Човек от политическия кабинет на транспортния министър Петър Мутафчиев пое контрола върху европейските пари в железницата. Назначението на Христо Алексиев за нов заместник-генерален директор на Национална компания “Железопътна инфраструктура” (НКЖИ) разбуни духовете в националната компания.
Работещи в държавното дружество сигнализираха Mediapool, че от няколко месеца Петър Мутафчиев (БСП) се опитвал да сложи на този пост съветника в политическия си кабинет Христо Алексиев, който да контролира средствата, които ще влязат в железопътната инфраструктура от европейския Кохезионен фонд. Назначението е факт от края на април.
Създадена длъжност за назначението
Малко над 78 % от средствата, предвидени за развитието на транспортната инфраструктура по оперативната програма до 2013 г., са за развитие на железопътната инфраструктура. Този вид транспорт е приоритетен на ЕС, защото е по-екологичен от автомобилния. Национална компания “Железопътна инфраструктура” ще има възможност да усвои по проекти за този период над 1 млрд.евро.
От там уточниха, че Христо Алексиев е назначен за “зам.-генерален директор на Стратегическия блок” в компанията и по длъжностна характеристика той не отговаря пряко за инвестициите в международните проекти. Записано е, че Христо Алексиев ще “организира и контролира дейността на двете дирекции, които пряко отговарят за европейските проекти и стратегическите инвестиции на компанията- “Стратегическо развитие и инвестиционна политика” и “Управление и изпълнение на инфраструктурни проекти”.
Запознати коментираха пред Mediapool, че първият опит за назначаването на Христо Алексиев в (НКЖИ) е бил като втори генерален директор, но бордът на компанията е отхвърлил предложението на министър Мутафчиев, защото кандидатът няма нужния опит. Затова специално за него е създадена нова длъжност “Стратегически блок по административно-управленческата структура” в компанията.
На въпрос на Mediapool, на какво законово основание е назначен втори заместник-генерален директор, след като в Закона за железопътния транспорт (чл.15) е записано, че Управителният съвет на дружеството по предложение на генералния директор назначава и освобождава заместник-генералния директор, от НКЖИ информираха, че назначаването на Христо Алексиев е станало възможно след промяна в устройствения правилник на компанията, извършена в началото на февруари. Тогава е създадена и новата длъжност на втори заместник-генерален директор.
Правилник променя закон
От компанията обаче нямат коментар относно правната възможност с нормативен документ от най-ниското законово стъпало да се коригира действащият Закон за железопътния транспорт. Самият устройствен правилник също не е достъпен на страницата на компанията.
Любопитство предизвиква и въпросът какви са компетентността и опита на 27-годишния Христо Алексиев, в чиито ръце е съсредоточен контролът на проекти с потенциална стойност над 1 млрд.евро. На въпросите на Mediapool беше отговорено, че основанието за издигане на кандидатурата на Алексиев са “квалификацията и опита му в сферата на управление на международни и инвестиционни проекти. Опитът му в разработването на инвестиционни публично-частни проекти и високото ниво на владеене на английски език”.
Последното работно място на Алексиев, преди да стане зам.-генерален директор на едно от най-големите държавни дружества, е експертен съветник към политическия кабинет на министъра на транспорта, съобщават от НКЖИ. През двегодишния мандат на Мутафчиев той е отговарял за дейността и контрола по планирането, подготовката и реализацията на инфраструктурните проекти с финансиране по предприсъединителните и присъединителните фондове на ЕС, информираха от НКЖИ.
В това си качество, до края на февруари Алексиев е бил консултант и към НКЖИ по инфраструктуните проекти на компанията с европейско финансиране. Преди да влезе в политическия кабинет на министъра се отбелязва само, че е работил в неправителствения сектор и е участвал в координацията на проекти за развитието на местното самоуправление, без да се споменава длъжността, заемана от Алексиев в работата по тези проекти. От НКЖИ упорито мълчат за квалификацията на новия зам.-генерален директор, има ли завършено висше образование, кога и в какво.
Вместо това уточняват, че още от самото начало той е работил по проектите за изграждане на интермодалните терминали в София и Пловдив, и е участвал в подготовката на проектите за модернизацията на жп линиите Видин-София, София-Пловдив и Пловдив-Бургас, които са предвидени за финансиране по оперативна програма “Транспорт“. Трудно е да се определи ролята, която е имал Христо Алексиев в посочените проекти. До този момент единствената работа, която е свършена по интермодалните терминали, е да се търсят най-подходящите терени за тяхното изграждане.
Проектът в София е в най-напреднал етап и той получи от правителството статут на национален обект. Теренът около гара Подуяне в столицата беше избран (по информация, съобщена от транспортния министър Петър Мутафчиев), след проучване на Канадската агенция за международно развитие. Между терени в Казичене, Волуяк и Подуяне, агенцията беше посочила като най-подходящ терен, собственост на НКЖИ.
По отношение на площадката на интермодалния терминал в Пловдив има предпроектно проучване на GTZ, в което се посочва, че най-подходящ е теренът на територията на гара Разпределителна в Пловдив. За модернизацията на жп линията от София до Видин се говори, откакто се работи по проекта за строителство на втори мост над река Дунав. Подобно е положението с модернизацията и на другите две магистрални жп линии – от София до Пловдив и до Бургас.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
37 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
пак се осрахте. Не може да се устискате като видите пари, да не турите ръка върху тях.Баси крадливата и нагла паплач сте.Поне да бяхте турили някой по-дърт крадец, а не тоя посерко. Че работата ви е съвсем ясна.
ами нищо ново какво ли е направил за 2 години това ще направи и сега т.е голямо нищо ама трябва проверка на министерството
то иначе как ще котролират кражбите
И аз бях на 27 години!Как се изтърколиха, все едно вчера беше. Преди 11 години бях на 27, като 11 дена минаха!И аз знаех английски език на 27 години! Честна дума! Ако щете ми вярвайте, ама тогава и аз го знаех на "високо ниво на владеене".Усещам се ограбен! Защото, като бях на 27 години, никой не ми даде да стопанисвам 1 милиард евро. И един милион не ми дадоха. Никой нищо не ми даваше да стопансивам тогава. И чак сега разбирам, как младостта ми е минала по непълноценен начин и как съм ощетен!Да …
не би да е, защото по онова време съм нямал квалификация и опит в сферата на управление на международни и инвестиционни проекти, а опитът ми в разработването на инвестиционни публично-частни проекти не е бил също на висота?Заради това ще да е било.Гложде ме обаче червеят на завистта и съмнението. Няма как и въпросният щастливец да ги има. 27 години... махаме от тях 18 за училище и детска градина. Останаха 9. Приемаме, че не е ходил две години войник като мен, не го е будил селектора червен и не е изпълнявал "Тунджа 200". Обаче, студент трябва да е бил, не може инак. Махаме още 5 години, останаха ни 4. Приемаме, че от студентската скамейка се е метнал право в дълбоките води на инвестиционните проекти, и седмица не е губил да търси обяви за работа по вестниците и да ги подчератва с молив. Махаме още 1 година, когато е чиракувал още, носил е чантите на големците и се е учил на занаят от тях.И остават три години! Със задавен от злоба и завист глас твърдя, че за три години няма как да станеш печен публично-частен инвеститор. Гаранция давам. И за пет не можеш. Виж, за десет вече... може да се понаучиш на това-онова.Ощетен съм! Никой не ми даваше нищо на 27 години!
Поредното комунистическо тъпо и нагло изродче ще краде пари - сравка батко му Делян Пеевски а тъпите пенсионери ще събират хартия и ще гласуват за Станишевци, мутафчиевци и сие паплач...
Може да има общо с новокупения апартамент.
Все някой знай.
Shte izto4at 4rez nego masa pari i nakraia shte go uvolniat! Shte posledva niakolkogodishno sadebo direne, koeto niama da stigne donikade i nakraia vsi4ko shte se zabravi! Taka se pravi politika(pardon, taka se zabogatiava) v BG!
Привет! Пак изби рибата!Не тъжи, миличък! На интелегентни хора като теб и сина ми не дават такива работи.Първо защото не сте толкова тъпи и алчни, че да приемете, защото както казва реакционер, тоя отсега е ясно, че ще изпълнява "престижната" роля на бушона.И без да искам да те обидя, ще кажа, че си мислех, че си на повече от 38 години.Сега се възхищавам повече от теб.Бъди здрав и пиши! Вероятно не само на мен, а и на други тук им е приятно и интересно да прочетат мнението ти.
Ne vijdam za6to vinagi se zaqjdat s mladite! Sqka6 sme dlajni da gledame edni i sa6ti mutsuni tsql jivot i te da ne mardat ot mestata si, dokato ne puknat.Ei hora, ima i mladi i kompetentni kadri! Obarnete litse kam bade6teto!