Московски нареди проверка на Wizz Air заради дублирането на билети

За трети ден авиокомпанията блокира десетки пътници на Летище "София"

Московски нареди проверка на Wizz Air заради дублирането на билети

Министърът на транспорта Ивайло Московски разпореди в четвъртък проверка на унгарската нискотарифна компания Wizz Air, след като трети ден тя блокира десетки пътници на Летище "София" заради дублирани билети.

"По разпореждане на министъра на транспорта информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски ГД "Гражданска въздухоплавателна администрация" (ГД ГВА) ще извърши проверка на ситуацията с полетите на авиокомпания Wizz Air", съобщиха от транспортното ведомство.

От министерството допълниха, че разпореждането е във връзка със зачестилите случаи на продажба на повече седалки от наличния капацитет на унгарския авиопревозвач, изпълняващ полети до и от България.

Следобед от авиокомпанията потвърдиха, че издават повече билети от местата в самолетите, но това било, защото рядко се случвало всички пътници със закупен билет да се явят на летището.

"Инспекторите на ГД ГВА ще извършат SAFA (Safety Assessment of Foreign Aircraft) проверки, които обхващат безопасността на полетите, техническото състояние на въздухоплавателните средства, документацията и екипажите на превозвача, както и дали компанията е спазила своите задължения за гарантиране правата на пътниците", казаха още от МТИТС.

Оттам уточниха, че българската страна няма правомощията да извършва цялостни проверки на дейността на авиокомпании, регистрирани на територията на друга държава. Затова ГД ГВА ще изпрати официално искане до унгарските авиационни власти, които са надзорен орган на Wizz Air, за извършване на пълна проверка на авиокомпанията и обяснение за причините за възникналата ситуация.

В четвъртък сутринта 40 души не са се качили в самолет на Wizz Air, въпреки че имат билет. С предимство са настанени пътниците, които е трябвало да летят вчера, съобщи bTV.

По закон при подобни случаи авиокомпаниите дължат обезщетение. Според европейските правила компенсацията при разстояние под 1500 км е 250 евро, между 1500 и 3500 км – 400 евро, а при по-дълго разстояние – 600 евро.

"От началото на тази седмица полетите на Wizz Air от София до Лондон Лутън регистрират изключително нисък процент на неявили се пътници. Това доведе до няколко случая на дублиране на местата, които при последваща резервация на пътниците за нов полет започнаха да се натрупват, засягайки все повече полети и пътници. Wizz Air работи усилено, за да намери решение на проблема и да спре лавинообразния ефект", се посочва в официално становище на авиокомпанията.

Оттам уточниха, че ще пуснат допълнителен полет София – Лондон Лутън с резервен самолет, базиран в Будапеща. Очаква се полетът да тръгне от Летище "София" в четвъртък вечер в 21:30 ч.

От Wizz Air се извиниха за създадената ситуация и обясниха своята версия за проблема.

"В съответствие с международно установените стандарти в авиосектора и приложимото законодателство за защита на потребителите, Wizz Air позволява известно надвишаване на броя резервирани места (overbooking) на най-популярните маршрути, за да предостави възможност на повече пътници да пътуват и да избегне наличието на празни места, ако пътник не се появи. Случаи, в които всички пътници се появяват за своя полет, са прецедент и при подобна ситуация доброволци сред пътниците получават допълнителни ползи срещу съгласието си да пътуват по-късно, или пътниците, които са се чекирали последни, се регистрират за следващ полет и се компенсират съгласно законодателството за правата на пътниците", посочиха от авиокомпанията.

Оттам твърдят още, че стриктно спазват европейския регламент за обезщетяване на пътниците.

Споделяне
Още от Бизнес