Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Мутафчиев: Жп стачката няма да намери пари за заплати

7 коментара

До сериозни финансови сътресения може да доведе започването на стачка в железниците, заяви транспортният министър Петър Мутафчиев в петък при посещението си в Бургас. Според него започването на протести ще повлияе върху реформите и изплащането на заплатите.

Дори да бъде направена стачка, допълнително пари за по-големи заплати няма откъде да дойдат, каза Мутафчиев. Той посочи, че не е реално възнагражденията в железниците да се увеличат с повече от 10 на сто, както е договорено между синдикатите и ръководствата на БДЖ и Националната компания “Железопътна инфраструктура”.

В момента средната заплата в железниците е 310 лева, без парите за храна. Те са увеличени с 2.50 на ден. Редуцирането на заплатите е от 1 април с 10 процента.

Министърът отново акцентира върху лошото състояние на товарните и пътническите превози, както и на железопътната инфраструктура,в които никой не бил правил сериозни инвестиции от 15 години.  В момента са необходими над 2.5 млрд. евро, за да достигнат железниците ни нивото от 1986 г., посочи той.

Първоначално ще се инвестират 70 млн. лв. държавно гарантиран кредит за пътническите и товарните вагони, обсъжда се и дългосрочен облигационен заем за 170 млн. лв., припомни Мутафчиев. Парите ще се използват както за изплащане на дизелови мотриси, така и за покупката на нови електрически мотриси, пътнически и спални вагони. С още 25 милиона лева ще бъдат увеличени и парите за железопътна инфраструктура. Ще се търси финансиране от европейските фондове, от бюджета и от продажба на имоти.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

7 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. кокош
    #9

    Кяато откажете товарни превози всичко ще отиде на тирове по магистралните пътикща.А пътническите превози ще отидат причастните автобусни линии.GSMите напълно заменят междугаровите жични комуникации.Времената се смениха.Има и въздушни карго превози.Така че Жепейците са напълно умрели като работническа класа. Моаже и без Вас.еДИН МЕТЪР ОТРЯЗАНА РЕЛСА ЗА СКРАБ ЛИКВИДИРА ЖПлинията между две гари.А ТИРа може да мине по магистрален и по черен път.

  2. krasi
    #8

    Ei ne6tastnici vdignete 6ibanite zaplati ina4e 6te sprem tiq vlakove ne li vi qsno

  3. кокош
    #7

    Електрическата силова мрежа е допълнително разходно перо в бюджета на БДЖ.Дизеловите мотриси решават въпроса за автономност на композициите.Както и захвърлените парни локомотиви,които могат да работят като маневрени,като вместо Антрацит да горят БИОГОРИВО.За някои маршрути в планински терени по-атрактивни са парните локомотиви.-нали искате да развивате туризъм като индустрия?

  4. bvbb
    #6

    cta4ka!!!!!

  5. maria
    #5

    ...i kakvo predlagate g-n ministur - da si trjat dokato kompaniite izobsto sprat da davat zaplati. Da ne bi da se narushi spokoinija sun na direktorite? Koi spored vas dava pari na decata na rabotestite v geleznicata?koi im plasta smetkite i kupuva hranata??????

  6. заинтересован
    #3

    След като накараха работниците и служителите от БДЖ да подпишат споразумение за мижаво увеличение на заплатите им от около 4-6%, ръковоството на БДЖ се изнесе днес на Паничище в почивната си база за да разпредели по-голямото останало парче от баницата за себе си под формата на добри финансови резултати за 2006 година.

  7. б
    #1

    Цялото това БДЖ е някакъв остатък от соца. От сума ти години все се занимават с това колко процента да им вдигнат заплатите или колко време им закъсняват. Като че ли това е някакво социално заведение. Само дето тая каца без дъно я пълниме всички ние, без значение дали се возиме с влак или не. Важното е че Масларова и такива като нея се упражняват да говорят все по-големи глупости.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.