Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Над 150 предложения за ново туристическо лого на България

1 коментар
Това туристическо лого ще бъде сменено с ново заради неодобрението му

Над 150 са получените предложения за ново туристическо лого на страната. Това съобщи Министерството на туризма.

Крайният срок за участие в конкурса изтече в 24 часа на 4 април и до последния час са пристигали новите графични визии.

Това е причината работата по проверка на техническото съответствие на документите, съгласно правилата на конкурса все още да не е приключила. До момента 134 от подадените предложения са обработени и допуснати до оценка.

След окончателна обработка на данните ще се премине към следващия етап от конкурса – подбор на къса листа с визиите на новото лого от 9-членно жури.

Негов председател е проф. Божидар Йонов, а членовете са доц. д-р Кристина Борисова (шрифт и калиграфия, НХА), Теодор Лулчев (графичен дизайн, НХА), проф. д-р Николай Младенов (рекламно-информационна дейност, НХА), проф. Георги Янков (плакат и визуална комуникация, НХА), Любен Генов (председател на СБХ), проф. Екатерина Русинова (член на СБХ и преподавател по графичен дизайн), Димитър Трайчев (член на СБХ и преподавател по графичен дизайн) и доц. д-р Стефан Серезлиев (преподавател по графичен дизайн, зам. -председател на Българската академична асоциация по комуникации).

Професионалното жури ще следи както за спазване на зададените технически параметри, така и за яснотата на изображението и идейната му свързаност с наложеното рекламно послание на България “Открий и сподели” (A Discovery to Share).

Одобрените от професионалистите предложения ще бъдат публично оповестени в средата на април. В рамките на една седмица българската общественост ще може да се запознае и да коментира финалния подбор от кандидатури.

Плановете са новото туристическо лого на страната да стане известно в началото на май след тайно гласуване на широко жури от до 15 души. В него ще има представители на бизнеса, медии (радио, телевизия, онлайн, печат), маркетинг и комуникационни специалисти. Кандидатите от медиите и бизнеса за членове на журито ще бъдат избрани чрез жребий пред нотариус. До момента много от големите туристически предприемачи и сдружения са подали предложения за участие в широкото жури. Получени са и кандидатури от Българската асоциация по маркетинг, Българската асоциация на комуникационните агенции и Българската асоциация на ПР агенциите, както и от медиите.

Общонационалният конкурс цели да реализира необходимата устойчивост при изпълнение на европейския проект за разработване на стратегия за бранд България, приключил през 2013 г., но не успял да предложи общоприемливо туристическо лого на страната.

Крайна цел на инициативата, която се провежда с подкрепата на Националната Художествена Академия и Съюза на българските художници, е изработване на графичен символ, с който българите биха се асоциирали и който най-пълно да отговаря на художествените и графични критерии за такъв вид продукт.

Провежданият от Министерството на туризма конкурс не е обвързан с изразходването на допълнителни бюджетни или публични средства. Авторът на логото победител ще бъде поканен да изработи т. нар. brand book с графичната концепция и изисквания за използване на графичната визия.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

1 коментар

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. В и К
    #1

    Мара втасала, до лого опряла или поредния харчлък в името на това, да се закичат едни недозабърсани задни части с рози.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.