Над 150 български продукти на европейския пазар с подкрепата на Лидл България

Ръст от над 20% в износа за родните производители в мрежата на веригата през 2020 г.

Стоки за близо 48 млн. лв. са изнесли българските производители чрез партньорството на Лидл България в европейската мрежа на веригата през миналата година. Въпреки кризата, компанията успя не само да запази планираните обеми, но и да увеличи износа с над 20% или 8 млн. лв. повече спрямо предходната 2019 г.

Впечатление прави, че при сравнително постоянен брой доставчици, тенденцията е да се увеличава броят продукти и държавите, в които изнасят българските производители. През 2020 г. 38 български доставчици са изнесли общо 153 различни продукта в 24 европейски държави. Сред най-изнасяните български стоки са различни видове хляб, сурови барчета, замразени банички, премиално говеждо месо и др. Италия и Испания са новите държави, в които влизат български стоки през 2020 г.

Ето и няколко примера за български продукти и производители, впечатлили европейските клиенти на Lidl през миналата година.

Сюрприз в шоколад от "Виктория Нутс"

Сушените плодове в шоколадова глазура на "Виктория Нутс" под собствената марка Deluxe са сред родните продукти, които влизат в празничните предложения на веригата за Коледа в 18 европейски държави. Сладкият деликатес реализира оборот от 1,2 млн. лв. само за миналата година. Доказателство за качеството и успеха на продукта е заявката за включването му и във великденския асортимент на веригата през тази година.

Black Angus на "Тандем Попово" е новият хит

Сред големите пробиви на чуждите пазари е и този на "Тандем Попово" с премиално говеждото месо от породата Black Angus и аржентинско пасищно – бургери и стекове. Само за периода юли-декември 2020 г. компанията успява да реализира износ на стойност близо 4 млн. лв. в Румъния, Унгария, Словакия и Гърция.

Иновативни продукти

Сред нишовите и иновативни изделия, които пробиват в чужбина са оризовият чипс и оризовите изделия, които Лидл България изнася почти в цяла Източна Европа. Суровите барчета на "Смарт органик" също са предпочитан продукт в много държави.

Традицията продължава с хляба на "Симид" и баниците на "Белла България"

Сред най-наложилите се и разпознаваеми продукти от български производители в мрежата на Lidl е хлябът – пшенични и ръжено-пшеничн, както и този със семена. Силно представени са и различните видове замразени баници на "Белла България". В условията на кризата, все повече домакинства не само у нас изпробват възможността да си приготвят бързо и вкусно подобни изделия вкъщи.

Доверието задължава

Вече 9 години Лидл България да работи в партньорство с доставчиците като им осигурява изключителни възможности за износ в цяла Европа. И ако в годината на кризата веригата успя да надхвърли 20% ръст на износа от български доставчици, то е благодарение на устойчивото партньорство, но и на вече изграденото доверие в качеството на продуктите и професионализма на българските производители. Компанията продължава да работи в партньорство с доставчиците си за разработването на нови качествени продукти, които да пробият на европейския пазар. Защото доверието задължава.

Съдържание от Лидл България

Споделяне

Още от Бизнес

Къде му е мястото на Бойко Борисов?