Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Московски: Жп синдикатите са изнервени от положителните процеси в БДЖ

Нови цени на билетите от октомври и нови вагони от 2014 г., обеща министърът

5 коментара
Ивайло Московски и зам. министрите Камен Кичев и Валери Борисов

Вероятно положителните сигнали, които се случват в системата на железниците, изнервят синдикатите, коментира в сряда пред журналисти министърът на транспорта, информационните технологии и съобщенията Ивайло Московски. Ден след протеста на железничарите заради орязаните им привилегии и съмнения за нови съкращения на персонала, той свика пресконференция "по актуални теми". На нея, освен че изкара профсъюзите най-голямото зло в БДЖ, обяви, че наесен ще има нови тарифи и ценообразуване за возенето с влак и обеща нови вагони през 2014 г.

 

След като при поредната разкрита кражба на гориво в локомотивно депо Московски акцентира върху това, че всички задържани са членове на железничарския синдикат (каквито на практика са почти всички служители в БДЖ), сега той обясни как досега не е получил нито един сигнал за кражби от страна на профсъюзите.

 

"Те не са разследващ орган, но са компетентни по всяка тема, свързана с железниците. Те са единствено компетентни да кадруват", заяви транспортният министър. По думите му всеобщо известна тайна е, че става въпрос за организирана група от представители на синдикалистите.

 

Московски обясни още, че вероятно синдикатите са изнервени и организират протести и обявяват стачна готовност заради започналите в последните месеци доста положителни процеси в системата на железниците. В БДЖ и в НКЖИ са реализирани сделки за десетки милиони като система за сигнализация по жп линията Пловдив-Свиленград, както и очакваните до месец нови спални вагони, каквито не са купувани от 30 години насам, заяви министърът.

 

Той обясни, че има диалог със стачкуващите железничари, които са недоволи от премахването на безплатните карти за пътуване с влак. "Нито за миг на хората, на които се налага да пътуват от системата, не им се е налагало да плащат", заяви Московски.

 

По думите му картите за безплатно пътуване ще бъдат възобновени и спор по това не е имало. Системата ще функционира по същия начин до края на годината, при промяна ще има тримесечен срок за предизвестяване. "Друг е въпросът, че 350 000 човека от БДЖ и от НКЖИ пътуват в момента безплатно по цялата железопътна мрежа и затова да не се учудвам, че превозвачът е с такива резултати", каза транспортният министър. Той определи като необоснован разходът за безплатни карти за влака и за различни структури от системата на МВР, МО, депутати и техните семейства.

 

През 2014 година физически ще е напълно възможно да имаме нови подвижни състави. С гарантираните от ОП "Транспорт" 600 млн. лева могат да се купят много нови вагони и това ще стане, заяви още Московски.

 

От октомври обаче пътниците с влак трябва да очакват нови тарифи и ценообразуване, обясни той, но не даде повече подробности.

 

Министърът обеща още да няма "немотивирани" съкращения на железничари извън вече договорените със синдикатите по време на стачката им от края на миналата година. "БДЖ - Пътнически превоз" трябва да оптимизират процеса на работа, а "БДЖ Товарни превози" подлежат на продажба, заяви той и повтори, че 200 млн. лв. би била добра цена за държавния товарен жп превозвач.

 

От Гражданска инициатива "За обществен и релсов транспорт" обаче призоваха да се спре приватизацията на дружеството, за участие в която вече купиха документи шестима кандидати. Организацията настоява, вместо да се продава печелившата част от "Холдинг БДЖ", да се оздрави компанията и част от жп линиите да се отдадат на концесия.

 

Според нейния представител Веселин Кирев като продаде "БДЖ Товарни превози" държавата ще се лиши от 1.5 млрд. лв. приходи в продължение на 10 години, за да получи сега 100-200 млн. лв. Освен това ще бъде създаден частен монопол при жп превозите, тъй като продаваното дружество в момента държи 85 на сто от железопътното карго.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

5 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #5
  2. Анонимен
    #4

    Ех, Московски, Московски... Синдикатите били изнервени от положителните процеси в БДЖ. Все едно чета, че враговете на социализма са изнервени от успехите в народното стопанство. Тия хора се представят за десни, но отвреме навреме по изразите им си проличава, какви са били и откъде са дошли. Такива десни ще гледат да са винаги най-десни от десните, те са като еничарите някога си.

  3. Анонимен
    #3

    Браво, Московец! Я ги изгони от работа тия, дето знаят какво е БДЖ! Остави 100-200 души, вземи няколко стотин милиона субсидии от ЕС, междувременно продай де какво има (а има мнооого, толкова много, че няма да ти стигне времето) и си я продай на тия дет ти каже ББ, че да има откъде да папкате докат сте живи. Само че трябва вместо БДЖ да се казва БЖ- държавата е продадена! Браво, Московец, браво, ГЕРБ. Да не забравите големите жп гари и пристанищата, брейй! Айде нагушете се, че догодина кой знае...

  4. Анонимен
    #2

    Поредният слънчасал-положителни промени в БДЖ?!?Щял да купува за 600млн.лв. нови вагони?Не съм сигурен дали сме извършили едно старо плащане точно към Германия,за което искахме отсрочка.Въпросът дали скоро е пътувал с влак този човек считам за излишен.

  5. Анонимен
    #1

    наскоро пътувах София - Варна с влак, поради липса на места доплатих за първа класа. Учудващо, целия вагон беше зает от хора в пенсионна възраст. Оказа се, се че това са пенсионирани жп-ейци, които се возят безплатно!!! първа класа като повечето от тях развиват ... куриерска дейност. Не само че имаха незнайно защо получена привилегия да блокират цял вагон, но и развиваха търговийка на гърба на бдж - багажи, пратки, стоки в кашони. Тези а и други аналогични привилегии са пълна перверзия и организиран грабеж !!!!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.