Мултиспорт прекратява с неясни критерии част от договорите си

Мултиспорт прекратява с неясни критерии част от договорите си

С едномесечно предизвестие сюрпризира част от клиентите си операторът на услугата Мултиспорт - Бенефит системс България в последния ден на юни.

В предизвестието, изпратено на 30 юни вечерта по мейл, се казва, че затварянето на голяма част от бизнеса в страната, включително и на спортните обекти, се е отразило неблагоприятно на компанията. Затова тя се нуждае от преструктуриране "в много направления, включително ревизиране на част от търговските договори".

Съобщението заключва, че "не можем да продължим съвместната си работа".

На въпроси, зададени от Mediapool на директора по продажби и маркетинг - Михаил Минев, по какви критерии са решавали с кои клиенти да продължат и с кои да прекратят отношения, изборът им повлиян ли е от различния подход при финансиране на услугата – само от служителите, само от работодателя или съвместно, набират ли нови клиенти въпреки предизвестията, пратени ли са подобни писма и до партньорски спортни обекти, с колко фирми ще прекратят дейност и колко ще останат, той зави, че не би могъл да коментира "по-конкретни данни, защото са чувствителна търговска информация".

По думите му, бизнесът им бил поставен в ‟предизвикателна позиция" и се наложило да вземат ‟някои трудни решения, за да подсигурим устойчивото развитие на услугата ни". В заключение Минев заявява, че от компанията се гордеят, че винаги на първо място са "коректното и справедливо отношение" с клиенти, ползватели и партньори.

Полската "Бенефит системс България" стъпи на българския пазар преди пет години през 2015 г. с услугата "Мултиспорт". По същество тя представлява карта, която предлага под формата на социална придобивка за служители възможност да посещават един път дневно различни спортни активности в обекти, с които Бенефит системс има сключени договори.

Абонаментът на притежателите е месечен, като компанията печели от разликата в цената на която продава картата и тази, която плаща на съответния спортен център. Най-голяма печалба обаче през годините фирмата реализираше от карти на служители, които се плащат, но не се ползват. Договорите се сключват само с фирми, но заплащането на картата може да e изцяло от служителя, изцяло от работодателя или съвместно от двамата.

Въпреки твърденията на управителя на компанията Цветан Иванов, че социалната роля на програмата им е голяма, защото привлича хора, които преди не са спортували изобщо, през 2019 г. Българската асоциация за здраве и фитнес (БАЗФ), в която членуват част от най-големите фитнес вериги в България, обвини посредниците в натиск и некоректни търговски практики.

Председателят на БАЗФ Петър Ангелов алармира тогава, че фитнесите губят собствените си клиенти, както и контрола върху ценообразуването, достъпа, който предоставят и даже бранда си. Според него зависимостта от посредника е пълна, защото той налага условия от позицията на силата и практически иззема печалбата от реалния доставчик на услугата. През 2019 г. от полската компания твърдят, че броят на активните им карти е над 75 000, а българските потребители на спортни услуги не надвишават 200 000. Това я прави монополист с 37.5% пазарен дял, докато на развитите пазари този дял не надвишава 5%, уточни преди време Ангелов.

Споделяне
Още от Бизнес