Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Московски вади неубедителни варианти за плащане на мотрисите "Дезиро"

10 коментара
Московски вади неубедителни варианти за плащане на мотрисите "Дезиро"

За отсрочка от няколко месеца на плащанията по заема от германската банка за развитие, с който БДЖ купи 50 електрически мотриси “Сименс Дезиро” ще преговаря транспортният министър Ивайло Московски в сряда на политическо ниво в Германия. Вариантите за погасяването на кредита, които той възнамерява да предложи, за да получи отсрочката, обаче са неубедителни.

 

Заемът от 2005 г. е за 190 млн. евро, а вноски по него не са плащани повече от година. Банката заплаши, че ще си прибере половината от мотрисите. С тях се обслужват най-натоварените крайградски линии.

 

“До февруари месец ние считаме, че ще предложим на кредиторите поне два варианта за погасяване на тези задължения. Първият вариант: ще очакваме резултата от бърза стартирана процедура по приватизация на БДЖ "Товарни превози", вторият вариант е: очакваме да подпишем заемното споразумение със Световна банка”, каза Московски, цитиран от БНР.

 

“Бих искал да успокоя кредиторите, да им дам гаранция, че всички тези непопулярни, болезнени мерки, които провеждаме в момента, са с цел оздравяване на компанията и довеждането ѝ до състояние, в което да може да започне да си изплаща задълженията”, каза още Московски.

 

Двата варианта на Московски и посоченият срок – февруари 2012 г., обаче са съмнителни. Бърза процедура по приватизация на товарните превози едва ли е възможна, продажбата може да отнеме година, а може и въобще да няма успех. На кръгла маса за реформите в БДЖ в средата на месеца икономисти изразиха съмнение в успешната приватизация на "Товарни превози", защото дружеството е на загуба и активите му са заложени. Те се изчисляват на 320 млн. евро, но от продажбата му на частен инвеститор не се очакват повече от 200 млн. лева, смятат от ръководството на БДЖ. Стачката може да свали още повече цената на превозвача.

 

Другият вариант на Московски – заем от Световната банка, също е съмнителен. Банката има готовност да отпусне исканите 460 млн. лева за рефинансиране на дълговете на железницата, но финансовият министър Симеон Дянков е против наливането на нови стотици милиони в БДЖ без реформи и досега не е давал знак, че е готов да промени мнението си.

 

Министър Московски е в Антверпен, където участва в дискусии с Европейската комисия за финансирането на бъдещи инфраструктурни проекти. Той обясни, че съкращаването на хората е неприятно и знае, че те не са виновни за тежкото състояние на БДЖ. "Упрекът ми обаче е към синдикатите, които много добре знаят, че има реален риск от фалит", заяви министърът.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #10

    Да вземе някой експерт с него да не пелтечи на германците, че ще им писне от нас!

  2. Анонимен
    #9

    Ясно е, че завареното положение с железниците си беше трагично. Благодарение на изпълнението на партийната повеля "магистрализация и метровизация" за две години вече си е май безнадежно. И ако приватизацията на товарните превози ще спасява пътническите мотриси, то дано това упражнение да е съгласувано с ЕК. Само още санкции и глоби са ни необходими на тоя хал.

  3. Анонимен
    #8

    Има още по-прогресивен вариант: Продават се и "Пътнически превози" и остава само дирекцията на БДЖ Холдинг с няколкото скъпо платени бойкови некадърници.

  4. Анонимен
    #7

    Московски, проблема е, че и Берлин не вярва на сълзи, батко!

  5. Анонимен
    #6

    Защо неубедително ? Браво Ивайло ,само така ! Съкращаваш рязко половината персонал на БДЖ като излишен и продаваш Товарни превози ! Абсолютно точно !

  6. Анонимен
    #5

    KAKVO MOJE DA PREDLOJI IVAYLO CVINARA? NISHTO UBEDITELNO SAMO LAJI

  7. Анонимен
    #4

    вторият вариант е: очакваме да подпишем заемното споразумение със Световна банка”, каза Московски, цитиран от БНР. Ето ключа от бараката!

  8. Анонимен
    #3

    От отчета и баланса на БДЖ за 2009 г. се вижда, че погасяването на кредита за немските мотриси е вървял по график, в т.ч. на главницата и лихвите. Московски е в небрано лозе - неговото правителство спря разплащанията към сименс. Как ще бъде убедителен!

  9. Анонимен
    #2

    Tърчи-лъжи момченце, от тебе нищо е зависи, нали си знаеш?

  10. Анонимен
    #1

    Нали щяхте да съдите Тройните бандити за закупените но неплатени влакове, старите вагони купени на цени по-високи от нови и т.н. и т.н. Или и там "защитените" свидетели ги сплашват както при делото за крадливата Масларова? Оставяте ги да се измъкнат, пък после ви боли като ви свалят.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.