Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Московски спря съкращенията в БДЖ заради продажбата на “Товарни превози”

2 коментара

Транспортният министър Ивайло Московски е разпоредил да не се предприемат мерки, които ще навредят на предстоящата приватизация на “БДЖ Товарни превози”, включително и съкращения на персонала на железниците. Това стана ясно след среща на министъра, синдикатите и ръководството на БДЖ, състояла се в четвъртък.

Московски, който е принципал на дружеството, е преценил, че преди да се извършат нови съкращения – 400 души в “Товарни превози” и 450 души в “Пътнически превози”, първо трябва да приключи планираното в края на миналата година освобождаване на 2000 души в двете дружества, обясниха от транспортното министерство.

В момента има около 160 души от този списък, чието освобождаване се бави по медицински причини или защото служителите се ползват със синдикална защита.

След срещата профсъюзите разпратиха съобщение до медиите, че министърът е наложил мораториум върху съкращенията в “Товарни превози”, а за тези в “Пътнически превози” е поискал икономическа обосновка. Думата мораториум обаче е неточна, обясниха от транспортното министерство. Официален документ за тези съкращения няма, така че няма как да се наложи мораториум, обясниха от кабинета на Московски.

Изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев каза, че синдикатите тълкуват думите на министъра, както намерят за добре, а обосновка за съкращенията вече била изготвена.

Според Петър Бунев, председател на железничарския синдикат към КНСБ, съкращения в товарните превози за незаконни, защото дружеството е предложено и одобрено за приватизация с определен списъчен състав на персонала. Намалението на персонала на практика ще промени условията на конкурса.

“Явно някои от БДЖ играят за потенциалния купувач, а не играят за националния интерес и интереса на българските граждани”, каза Бунев, цитиран от “Фокус”.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #2

    Данчо,продължаваш да гледаш като Теле железнезата.Скрабаджиите имат лоби в парламента,зърнения бизнес също!Давай транзитния товар на ДБШ и бягай щото всичко друго е проблемно!Някой трябва да вършо черната работа а това е родното БДЖ-ТП не е часник-разбра ли?

  2. Анонимен
    #1

    Интересът на българските граждани не е да имаме второ социално министерство наречено БДЖ.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.