Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Московски обяви транспортните концесии за приоритет

Укори спирането на процедурата за летище София и обеща прозрачност и анализи при новия конкурс

2 коментара
Московски обяви транспортните концесии за приоритет

Транспортният министър Ивайло Московски обяви като един от основните приоритети на правителството на ГЕРБ използването на концесията като механизъм за развитие на транспортната система. При откриване на ново разтоварно съоръжение на пристанищния терминал "Бургас-Изток 2" , стопанисван от братя Домусчиеви, Московски в четвъртък разкритикува предшественика си – служебния министър Христо Алексиев, за прекратяването на процедурата за концесиониране на летище София и обяви, че конкурсът ще бъде отново обявен като се правят анализи и ще бъдат привлечени водещи институции за гарантиране на успешна и прозрачна процедура.

Предоставянето на държавни обекти за управление от частни инвеститори е най-добрият подход за развитие на транспортните дружества, заяви Мосоквски и даде за пример изграждането на откривания терминал за разтоварване и съхранение на меден концентрат, в който концесионерът на пристанищния терминал "Бургас Изток – 2“ - фирмата БМФ "Порт Бургас“, е инвестирал 15 млн. евро. Управителят на концесионера Георги Домусчиев обясни, че с новото вложение инвестициите на частния оператор в пристанщния терминал в последните пет години ще надхвърлят 70 млн. лв.

Новото съоръжение за разтоварване и съхранение на меден концентрат, чийто капацитет е 60 хил. тона, ще се използва от от добивната компания "Арубис България", която работи в Пирдоп. Концентратът ще се води от Пирдоп до пристанището с жп транспорт.

Московски допълни, че държавата и Държавното предприятие "Пристанищна инфраструктура“ са предвидили 30 млн. лв. инвестиции в развитието на пристанище Бургас чрез удълбочававнето му, за да може да се приемат по-големи кораби и да се увеличат товаропотоците.

Транспортният министър коментира още, че правителството на ГЕРБ отново ще обяви конкурс за концесионирането на летище София, след като стартираната от предишния кабинет на Бойко Борисов процедура бе спряна от служебния кабинет на Огнян Герджиков с мотивите, че не е успяла да привлече качествени кандидати, които са предпочели аеропорта в Белград, а и недостатъчна защита на националните интереси и сигурност.

"Изключително нелогично ми се струва това, което направи служебния кабинет. Концесионната политика е начинът, по който може да бъдат съвместени интересите и на държавата, и на частните оператори. На Летище София имахме две цели - да намерим вътрешен ресурс за системата на транспорта, за да покрием темата с дълговете в БДЖ и летището да получи своето добро развитие", каза Московски.

Сега предстоят анализи и стартирането на процедурата отначало ще даде възможност за прозрачност. Министерството ще се обърне към водещи институции, така че да се гарантира равен достъп до всички, които участват в тази процедура, добави още той.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Народът си избра партията на европейския грабеж, нека му се случи! Нека българите, лятящи на ескурзии д а З€вропа да плащат по-високи нелищнти такси за 35 годни напред! Нека и родните мигранти да плащат повече за всяко завръщане в София! Тази концесия ще трупне нещо под масата за бай Х, но ще оскъпи значително летищните такси! ДО степен държавата да се наложи без договор и за своя сметка да субсидира кацането в София! Справка-писмено становище на нискотарифната Раънеър, след подобни "сделки" в Тбилиси, Истамбул, Атина, Тирана

  2. harv
    #1

    Концесията е начин да се краде законно. Няма изгодни за обществото концесии. Има концесии, изгодни за правителството, но това е друг въпрос!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.