Транспортното министерство се отказва от идеята за Централна гара София да бъде отдадена на концесия, съобщи министър Ивайло Московски в интервю пред БНР. Причината е, че са осигурени средства и през май започва нейният ремонт, обясни той. Става въпрос за 30 млн. евро от европрограма “Транспорт”, който ще се пренасочат за ремонта на Централна гара. Търгът за изпълнител още не е обявен, тъй като се изяснява собствеността на гарата и прилежащите пространства.
Убеден съм, че приватизацията на "Товарни превози" ще бъде успешна за дружеството, каза още Московски. Той подчерта, че е гарантирано, че средствата от продажбата ще се върнат в БДЖ, с което дружеството ще започне да погасява натрупаните си дългове.
Реформата в БДЖ се осъществява в момента. Дружеството "Товарни превози" е в Агенцията за приватизация. Правят се оценки и скоро ще бъде предложено за приватизация. Критериите, които са заложени за приватизация, гарантират интерес от големи стратегически оператори или финансови институции, коментира той.
Московски изрази надежда, че до края на тази година или началото на следващата "БДЖ - Пътнически превози" ще стане бенефициент по ОП "Транспорт". Имаме уверение на ЕК, че през 2014 г. ще може да получи 300 млн. евро за закупуване на нови влакове, добави той.
Розен Зарков от железничарския синдикат на КТ "Подкрепа" коментира от своя страна, че “реформа не е свиване и унищожаване на дейността”. “Една реформа прави и развива нещата. В момента се движат влакове с по 1 или 2 вагона, което не позволява на хората да ползват тази услуга. В момента в цяла България пътуват 4 спални вагона. Знам, че има сключен договор и в началото на лятото ще дойдат около 30 спални вагона. Няма и ремонт на пътническите вагони, което ни притеснява. Сключен е договор за 186 броя ремонти с румънска фирма, която се оказва, че няма база за такова нещо. Много интересно какъв договор е сключен и за какво”, каза Зарков.
За честна и независима журналистика
Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.
4 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
За справка, "Монитор" написа това преди националното радио!
Ей, момченце, я по-добре да се откажеш от целия транспорт! Това да не са ти шевните машини, които внасяше преди и да си мислиш, че ще можеш да изкараш много парички от "бизнеса", който си въобразяваш, че разбираш? Освен това, от тебе нищо не зависи, нали си знаеш?
Московски е може би най-некадърния транспортен министър от двайсет години насам. Междувременно, друга група некадърници, начело с комсомолския лидер от времето на Виденов Владимир Владимиров, изключително успешно работи за ликвидирането на българските железници. Без значение, че в Бялата книга на ЕК развитието на жп транспорта беше обявено за приоритет.
Мошеници във вълчи кожи !!!!Те просто си отиват като другите но след тях и потоп.Бойко да се замисли, защото след магистралите идват ЖЕЛЕЗНИЦИТЕ!!!Или той няма да е на власт тогава.НАЛИ???