На границите ще проверяват и пътниците в автобусите за неплатени глоби

снимка: БГНЕС

Пътниците в автобусите също ще бъдат проверявани на границата за неплатени глоби към МВР, каза Иво Писанов от отдел "Пътна полиция" пред Нова тв в понеделник.

Ако пътниците имат дължими глоби, ще бъдат уведомявани, но ще могат без проблем да продължат пътя си. Ако не са си получили наказателните постановления, на границата ще получат призовки да се явят в съответното районно полицейско управление, за да ги получат.

"Ако на границата в момента на проверката водачът не си заплати глобата, ние му отнемаме свидетелството. Ако в момента на проверката човекът с неплатени глоби е пътник, ние не можем да му отнемем свидетелството и само го предупреждаваме", обясни Писанов.

Ако шофьорът с неплатени глоби, е и собственик на колата и не плати дължимото на границата, той не само ще се раздели с книжката си, но и автомобилът ще бъде спрян от движение. Той ще трябва да осигури място, където да стои колата или да плати за репатриране.

"При положение, че се е е стигнало до там лицето да има незаплатени глоби, това означава, че е бил недобросъвестен. Той е имал достатъчно време да го направи и не е изпълнил това свое задължение", завършва Писанов.

По думите му при плащане на глобата чрез онлайн банкиране или ПОС терминал, плащането ще бъде отразявано веднага в системата на МВР.

Има обаче сигнали за шофьори, които са платили глобите си, но системата не ги отчита като такива.

"Публикуваните в сайта на МВР глоби са стари. Има обаче нови, които не фигурират там. Системата трябва да се оправи, тя не работи от 10 години. Случвало ми се е да платя фиш веднага, а той още да стои, като дължим дълго време след това", разказват потърпевши пред Нова тв.

По думите на Писанов такива случаи са изключение и има обяснение за разминаването:

"Когато имате глоба, на фиша е написана сметката, към която трябва да се плати тя. Основанието за заплащането е номерът на електронния фиш. А задълженото лице не е този, който заплаща, а този на когото е връчена глобата".

Споделяне

Още по темата

Още от България

Трябва ли България да спре Северна Македония за ЕС?