Мтел стана А1 и атакува финансовия пазар

Обещава пълна промяна в клиентското обслужване, пуска и музикален стрийминг

Александър Димитров представя разновидностите от лога на новия бранд

Официално брандът "Мобилтел" отива в историята, заменен от А1 на името на общата група на австрийската "Телеком Аустрия", която преди време стана "А1 груп" след влизането на мажоритарния собственик "Америка Мовил".

Промяната обаче не е само в името на българския оператор, защото "целта не е просто смяна на кожата, а хората после да си кажат, че след похарчените пари за ребрандинг и реклама сме си все същите", обяви Александър Димитров, главен изпълнителен директор на "А1 България", както вече се нарича "Мобилтел".

Трансформацията включва компенсации в сметката за всеки клиент при нарушени стандарти за качеството на услугата, предоставяне не само на мобилни, интернет и телевизионни услуги, а и чисто финансови, които ще са силна конкуренция на всяка една финансова институция у нас, посочи Димитров пред журналисти при представянето на новия бранд. Музикален стрийминг и собствена линия смартфони, разработена по зададени от А1 критерии, са другите новости, които очакват сегашните и бъдещите клиенти на телекома, който така даде силна заявка за запазване на лидерската си позиция след българските телекоми.

Отдавна операторът не е само мобилен

Димитров обясни, че компанията, която само преди шест години смени логото си, се е решила на ребранда не само заради решението на собственика и разпознаваемостта ѝ като част от голяма световна група, а и защото досега Мтел се възприема основно като мобилен оператор, а целта е все по-съществено развитие на дигиталните услуги.

До три седмици Мтел ще остане в историята. Вече е започнала промяната на магазините на А1. Интересен момент е, че всеки обект на телекома в градовете над 5 хил. жители ще бъде украсен със стилизирани силуети на природни или културни забележителности от района.

Новото червено лого А1, което ще краси всички магазини на телекома, ще има още над 70 разновидности за специални случаи като Баба Марта, Нова година, първия учебен ден, за рождени дни, футболни и волейболни първенства и др. Те ще си използват и при излъчването на различни събития по спортните канали на оператора, които вече ще се казват "Макс спорт 1" и "Макс спорт 2". Преименува се и кабелният оператор "Близу" на А1 ТВ.

За пръв път двубуквен бг домейн

Сайтът на Мтел, вече е а1.bg, с което става първият двубуквен домейн у нас, похвалиха се още от компанията.

По повод трансформацията всеки досегашен клиент, който се свали или стартира приложението Моят А1, ще има на разположение допълнителни 10 хил. мегабайта интернет, а потребителите на телевизия през юни ще могат всеки уикенд да гледат абсолютно всички канали на оператора, независимо от пакета, който ползват. Това е нашият комплимент към клиентите, обясни Димитров. Вече ще може да се ползва и едномесечен безплатен тест на новите услуги на оператора, за да решат клиентите дали да сключат абонаменти договори.

По-ниски сметки за всеки гаф на телекома

Операторът се ангажира да компенсира клиентите си с намаление на сметката, ако ги остави за повече от 6 часа без интернет или телевизия, дори и това да не е по негова вина, а да е заради скъсан кабел при строеж наблизо, например, каза шефът на "А1 България". Максималният срок за инсталиране на услуга става 3 дни и при забавяне отново ще има обезщетения за потърпевшите.

Финансово обезщетение ще има и ако при прозвъняване на *88 операторът не вдигне до 60-тата секудна, обеща Димитров. Такова се обещава и ако проблем на клиента не бъде разрешен в рамките на едно негово обаждане или едно посещение в магазин на компанията.

Разработва се приложение, чрез което клиентът, ако има проблем например с покритието на мрежата, ще може веднага да сигнализира оператора като в същия този момент ще се измерва скоростта на нета и свързаността с клетките. Ако те не отговарят на заложеното в договора, ще има обезщетения. По 500 мегабайта обещава телекомът за всички отзиви през това приложение за качеството на услугите му, независимо дали са добри или лоши.

Телефонът става дигитален портфейл

А1 обещава да прибави нови функционалности към приложението за управление на сметките на клиентите си към досегашните възможности за плащане, прехвърляне на минути или мегабайти на други клиенти.

Ще се добави дигитален портфейл, през който потребителите не само да плащат и други сметки и да пазаруват през ПОС терминал, но и да превеждат онлайн пари на други клиенти на оператора.

Така А1 ще стане първият телеком у нас, който ще предлага платежни услуги. Операторът обаче смята да стигне и по-далеч в атаката на българския финансов пазар като предложи на своите лоялни клиенти кредитни карти, които ще имат доста по-добри условия от банките и останалите финансови институции, каза Димитров. Той уточни, че в момента се подписват договорите за задействане на пълния обем платежни услуги на компанията. Намеренията се те да стартират най-късно от 1 август.

В процес на уреждането на авторските права е и намерението на компанията да пусне собствена платформа за музикален стрийминг. Кам досегашните възможности на "Спотифай" ще се прибави цялото разнообразие от българска музика – от стари градски песни, през поп фолк до съвременни стилове като рап и ар енд би. Ще има плейлисти за приспиване на деца и други.

Сериозен акцент върху развитието на компанията ще са приложенията и устройствата за онлайн управление на дома в сферата на сигурността и работата на електроуредите.

Специално за своето ребрандиране А1 дава и 50% отстъпка на избрани устройства в магазинната мрежа на телекома и на електронния си магазин.

Собствена линия смартфони с 36 месеца гаранция

Телекомът е разработил и собствена линия смартфони със своя бранд. Засега по зададени от компанията изисквания са асемблирани три вида смартфони, които ще предлагат отлично съотношение между цена и качество, посочи Димитров. Единият модел ще акцентира върху качеството на камерата за любителите на снимките, другият пък ще изглежда като висок клас смартфон, но всъщност характеристиките му ще са по-ниски. Тези устройства, освен добра цена, ще имат и 36-месечна гаранция, което също за пръв път се предлага на българския пазар на мобилните устройства. Димитров припомни, че от две години операторът вече не заключва продаваните от него устройства така, че да не може да се ползват със сим карти на конкуренти.

"Върху тази концепция е работено дълго, не е решение, взето за една нощ", каза при представянето на новата идентичност на Мтел Алехандро Платер, главен изпълнителен директор на "А1 Груп". Той също подчерта, че трансформацията на Мтел в А1 означава дигитализация.

Споделяне
Още от Бизнес