На "диаманта Белокопитово" може да се завива навсякъде

Лиляна Павлова: Темата се преекспонира, съоръжението е прекрасно

На "диаманта Белокопитово" може да се завива навсякъде

На пътния възел "Белокопитово", който е с формата на диамант, може да се завива навсякъде и проблем няма. Съоръжението е прекрасно, а темата се преекспонира. Това заяви министърът на регионалното развитие Лиляна Павлова пред Нова телевизия.

Във вторник, ден след откриването, се появиха въпроси в социалните мрежи дали този пътен възел не е прекалено труден за шофьорите, както и защо е била предпочетена конфигурацията "диамант" вместо по-познатата "детелина". Имаше питания дали изграждането му не е прекалено скъпо. Строителството на пътния възел с разгърната дължина от 10 км излезе на данъкоплатците 66 млн. лв.

Павлова: В България от политика, футбол и пътища разбират всички

"В България  от политика, от футбол и от пътища разбират всички. Радвам се, че се провокира този разговор. Съоръжението отговаря на всички проектантски норми. Прекрасно съоръжение", каза министър Павлова.

Тя посочи, че такова съоръжение се прави у нас за първи път. "Може би, защото е ново и различно, хората не са още пътували по него, може би затова предизвика този бум", смята регионалният министър.

"Дори и най-големите ни критици видяха и заснеха, че има и ляв, и десен завой, и качване  и слизане във всички посоки, които обслужва. Така че аз смятам, че няма проблем, излишно се преекспонира. Пътният възел функционира изключително добре и най-важното е, че се дава възможност за безконфликтно и безаварийно преминаване", каза Павлова.

Относно въпроса дали при преминаването на пътния възел в някои направления зоните на преплитане на трафика не са прекалено къси, а конфликтните точки – прекалено много, шефът на пътната агенция инж. Лазар Лазаров заяви, че зоните на преплитане при детелините са абсолютно същите.

Нормите в пътното строителство са спазени, макар и двете магистрали да влизат много косо една към друга, увери той. 

Диамантът е проектиран по времето на социализма

Министър Павлова призова да се сложи край на спекулациите относно изграждането на пътния възел и неговата цена, като посочи, че той е бил проектиран още през 1984 г., а отчужденията на имотите около него са направени в периода 1996 - 1998 г. 

На дневен ред сега е изграждането на липсващите 250 км от магистрала "Хемус", каза Павлова. 

Тя уточни, че до няколко месеца ще има договор за строителство на още 60 км – от Ябланица до разклона за Плевен и Ловеч. Това ще се случи, ако няма обжалване на процедурата.

Най-късно догодина ще започне строителство, което ще трае две години, обеща регионалният министър.

Магистрала "Хемус" не е просто някакъв линеен обект, а има много тунели и виадукти, т.е. това строителство отново ще е сложно, каза министър Павлова. Тя обясни, че по протежение на 60-километровия участък от Ябланица до Ловеч ще има четири тунела с различна дължина и пътни възли с различна сложност.  Прогнозната стойност на непостроения участък е около 1.9 млрд. лв., посочи Павлова.

Тол такси за леките коли няма да има

Тол такси за леките коли няма да има, те остават с винетка, каза Павлова. Платено преминаване по пътищата ще бъде въведено само за тежкотоварните автомобили над 3.5 тона, уточни министърът.

Запитана дали цената на винетките ще се повиши, тя отговори, че се правят анализи, но инвестициите в пътища трябва значително да се повишат.

Годишната винетка за леките коли не е повишавана от пет години. 67 лв. годишно едва стига за текущи ремонти на пътищата, посочи регионалният министър.

Споделяне

Още по темата

Още от България

Как да бъде увековечен художествено Бойко Борисов?