Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

И служебната власт се захвана да оправя железниците

БДЖ е в тежко състояние, вливането на трите дружества в едно се забавя

11 коментара
Заместник-министърът на транспорта Красимир Папукчийски

Отменени влакове, ежедневни закъснения, нови локомотиви извън строя, нарязана за скрап мотриса на "Сименс", мръсотия - такава продължава да е нерадостната картина на националния ни превозвач "Български държавни железници" (БДЖ). Тя беше нарисувана от заместник-министъра на транспорта и съобщенията Красимир Папукчийски на пресконференция.

Очевидно усилията на предишния транспортен министър Николай Събев да въведе ред в хаоса не са дали резултат, въпреки честите смени в управлението на БДЖ, които направи.  

Предприетата от него спорна реформа за вливане на трите дружества в едно засега се спира. Решение ще бъде взето дали да продължи след като бъде направен анализ за разходи и ползи, какъвто няма, каза Папукчийски.

Така вече години наред БДЖ продължава да бъде "черната овца" на транспорта в България, който гълта стотици милиони от държавния бюджет за издръжка.

Отменени 5700 влака

Новото ръководство на транспортното министерство е направило проверка в БДЖ, която показва, че от началото на годината са отменени 5700 бързи и пътнически влакове.  Това означава все едно повече от 12 дни на територията на страната не са се движеливлакове, обясни образно Папукчийски.

"Това са изключително тревожни констатации за изпълнението на услугата по договора на дружеството с държавата за превоз на пътници", каза заместник-министърът.

Генерираните закъснения на влаковете на ежедневна база са между 1000 и 1800 минути.

Установенo е и системно допускане на лоша хигиена и поддръжка на подвижния състав.

Седем нови локомотива спрени

Седем от общо 15-те нови локомотиви "Сименс Смартрон" са спрени от движение. Предстои и спирането на още един, каза Папукчийски.

Причина за това е, че договорът за поддръжката и ремонта на машините не е контролиран от БДЖ. След среща с представителите  на "Сименс" е разпоредено на БДЖ всички нови локомотиви да бъдат до края на септември в движение, каза Папукчийски.

Рязане за скрап

През януари една 17-годишна мотриса "Сименс Дезиро" е била нарязана за скрап, въпреки че експлоатационният ѝ живот е между 30 и 35 години.

"Това е резултатът от неупражняването на контрол и безхаберното отношение от страна на ръководството БДЖ", каза Папукчийски.

Спешни мерки

Заместник-министърът на транспорта каза, че е разпоредил да бъдат предприети незабавно мерки за бърз ремонт на локомотиви и вагони, така че графикът на влаковете да бъде покрит изцяло.

Разпоредил е да бъде направен и ремонт на помещенията за почивка на служителите на БДЖ, тъй като голяма част от тях са в лошо състояние.

По думите на Папукчийски всичко това трябва да се случи до края на септември

Отлив от товарните превози

"БДЖ-Товарни превози" също е в лошо състояние.

Просрочените и невзетите вземания на дружеството възлизат на 23 млн. лева, а ремонтни дейности на вагони и локомотиви са забавени, каза Папукчийски.

"Компанията няма капацитет и не е готова да оперира на интермодалните терминали за товари, като се забелязва и отлив на товародатели", заяви заместник-министърът.

Красимир Папукчийски изтъкна, че до това състояниесе е стигнало поради занижения контрол от страна на ръководството на дружеството върху изпълнението на договорите за ремонт на подвижния състав.

По повод заповедта на предишния министър Николай Събев за сливане на трите БДЖ-та, зам.-министърът заяви, че вместо отговор какво се случва е получил писмо от мениджърите, с което искат то да се отложи, докато се направи анализ. Този анализ трябвало да бъде готов до края на септември и за него ще се плати на външен консултант 70 000 лв.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. someone
    #11

    Това, което служебният хубавец също не споменава е как 6-7 от новите 15 локомотива са спрени за ремонт. Въобще всяка неруска, недопотопна, модерна техника, внесена в проклетата територия е обречена на некадърна злоупотреба и преждевременно бастисване за скрап от индианците населяващи територията.

  2. Нато Натов
    #10

    До сега никой не е успял да съживи мъртвец. Освен Христос, разбира се.

  3. someone
    #9

    И за свдения на списвачите, нарязаните Сименси са поне 2 броя: https:// forum.gtsofia.info/index.php?topic=688.740 (без интевал) Просто служебния демагог на снимката знае само за една или ви казва само за една мотриса, че ако каже 2, вече е наистина потресаващ кретенизъм!
    4 унищожени при катастрофи. Т.е. 6 ги няма. Мотриси стоят разграбвани за донори на части по депата и когато от някоя остане само скелет, кpетeните в бдж решават да я нарежат, вместо да купят резервни части и да я върнат в движение.

  4. Дедо Генчо
    #8

    До преди 2 години често пътувах с БДЖ. Това дето го описва сл.зам.министър беше вярно. При едно пътуване написах на стената ма тоалетната "Долу Събев". А на стената на вагона написах "Оставка за Кирчо". Аз съм знаел още тогава че те ще са виновните. А сега и от спътник се вижда, че временното президентско правителство, подпомагано от основните медии участват активно в предизборната борба. Отврат!

  5. someone
    #7

    В западна и дори централна Европа още търкалят и модернизират трамваи татра т3 и т4 от 80-та година, които обаче като се внесат тука на проклетата територия, се тъкалят още максимум 5-6 и се обявяват за негодни за ремонт, щото ги ремонтират некадърници, способни единствено да клепат с боя със съмнително качество, а нашите безмозъчни гниди тука влакове на 17 години ги режат...

  6. someone
    #6
    Отговор на коментар #4

    Ми докато безмозъчните създания режат най-новите на по 17 години, по-нови не заслужаваме.

  7. mediaman
    #5

    Сърбия скрючи договор за кюмюр с ММИ. Иска 100 композиции на месец до Димитровград. Ние можем да осигурим не повече от 64 на месец и то без вагони. Нямаме работа ли?!?! Нямаме акъл, другарки и другари!

  8. anton nikolov
    #4

    Няма държава в Европа с такива амортизирани влакове на половин век ! Няма държава в Европа с автобуси на по 15 - 20 години ! Няма такава без воден пътнически транспорт и без самолетни връзки с големите градове. Няма такава и с такива разбити пътища и с такава скапана маркировка. Състоянието на транспорта и инфраструктурата е на ниво от преди 100 години. Корумпираните и бездарни управления през последните две десетилетия превърнаха. България в гетото на Европа.

  9. anton nikolov
    #3

    Ликвидирането на жп транспорта е в угода на мърлявите автобусни фирми на депесарската мафия.

  10. Backo
    #2

    Това обаче няма да се промени със смяна на шефове, ами със смяна на манталитет. Освен това трябва всеки да си поеме отговорността. Как може да се бракуват, спират от движение и режат на скрап нови машини? Нали за това са толкова по-скъпи от автобусите - защото могат да се експлоатират 4/5 пъти по-дълго.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.