Над 31 млн. лв. струва ремонтът на виадуктите на "Тракия" и "Хемус"

"Главболгарстрой", "Пътстрой 92" и австрийската "Порр" си поделят поръчката

Над 31 млн. лв. струва ремонтът на виадуктите на "Тракия" и "Хемус"

Заделените от правителството 45 млн. лева за авариен ремонт на три опасни виадукта – два на магистрала "Тракия" и един на "Хемус", ще стигнат и даже ще останат, тъй като на търга за избор на изпълнител кандидатите за поръчки в пътното строителство традиционно играха с ниски цени. От съобщение на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), разпространено в петък, става ясно, че поръчката се поделя между сдружение "Геострой – Мостремонт 97 - Пътстрой 92”, "ГБС Инфраструктурно строителство” и австрийската "Порр Бау” ГмБХ.

И трите съоръжения ще се ремонтират срещу 31.39 млн. лева с ДДС.

Виадуктът на 61-я километър от "Тракия" ще се рехабилитира от обединение на "Геострой", "Мостремонт 97" и "Пътстрой 92”. То е предпочетено въпреки ниската цена, предложена в офертата – 5 990 178 лв. без ДДС. "Пътстрой 92" е на бизнесмена Цоло Вутов, собственик на преработвателното предприятие "Елаците – Мед", строителните "Геотехмин", "Геострой", "Пътна компания" и още десетки дружества.

Вторият опасен мост на "Тракия" – на 67-я километър, ще се ремонтира от австрийската "Порр Бау” ГмБХ, предложила цена от 7 249 562 лв. без ДДС.

Виадуктът "Бербеш" на "Хемус" (30-и км) ще се рехабилитира от "ГБС Инфраструктурно строителство” АД срещу 12 923 567 без ДДС.

Поръчката е за инженеринг и строителство, т.е. избраният изпълнител сам ще прецени какви дейности са необходими за укрепване на мостовете, ще изготви проект и ще извърши ремонта. Той обаче трябва да започне в най-кратки срокове, за да се използва хубавото време преди зимата, когато има забрана за строителни дейности по пътищата.

За аварийната реконструкция се взе решение след земетресението на 22 май и последвалите поройни дъждове. Оказа се, че мостовете не отговарят на съвременните изисквания за сеизмична устойчивост, а пороите ги оставиха в още по-окаяно състояние.

По време на строителните дейности движението по “Тракия” и “Хемус” във въпросните участъци ще става в едното платно, което със сигурност ще е неприятно за шофьорите. Според експерти от бранша частичното блокиране на трафика може да се свие до няколко месеца. Целият срок за изпълнение на поръчката е 18 месеца.

Споделяне
Още по темата
Още от Бизнес

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?