Мраз, виелици и жълт код за опасно време в Южна България

Мраз, виелици и жълт код за опасно време в Южна България

Времето в България започва да се захлажда от сряда вечерта с нахлуването на северозападен вятър, след обяд в четвъртък ще се ориентира от север-североизток и привечер ще се усили. Ще бъде облачно с валежи от сняг, значителни в южните и планинските райони от страната, където в комбинация с вятъра ще има условия за виелици. Почти без валежи ще е в Североизточна България. Температурите ще се понижат и минималните ще са между минус 3 и 2 , а максималните ще са предимно между минус 2 и 3 градуса.

Националният институт по метеорология и хидрология определи за четвъртък жълт код за опасно време в по-голяма част от Южна България.

С настъпването на арктическия студ температурите през следващите дни ще паднат до около минус 10 градуса, а на места ще са и по-ниски.

Очакват се до 20 сантиметра нов сняг в планините, което обаче води и до опасност от лавини.

По Черноморието ще бъде облачно, ветровито и с валежи от сняг. Ще духа умерен североизточен вятър, който привечер ще се усили. Температурите в четвъртък ще се понижат и максималните ще са между 2 и 4 градуса. Вълнението на морето ще е 2 - 3 бала. Температурата на морската вода е около 7 градуса.

В Рило-Родопския масив снеговалежите ще са значителни и ще има условия и за навявания. Ще духа силен и бурен североизточен вятър и с него температурите ще се понижат.

Усещането ще е за мразовито време. Максималната температура на височина 1200 метра ще е около минус 5 градуса, на 2000 метра - около минус 10 градуса.

В петък от север валежите ще започнат да спират, най-късно в Рило-Родопската област и югозападните райони. Ще остане ветровито. Застудяването ще продължи. В събота слаб сняг ще превалява все още на места в Югоизточна България, над северозападната част от страната облачността временно ще се разкъса. Вятърът ще отслабне. Ще бъде студено, с отрицателни дневни температури.

АПИ апелира шофьорите на тежкотоварни превозни средства и на леки автомобили да тръгват на път само с подходящи гуми, да карат със съобразена скорост и повишено внимание, спазвайки дистанция и указанията на контролните органи. Блокирането на движението от автомобили, които не са подготвени за зимни условия, затруднява работата на снегопочистващата техника и възпрепятства пътуването на всички останали шофьори.

При необходимост е възможно да се спира движението за извършване на снегопочистване и превантивна обработка на пътните участъци, за да се избегне възникването на пътни инциденти. Областните пътни управления и снегопочистващите фирми работят на 24-часов режим и са в готовност за поддържане на републиканската пътна мрежа.

Споделяне

Още от България

Трябва ли България да спре Северна Македония за ЕС?