартиен носител.

При всички форми на обучение те са разчитали изключително много на образователните медиатори.

Само в краен случай

Детските градини и децата и учениците със СОП трябва да преминават на дистанционно обучение само в краен случай е мнението на експертите от МОН.

Те смятат, че детските заведения и Центровете за специална образователна подкрепа трябва да продължат да работят присъствено дори при високи нива на заболеваемост, при спазване на всички противоепидемични мерки и подкрепа за педагогическите и непедагогически специалисти.

В случай на наложително дистанционно обучение МОН ще положи усилия да осигури допълнителни видеоресурси за работа в домашна среда и технически помощни средства за учениците със СОП.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.