Взето е решение за "констатиране прекратяване по право на договора за предоставяне на концесия на републиканския път Калотина - Софийски околовръстен път – Оризово – Стара Загора – Нова Загора – Ямбол – Карнобат – Бургас". Причината е, че концесионерът не е изпълнил задължението си да осигури финансирането, необходимо за изграждането и реконструкцията на пътните участъци от София до Бургас в допълнително поставения от правителството срок с решение от 28 декември 2007 г., уточняват от МС.
Срокът за осигуряване на средствата за дострояването на аутобана изтече на 15 май, съгласно анекса на концесията от преди три месеца.
Министърът на регионалното развитие и благоустройството трябва да уведоми също така Европейската комисия за прекратяването на концесията.
Регионалният министър Асен Гагаузов се скри от журналистите след заседанието на кабинета и така и не стана ясно защо трябва да се проучват "други възможни форми", след като и той, и премиерът Сергей Станишев от миналия четвъртък повтарят, че отсечката Карнобат-Стара Загора ще се строи с публични средства, за което ще се обяви международен търг по Закона за обществените поръчки. Министър-председателят дори преди два дни съобщи, че изграждането на пътя ще стане с пари от структурните резерви на бюджета и с част от иракския дълг. Преди това в публичното пространство бе превъртян вариантът български фирми ударно да почнат да строят за своя сметка или със заеми, които после правителството да възстановява.
Не стана ясно и колко дълго министрите Гагаузов и Орешарски ще проучват другите възможности, но както изглежда дори и коригираният от регионалния министър срок за стартиране на търга от седмица и половина на месец и половина няма да бъде спазен.
Обстоятелствата по обявяването на публичния търг се усложняват и от факта, че в момента се разглеждат вариантите за преструктуриране на фонд "Републиканска пътна мрежа", който законово е органът, провеждащ обществените поръчки за ремонти или строежи на пътищата, финансирани с бюджетни средства.
Прави впечатление също така, че транспортният министър, който по закон провежда политиката за развитие на пътищата, не е включен в групата за проучване на "другите" форми за дострояване на "Тракия".
Според запознати двамата министри ще се опитат да намерят законова форма, за да вкарат директно българските фирми с интереси да дострояват "Тракия", без да се налага провеждането на международен търг, където най-вероятно ще се явят големи компании, което пък може да създаде проблем за фаворитите "Мостстрой", Холдинг "Пътища", "Трейс Груп" и "Главболгарстрой" на политически покровителствени бизнесмени.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
10 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
А тези кандидат-концесионери колко и какви неустойки дължат на държавата за тези години на правене нищо? В този договор между държавата и португалската фирма сигурно има клауза за неустойка от страна на държавата. А обратното?
i pokrie stetite za 5 godini gavra s balgarite!Stiga veche se e malchalo za krajbite na tazi nedobita gad.Pokrai nego da se zainteresuvat otkade M.Velchev izvednaj se zamogna ot nistoto.Aman ot otrepki dobrali se do vlasta (ili postaveni tam) koito kradat s razmah, koito strestna dori Evropa.Kuklata Velchev deto se pravi na glaven prokuror nai posle da se razmarda i podgoni istinskite prestapnizi, a ne kokoshkarite.Dokato ne sa gi samoubili!
Ако става въпрос за пътища,а не за криви пътеки то подхода може да се коментира само в една посока.Техническата документация за нов търг е готова и доработка не може да отнеме време.Но никой не поставя въпроса за законосъобразно най-късата процедура:Открит търг с явно наддаване при точни параметри!И най-лесно,и най-безболезнено,удовлетворително за държавата и обществото.Ясни финанси,ясни срокове!И като законова процедура най-лесна.И с неоспорим достъп до европейски ресурс!Пък и всякакво друго удобно …
финансиране!Защо никой не говори за такъв вид процедури,предпочитани от всяка почтена публична администрация и от международни организации и финансови институции.Я да понадигнем глава и да бъдат натиснати, навсякъде,където е възможно да се провеждат открити процедури.Това е най-бързия инструмент.Само че,ще ревят кански!Но си заслужава.А и ЕС може да ги натисне!
искат ... Защо ?? Комунисти мафиоти, за затвора сте !!!
Колко години още ще проучвате, а хората ще гинат по скапаните пътища, вашата мамица комунистическа!
Ако сме хора ще трябва да подведем под отговорност тези (боголюбивото величество, рокерът, рязаният и тяхната пасмина), които не реализираха автомагистралата, защото заради тях погинаха по старите ни пътища много българи с купените от Европа автомобили, които са разработени за свестни, а не за пътища като за Жигулита.
ВАЖНОТО ЗА УПРАВЛЯВАЩИТЕ Е, ЧЕ ВСЕ ПАК ЛАПНАХА - МАКАР И НЕ В МАКСИМАЛНИЯ ИМ РАЗМЕР - КОМИСИОННИТЕ !!! А И НЕ Е СЪВСЕМ ЯСНО ДО КАКВА СТЕПЕН Е ОТКАЗАНА КОНЦЕСИЯТА !!!
komunisti-sozialisti ste opraviat Balgaria. Te dokazvaha 60 godini takmo obratnoto. Tuk v Germania desnite partii napraviha naroda si bogat da giveiat v kasti, a ne v panelni gilista, koito po4naha ve4e da padat, babite da karat debeli Merzedesi, bezrabotnite da vzemat po 1200 evro na mesez minimum. Molia vi, ne se lagete ot sinkovzi na stari komunisti ot sozialisti4eskiat stroi!
http://spassovm.blog.bg/viewpost.php?id=141793
Нали техния приятел Черепа стана строител на пътища,явно Мутафчиев не е толкова "гъст" с боса затова са го изолирали