На пазара излиза и кукла Барби с по-закръглени форми

С разнообразяването на асортимента компанията "Мател" се надява да преодолее спада в продажбите

На пазара излиза и кукла Барби с по-закръглени форми

Повече от 50 години след първия ѝ дебют, куклата Барби (Barbie) ще се появи с три нови типа телосложение – закръглена, миниатюрна и висока, съобщи компанията производител "Мател" (Mattel). Новите разновидности на иконичната играчка се очакват по-късно тази година и чрез тях компанията се опитва да преодолее спада в продажбите.

Новият асортимент включва кукли с 4 типа телосложение, 7 оттенъка на кожата, 22 цвята на очите, 24 вида прически и модни аксесоари. Калифорнийската компания производител ще продължи продажбата и на традиционните модели на култовата пластмасова кукла.

"Чувстваме, че трябва да разширим представите за стандартите на красота у момиченцата и техните родители", казва вицепрезидентът на бранда Barbie Ивелин Мазоко. Така, по думите ѝ, всяко момиче ще може да намери куклата, която прилича на него.

Барби бе критикувана още от момента на появата ѝ през 1959 г., когато бе представена на изложение за играчки в Ню Йорк. И до днес оплакванията са, че пластмасовата блондинка насажда нереалистична представа за тялото на младите момичета. В продължение на десетилетия "Мател" разшири асортимента: представена беше афроамериканска кукла, Барби получи професии, но не се смени формата на тялото ѝ.

През 2015 г. "Мател" представи серията си Fashionistas, в която влязоха модели с разнообразен оттенък на кожата, топове лица и прически. През 2015 г. Барби за пръв път се раздели и със своите обувки на високи токчета. Това бе серията с най-широк асортимент в историята на марката.

С новите промени производителите от "Мател" възнамеряват да направят продукта си по-интересен за девойките, които масово се захласнаха по таблети и други технологични джаджи през последните години.

За последните четири тримесечия глобалните продажби на Барби са паднали с 14% спрямо същия период на м.г. до 904.2 млн. долара, съобщи "Уолстрийт джърнал". За същия период продажбите на "Мател" са се понижили с 6.2%. През последните две години Барби е отстъпила място на куклите от серията "Фроузън" (Frozen) на "Уолт Дисни" (които "Мател" произвеждаше допреди година) и дори на небрандирани кукли.

Освен кукли, конкуренция на Барби са и играчки, ориентирани към момичета, например от серията Lego Friends, отбелязва агенция Блумъбрг.

Анализаторите очакват "Мател" да подобри показателите си с новите модели Барби, още повече, че тази година е една от най-добрите в индустрията с играчките в САЩ от десетилетие насам.

Но новите три вида телосложение може да обидят или раздразнят някого – добри при избора на термините за всеки тип и при превода на други езици, прогнозира сп. "Тайм".

Още от Общество

Какво би означавало отпадането на мониторинга на Европейската комисия?