Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Мтел и “ГлоБул“ с повече клиенти, но по-ниски приходи през 2012 г.

2 коментара

Първите двама мобилни оператори с най-големи дялове на пазара у нас - “Мобилтел“ и “ГлоБул“, обявиха ръст на клиентите, но спад на приходите и печалбите си през миналата 2012 г. спрямо предходната година, което се дължи на свалянето на цените за свързване между различните мрежи. Двете компании обявиха финансовите си резултати.

От Мтел, която е най-големият мобилен оператор у нас с дял от 46.9 на сто, съобщиха, че потребителите на нейните услуги са се увеличили с 1.3 процента до 5.6 млн. души. Най-значителен ръст има при ползващите мобилен интернет на компанията, които са се удвоили за година и вече стигат 370 700 в края на 2012 г. Броят на клиентите, ползващи фиксиран интернет, се е увеличил с 23,2% до над 150 000 абоната, като общият брой на фиксираните линии за достъп нараства с 21.5%. Броят на абонати на цифрова телевизия отбелязва през 2012 година сериозен ръст от 105%., посочват от компанията.

Конкуренцията и понижаването на цените за вход в конкурентните мрежи (терминиране) от 1 юли 2012 г. са свили с 50 процента приходите на Мтел от мобилни разговори. Така постъпленията на оператора са намалели с 11.1% до 469.1 млн. евро, а печалбата преди облагане е паднала с 20.8% спрямо 2011 г. до 207.4 млн. евро.

През миналата година един клиент на МТел е плащал средно с 17.6 процента по-малко за мобилни услуги, а средният приход от стационарен абонат намалява с близо 22 на сто.

Вторият по големина оператор “ГлоБул“ отчита по-голям ръст на клиентите си, които през четвъртото тримесечие на 2012 г. са се увеличили с близо 6 процента, надминавайки 4.5 млн. души. Нараснали са както подписалите абонаментни договори – 8 на сто, така и ползващи предплатени услуги – с 2.8 на сто. И този телеком отчита двоен ръст на потребителите на мобилен интернет, но не посочва броя им. Увеличили са се и абонатите с фиксирани услуги, които да станали 220 хиляди.

Компанията също отбелязва свиване на общите приходи, което е по-голямо от това на основния ѝ конкурент – 12.9 на сто в края на декември 2012 г. По-съществен е и спадът на печалбата преди данъци и лихви – 27.2 процента.

Средното месечно потребление на потребител на “ГлоБул“ е достигнало 156 минути или с 2.5% повече от четвъртото тримесечие на 2011 г., докато средният приход от абонат е намалял с около 25% до 11.15 лв.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.

2 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #2

    Фактът че клиентите на Мтел нарастват говори колко добра PR агенция имат, тази компания редовно се изгавря с клиентите си, пуснат мизерна зарибявка, подплатена от сериозни медийни пропаганди - и хоп, маймуните на дървото.

  2. Анонимен
    #1

    фактът, че клиентите на Мтел нарастват е гаранция, че и приходите скоро ще се увеличат. Защото точно от клиентите зависи оборота и печалбата!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Подкрепете Mediapool.bg с 5€, за да разчитате и занапред на независима, професионална и честна информационно-аналитична медия.