До края на седмицата директорът на Бърза помощ Георги Гелев трябва да предостави информация за случаите на забавени линейки миналата събота, когато девет души в столицата са починали. Направената от Регионалната здравна инспекция проверка е била само за един от смъртните случаи, но не е установила дали в останалите осем смъртта е настъпила заради късното пристигане на линейката.
Според директора на Бърза помощ Георги Гелев в някои от случаите екипите са били викани при вече настъпила смърт.
След като фактите около случаите се изяснят ще бъде взето решение какви санкции да бъдат наложени.
Освен това Гелев ще трябва да даде и предложения за това как да бъде попълнен щатът в столичната Бърза помощ, където от години екипите не достигат и много щатове стоят незапълнени. Работата там е непривлекателна заради ниското заплащане и голямата натовареност.
Проблемите в Бърза помощ са от години, а през миналата беше представен план за реформирането ѝ като за целта бе обявено, че бюджетът от 75 млн. лева трябва да се удвои. В бюджета за тази година обаче бяха отпуснати само 10 млн. лева допълнително.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
3 коментара
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
По повод починалият ми съпруг на 3 февруари, който може би е и първият от поредицата нелепи и абсурдни случаи на безотговорността на №112,на който номер звънях и молех да изпратят линейка, но едва след 4-5 обаждане те ми отговориха, че предават случая на спешна помощ. Лекарят който дойде д-р Калайджиев, също се държа непростимо неучтиво и грубо и със сина ми и с мен, а след това само констатира смъртта.
Бих искала да се свържа и с другите потърпевши и заедно да се опълчим на бездушието и некомпепентността …
на хората, които стоят на тези телефони защото и самият лекар каза, че те имат вина за забавянето на екипите.
Когато е станало лошо на съпругът ми на улицата, хората които са го намерили са повикали 112, а когато го докарват до блока са потвърдили и адресът на който да дойде линейката, а аз от своя страна започнах да им презвънявам след като никой не дойде и нещата започнаха да се влошават, но уви те само ми предаваха, че е предадено и да чакама.... е дочаках смъртния акт.
Мой близък почина миналия петък/6 февруари; не знам дали го водят сред 9-тимата (лека им пръст) но линейката пристигна 1 час след първото обаждане. Връщал се от командировка, вечерта, припада на улицата; намерили го хора, успял да им каже къде живее; докарали го до дома му а междувременно се обадили на 112 и НЕбърза помощ. Съпругата му също започнала да звъни неистово. Състоянието му обаче се влошавало и докато пристигнат след час било вече безнадеждно късно...
еми докато няма достойно заплащане на работещите там така ще бъде, то няма да има и кой да работи