Москва определи като дезинформация публикацията на в. "Ал Мада" за петролните подкуп

Русия опроверга информацията, публикувана от иракския в. Ал Мада, че най-големите петролни руски компании са получавали подкупи от сваления режим на Саддам Хюсеин, съобщиха Франс прес и ИТАР-ТАСС.

Руското външно министерство определи публикацията на излизащия в Багдад вестник като дезинформация. "Подобни твърдения могат да правят само хора, които изобщо не са запознати с механизма на износ на иракски петрол в условията на действащите тогава санкции", обяви външното министерство в Москва.

Според в. Ал Мада "петролните купони", които лесно са се търгували на международния пазар, били давани от Иракската държавна държавна организация за добив на петрол и продажби на петролни продукти (SOMO), отбелязва Франс прес.

В изявлението на руското външно ведомство се отбелязва, че информацията за "петролните купони" се появява в момент, когато руските компании се опитват да се върнат на иракския пазар и да участват във възстановяването на страната.

Иракският външен министър Хошиар Зебари заяви, че даването на подкупи било "широко разпространена практика" на режима Саддам Хюсеин, но правителството не е в състояние нито да потвърди, нито да отрече достоверността на списъка с облагодетелстваните чуждестранни компании.

В същото време обаче Зебари, допълни, че иракският вестник е "надежден". Повечето бизнесмени, политици, компании, политически организации, които бяха засегнати от публикувания списък, категорично опровергаха твърденията на в. Ал Мада, допълва АФП.

Още от Бизнес

Какво се крие зад истерията с "отнемането и продаването на деца"?