Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

МОН обяви графиците за присъствено и онлайн обучение

Уроците ще се редуват 1-2 седмици в клас и 1-2 седмици онлайн

3 коментара
Снимка: Архив

Министерството на образованието и науката е спуснало до директорите на училища варианти на графици за редуването на присъсвено и онлайн обучение.

Това е най-новата стратегия на министерството за работа в пандемичната обстановка с цел едновременно да се реагира на броя на заболелите от Covid-19, но и да не се блокира изцяло присъственият учебен процес до Коледа.

От трите, разпространени от МОН варианти за график, е видно, че идеята е 1-2 седмици присъствено обучение да се редуват с 1-2 седмици онлайн уроци. Като цяло, по-големите ученици ще могат да прекарат най-много време вкъщи, а най-малките най-често ще посещават класната стая.

При първия вариант учениците от 5-и до 12-и клас трябва да прекарат общо 40% в дистанционно обучение. До Коледа най-много в онлайн среда ще учат 6, 11 и 12 клас – общо три седмици. Останалите три ще бъдат на място в класните стаи.

Вторият вариант за график предвижда онлайн уроците да са 49% от учебното време, а трите дни преди Коледа учениците ще бъдат вкъщи. При този вариант най-много в онлайн среда ще учат 6, 9, 10 и 11 клас.

При третия вариант всички ученици от 5 до 12 клас ще учат равен брой дни в онлайн среда и присъствено обучение – 50:50.

Очаква се във вторник трите варианта да бъдат обсъдени на среща между директори и експерти от образователното министерство. Решението ще влезе в сила на 27 ноември и ще важи до Коледа. След това ще се решава как да завърши първият срок.

Очакванията са всяко училище да взима само своите решения. Задължително условие е всяко дете да присъства в клас, но без да стават струпвания на големи групи от ученици.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Ivan Angelov
    #3

    Пълни простотии. Тези графици са напълно безсмислени! Това няма да помогне с нищо, ще помогне само да се влоши ситуацията! Най-добре ще е да пуснат учениците до второ нареждане както миналата година! Тогава нямахме толкова заразени, сега като пуснаха учениците по 3000 заразени на ден. Стягайте се малко какви са тези графици? Да не сме 1920 да си правим графици кога да ходим на училище?

  2. Iva Markova
    #2

    Тези графици са просто абсурдни. Подобни експерименти да се правят при цялото напрежение в системата на здравеопазванто и при 4000 потвърдени почти ежедневно, може да се определи само като изключително безотговорно поведение. Каква ще бъде ползата от тези "графици"? С колко ще се подобри качеството на образователния процес, като изпратим големите ученици на училище за 2 седмици (колкото да ги разболеем).
    А някой дали отчете рисковете, и сигурните неблагоприятни последствия, и покачването на броя

  3. Nely
    #1

    Не разбрах много-много разликата между трите варианта. Нещо да се случва там, да му мислят учителите и ние родителите. Не може ли по-прости работи да се мислят, и ефективни.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.