Критичните бележки в доклада на Европейската комисия (ЕК) за безопасността на полетите могат да създадат сериозни проблеми на част от карго авиокомпаниите, призна транспортният министър Петър Мутафчиев във вторник преди официалното обявяване на мониторинговия .доклад на ЕК. Още в неделя стана ясно, че Брюксел ще ни отправи забележки за безопасността на въздушните превози.
Проблемът е, че повечето авиокомпании работят с руски самолети, които не са сертифицирани по изискванията на Европейския съюз, уточни Мутафчиев. Според него, има възможност проблемът да се преодолее. Транспортният министър уточни, че той е характерен и за други бивши социалистически страни като Полша и Латвия.
Сто процента от българските карго превозвачи работят с руски самолети, които не са сертифицирани по изискванията на обединената авиационна общност JAA, съобщиха за Mediapool отлично информирани източници,. Повечето авиокомпании у нас съвместяват пътническите и товарните превози. Само пет са компаниите, които транспортират по въздух единствено стоки.
До настоящите проблеми пред товарните авиопревозвачи се стига заради отношението на специализираната дирекция “Гражданска въздухоплавателна администрация” (ГВА), коментират запознати. Преди половин година ГВА решава да подготви “екшън-план” за създалата се ситуация, в който е записано, че през април 2007 година българската администрация ще извади от регистъра на авиационните средства всички руски самолети. Този план не е бил съгласуван с българските карго превозвачи и те по неофициален път разбират какво подготвя държавната администрация.
Потърпевши от авиационния бизнес коментираха, че дори експертите в Брюксел са били удивени от подхода на ръководството на ГВА на принципа “няма самолет – няма проблем” и са препоръчали на българската авиационна администрация да класифицира по групи руските самолети и да се опита да сертифицира по-голямата част от тях в JAA.
За да спасят бизнеса си, авиокомпаниите за товарни превози, сформират своя делегация, която да преговаря директно с евродирекцията, контролираща въздушните превози. Карго превозвачите са успели да извоюват сертификат за самолет АН 12. Водят се преговори да се сертифицират и самолетите АН 24 и АН 26.
По неофициална информация, делегацията на товарните въздушни превозвачи ще се срещне с транспортния министър Петър Мутафчиев до края на седмицата и ще обсъди действията, които ГВА трябва също да предприеме, за да помогне на българските авиокомпании.
Според специалистите, изискването да се спрат от движение руските самолети ще се окаже фатално за фирмите от селскостопанската авиация, които ще трябва да спрат работа.
Карго компаниите ще намерят начин да оцелеят. Те работят основно извън рамките на страната и границите на Европейския съюз. Ако не успеят да сертифицират самолетите си, те просто ще ги пререгистрират в страни, за които не важат тези изисквания, и ще летят под чужд флаг, коментираха специалистите. Което значи, че в българската хазна няма да влизат данъци от тяхната дейност.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
9 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
Ние спираме 3-ти и 4-ти реактори в АЕЦ Козлодуй. Какво има да се церемоним за руските самолети? Стига да има заинтересуван, той ще плати на когото трябва (или е платил) и хоп - готово.
Pri nioskiyat dogovor bulgarskite samoleti sa nasecheni ot sauznicheskata komisiya, t.e. ot chujdenci, sega tova se pravi ot bulgarski gazoblizci
Всички руски боклуци на боклука.На нас ни триябва единствено западна техника.
...Все Ще Лети!
Абе, нали с фанфари влизаме в ЕС ? Защо не мога да прочета за нищо приятно и добро, което ни очаква, а само изисквания, ограничения и рестрикции - ту за авиация, ту за селско стопанство, ту за съдебна система, ту за вътрешен ред... Сигурно защото, гоце и компания, симеон и лакеите, ахмет с обръчите, работеха през цялото време "на полза роду", а ?
Брато, сега като ще почне едно страдание по руските фърчила - да не ти е работа! На карго компанията на храбрия космонавт Гошо ще и се разгони фамилията - неговите фърчила нали са все руски - гепени от БГА Балкан (освен ако не си е регистрирал фирмата в Русията).
Ясно е, че живееш още в Първата световна война (или сънуваш СеСеСеРе-то)! Сега и руските авиокомпании летят с Боинги и Airbus-и. А на новопостроените руски самолети самите руснаци не монтират руски двигатели - само американски и Rolls-Roice
Очевидно си много навътре в нещата ,BLUEBORD /или BLUEBIRD/. Дали се досещаш че все пак става дума за работа и пазари. Би ли обяснил нещо ако разбираш от самолети?
Тия пък ние останахме без държава авиацията ви е на вас проблема я се стегнете