Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Москва обяви радикални мерки в гражданската авиация, експерти са скептични за резултата

9 коментара
Отломъци от разбилия се Як-40

Руските органи трябва да съкратят рязко броят на действащите в Русия авиокомпании, заяви руският президент Дмитрий Медведев в четвъртък, ден след поредната авиокатастрофа в страната, този път на самолет Як-42, при която загинаха 43-ма души.

Правителството на Русия трябва да се заеме с обновяването на самолетите, като приоритет не трябва да бъде интересът на руските самолетостроители, а животът на пътниците, каза Медведев на заседание на оперативния щаб за преодоляване на последиците от катастрофата.

Само през 2011 г. в Русия имаше осем самолетни катастрофи, които взеха човешки жертви, включително шест от юни до септември.

По данни на "Росавиация" в Русия работят 138 авиокомпании, 15 от които превозват 80% от пътниците, предаде РИА Новости.

Медведев призна, че правителството трябва да вземе "много трудно решение", но по думите му "стойността на човешкия живот трябва да стои по-горе от "особените съображения", в включително поддръжката за родните производители". Президентът добави, че ако руските производители на авиационна техника не съумеят "да се разгърнат", трябва да се купува техника от чужбина, за което ще трябват "големи пари".

Президентът обяви още, че ще възложи на правителството на премиера Владимир Путин задачи в тази насока. "Ситуацията в гражданската авиация в Русия трябва да бъде радикално променена", каза Медведев.

Той посочи, че с разследването на последната катастрофа на Як-42 край Ярославъл ще се заеме специална комисия, а резултатите от проверката ще бъдат публични.

След поредицата самолетни крушения в Русия, случили се от началото на тази година, "Росавиация" вече предложи да се въведат ограничения за авиокомпаниите, изпълняващи редовни полети. По-рано президентът на Русия предложи забрана за полети на самолетите Ан-24 и Ту-134, тъй като те са морално и физически остарели.

Последният случай на самолетна катастрофа в Русия се коментира широко в световния печат.

Авиокатастрофата край Ярославъл е удар не само върху професионалния хокей, но и поредното страшно свидетелство за проблемите със сигурността на авиотранспорта в Русия, пише в четвъртък в. "Ню Йорк Таймс". Вестникът обаче напомня и друг трагичен факт, че при катастрофата край Ярославъл загина цял хокеен отбор. Направен е паралел с авиокатастрофата през 1961 г. , когато целият отбор по фигурно пързаляне на САЩ загива на път за световното първенство в Прага.

Вчерашната катастрофа сигурно ще нанесе силен удар по руския хокей, продължава вестникът. Бизнесът и държавните компании влагат много средства в континенталната хокейна лига, включително и за привличането на чужди играчи. След катастрофата звездите ще се замислят дали да приемат такива предложения, предполага изданието.

"Лос Анжелис Таймс" цитира думите на зам.-министъра на транспорта на Русия Валерий Окулов, според който от 1 януари ще бъдат свалени от експлоатация пътническите самолети, които не са снабдени с автоматични устройства за предупреждение за потенциални опасности от сблъсък със земята или други обекти.

Изданието цитира мнението на експерт, който счита, че това не е достатъчно. Не всички самолети руско производство могат да бъдат заменени с чужди, защото за чуждите машини у нас няма подходяща инфраструктура, пояснява бившият летец изпитател Алексендър Акименков. Според него и пилотите не минават необходимото обучение за управление на самолета в кризисни ситуации при наличието на минимална бордова електроника.

"Не ми се иска така да говоря, но положението е лошо и самолетите ще падат отново и отново", заключва Акименков.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

9 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Honest John
    #9

    До модераторите: Моля Ви да изтривате всички коментари на шльокавица. Нали затова има кирилизатор ?!

  2. Анонимен
    #8

    Предлагам да премахнат гражданската авиация и да се возят само в МИГ-ове...тъкмо по-бързо ще стигат...за още по-сигурно нека се возят в танкове

  3. Анонимен
    #7

    osven izbroenoto ot anonimen veroyatno ima nesto obsto s burzaneto pri katastrofata na Yak 40 v Sofiya, zaradi sumatohata okolo poleta na T Jivkov

  4. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #6
  5. Анонимен
    #5

    Типично по комунистически - ще забраним авиокомпаниите! Ами забранете самолетите малоумници!

  6. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #4
  7. Анонимен
    #3

    За съжаление, конкретно Як-42 е един неудачно конструиран самолет, преследван от неудачи и злочестини още от самото начало. Още един от първите изпитателни полети свършва трагично заради зле прецененото сечение на двигателте - пилотът идва малко високо и отнема леко газта, но при забавянето големите турбовентилатори дават такова съпротивление, че скоростта пада под еволютивната и самолетът се срива неспасянемо. Друг черен епизод е катастрофата в Гостомел заради неправилно конструиран възел на стабилизатора.

  8. Анонимен
    #2

    Най-напред - жалко за хората. А това просто е поредния закономерен инцидент. В Русия, която е особено чувствителна към родното производство, всичко което се експлоатира е още от съветско време. Нищо ново не е построено. А и честно да си кажем, много от съветските достижения бяха копирани от загиващия Запад. Едно време се гордееха с Гагарин, Терешкова и Леонов, но сега всичко е в разруха. Че те миналата година пуснаха първата "Лада" с климатик.

  9. Анонимен
    #1

    Русия има сили и възможности да преодолее явната криза в техническото оборудване на ракети и самолети. Но тя залага само на свирката и на шума вдиган от нея. Много специалисти напускат страната, примамвани от по-добрите условия на запад. Така става и у нас. Така ще бъде щом мутрите ни управляват. Бог да прости загиналите.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.