Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

МВР ще спира войната по пътищата с 13 мерки

Полицаите вече ще контролират шофьорите, движейки се между тях

8 коментара
Снимка: БГНЕС

Служебният вътрешен министър Иван Демерджиев е разпоредил да се приложи комплекс от 13 мерки, за да се ограничат инцидентите по пътя, съобщиха от силовото ведомство. Заповедта му идва след поредната катастрофа с туристически автобус, този път сръбски. При инцидента на магистрала "Тракия" край Стара Загора пострадаха 14 деца.

Преди дни румънски автобус, превозващ туристи, катастрофира на пътя Русе-Търново. При удара загинаха трима души, а по-късно почина още един.

Тези катастрофи са само видимата част от пътния травматизъм у нас. Проблемът остава нерешен години наред, а контролът е очевидно недостатъчен.

Линеен подход

От встъпването си на поста Демерджиев твърди, че намаляването на катастрофите е негов приоритет. Сега от МВР съобщават, че в контрола на пътя ще се включат още 8500 служители, преминали обучение наскоро.

Основният метод, който ще се ползва, е т.нар. линеен контрол или движение на полицейските коли в самия трафик. Ще се налагат санкции за всякакъв тип нарушения, казват от МВР.

"По разпореждане на министър Демерджиев се завишава контролната дейност в населените места по отношение управлението на МПС от неправоспособни водачи, в т. ч. малолетни и непълнолетни, както и водачи, лишени от право да управляват моторни превозни средства", пише в съобщението.

В него не са упоменати останалите 12 мерки. Казва се само, че те ще бъдат обсъдени с ръководителите по места на предстоящото в петък национално съвещание на МВР.

Катастрофа и тогава контрол

Контролът по пътищата у нас от години е кампаниен и се засилва обикновено след тежък инцидент със загинали. След катастрофата от 5 юли миналата година, при която пред столичния хотел "Хемус" загинаха две млади жени, бе обявена мащабна операция срещу дрогирани и пияни шофьори. Така в статистиката започнаха да се появяват десетки, седнали зад волана след употреба на наркотици.

И ако МВР реагира кампанийно, законодателната власт почти винаги е напълно неадекватна. След подобна катастрофа в парламента обикновено се внасят поправки за по-сериозни наказания за шофьори нарушители без да се отчита, че пътен контрол с нови текстове в Наказателния кодекс не се прави.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

8 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. b123
    #8

    Ето го поредния,който ще управи движението.Само дет нема време. Остана му месец и половина. ;)

  2. anton nikolov
    #7

    Аман от кампании в стил "Ден до пладне".

  3. Rolo Tomassi
    #6

    Очевсидно по нашите географски ширини понятието "превенция" е непознато. Затова и всяка акция е кампанийна, обикновено след голям инцидент със загуба на човешки животи. Промените в Наказателният кодекс, като увеличаване на сакнкцииите и наказанията, доказано нямат желания ефект във времето. Очевидно е, че трябва да се предприеме нов подход за борба с войната по пътищата, още повече, че и самите пътища трябва да се изградят качествено.

  4. Ян Иван
    #5

    Аз пък си мислех, че след като караме при 37-40 градуса по Целзий с включени светлини, проблемът с пътните произшествия е решен!

  5. анита хегерланд
    #4

    Какво се прави в САЩ, за намаляване на катастрофите по пътищата?! Търси се техническо решение, защото хората не можем да сменим, да превъзпитаме, но колите могат да станат "по-комуникативни". Това на български език означава, че определени модели коли трябва да бъдат извадени от пътя и забранени за внос. Трябва да се помисли за лизинг на коли, които са технически безопасни, с камери за задно паркиране, с функция за разледяване на стъклата, с възможност за прехвърляне на разговорите през колата, така че телефоните да отпаднат. Това може да се постигне с данъчни облекчения, с нисколихвени заеми и т.н.

  6. ABV
    #3

    подобни приказки се дрънка след всяка голяма катастрофа вече 30 години! Обикновенно нещата приклчват с едноседмична показна акция "Светлина"!

  7. John Doe
    #2

    По магистралите в цивилизованите държави, в които пътищарите са грамотни и не крадат, контурите на активните ленти и разделителните линии са с грапава настилка за да алармира шофьора ако е задрямал и неусетно се отклонява от своята лента или приближава канавката. В България такива неща няма и доста често виждаме катастрофи причинени от уморени задрямали шофьори, които можеше да бъдат предотвратени ако имаше поне един грамотен чиновник в АПИ и ако пътищарите не мислеха единствено как да откраднат парите за строеж.

  8. Jordan*
    #1

    Никаква война няма да спечелят милиционерите нито по пътищата, нито за спокойствието на гражданите и селяните! Необходимо е пълно разсформироване, отстраняване на старите комунистически кадри и всичко наново! Едно е полицай, друго е милиционер!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.