Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Москва ще черпи опит от София за разширението на метрото си

42 коментара

Москва иска да черпи опит от София за разширението на метрото си. Това е станало ясно по време на срещата на министъра на регионалното развитие Лиляна Павлова със зам.-кмета на руската столица Марат Хуснулин, съобщиха от регионалното министерство в понеделник.

“Ние проявяваме интерес към опита ви в проектирането и изграждането на метрото. Вие сте въвели най-новите технологии в строителството на Софийското метро и ние искаме да споделите вашия опит. Планът е Московският метрополитен да се разшири с още 150 км”, е заявил Хуснулин.

Московското метро е на повече от 80 години, като общата дължина на 12-те линии е 305 км. Средно дневно с него се возят над 8 млн. души. За сравнение българското метро е на 15 години. Има две линии с обща дължина 31 км. Първоначално се изгражда по съветски модел, като шефът на общинското дружество “Метрополитен” Стоян Братоев е завършил в Русия.

Министър Павлова е договорила още с руския си колега Игор Слюнаев да се създаде работна група между български и руски експерти. Те ще обменят опит в областта на градоустройството, развитието на регионите, както и за техническите спецификации и норми в строителството.

Срещата между регионалните министри на двете страни е първата за последните 20 години, е отбелязано в съобщението на българското министерство на регионалното развитие.

По време на разговорите е било обсъдено още български и руски фирми чрез консорциуми да работят съвместно в трети страни.

Двамата министри са обменили информация за жилищната политика и обновяването на домовете. В момента в Русия тече мащабна правителствена програма за подобряване на жилищния фонд. Министър Слюнаев е информирал, че живее в сграда, строена от българската фирма “Главболгарстрой” и качеството ѝ е много добро.

Министър Павлова е поставила въпросът за сложната процедура по лицензирането на български фирми, за да бъдат допуснати да работят на строителния пазар на Русия. Обсъдена е била и темата за достъпа до информация за предстоящите строителни търгове в Москва, квотите за работната сила.

Да бъдат подновени преговорите за избягване на двойното данъчно облагане, е настояла още министър Павлова. Според нея регулирането на данъчната материя ще помогне на бизнеса на двете страни да бъде по-гъвкав при вземането на решения. Това е тема от компетенцията на финансовото министерство, но българската страна очаква позицията по въпроса на Русия, е посочила министър Павлова.

“Българските фирми да създадат свой пул в Москва, за да можем да контактуваме с тях по отношение на предстоящите търгове за строителство на пътища и жилищни сгради”, е препоръчал зам.-председателят на правителството на Московска област Роман Филимонов. Населението на областта е 8 млн. души, посочи той. Павлова пое ангажимент да информира Камарата на строителите в България за тази възможност за сътрудничество.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

42 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #42

    @40 Глупостите си ги написал ти.Гледали били къртицата през крив макарон....Ако не беше толкова умствено ограничен щеше да знаеш, че при строежа на първата част от нашето метро никакъв "челен опит" не е ползван, защото руското метро не е строено по открития метод.А за това, че строежа се протакаше толкова време има по-други причини, но няма как да го разбереш, защото в обяснението се използват сложни думички.

  2. Анонимен
    #41

    Хе,хе,хе,гербаджиите съвсем се взеха на сериозно!

  3. Анонимен
    #40

    секи 4ти км

    Така си е. Така било... е.

    Засмукват опит от България.

    Не щат Восток,
    не щат Япония.

    Щат мадър им Болгария:

    Техно политически икономически културен и енергиен
    кинти импекс
    Център за импорт и експорт
    на Балканите.

    Маркс фашизми, монарх изми, наци социални клизми:
    Всичко туй бе внос износ
    сгански. Петолъчно прост.

    Беше Недобеше май
    в тоз украен Център рай.

    Не директен, а с Посредник.
    Оскъпяващ внос износ.

    Октоподно Ре изсмукващ.
    Окто подло: Така прост.

    Донесделан в сССр,
    улучшаван

  4. Анонимен
    #39

    Хехе, Лили Талпата се взе хептен на сериозно..... Да иде и Цецо- да ги съветва да си направят МВР....

  5. Анонимен
    #38

    Ам'че има какво да научат. Ползваш европейски и български пари и ги даваш на турска фирма. Апропо Къртицата беше разтоварена на пристанището на АЕЦ Белене , не в Свищов , не в Оряхово или Лом, защото нямат кранове с такава товароподемност. Хайде пуснете плюнкометите за заровените в "Гьола" пари.

  6. Анонимен
    #37

    Еее,какво толкова! Просто московският зам.кмет е бил любезен,казал е и някоя добра дума! Нали знаете как чужденците хвалят домакините,а само те си знаят какво мислят! / а ние само се досещаме/ Така е,култура на общуването.

  7. Анонимен
    #36

    хахаах и този форум, както и форума на dnes.bg, се е напълнил с анонимни тъпаци от Младежкото БСП. Пичове, да не забравите харакирито Боко като вземе втори мандат.

  8. Анонимен
    #35

    Щеше да е смешно, ако не беше трагично, че ни "управляват" такива алчни, некадърни и корумпирани нещастници.

  9. Анонимен
    #34

    G L U P O S T IIIIIIIIIII

  10. Коментарът е изтрит заради нецензурни думи или обиди.
    #33

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.