Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Над 31 млн. лв. струва ремонтът на виадуктите на "Тракия" и "Хемус"

"Главболгарстрой", "Пътстрой 92" и австрийската "Порр" си поделят поръчката

6 коментара
Над 31 млн. лв. струва ремонтът на виадуктите на "Тракия" и "Хемус"

Заделените от правителството 45 млн. лева за авариен ремонт на три опасни виадукта – два на магистрала "Тракия" и един на "Хемус", ще стигнат и даже ще останат, тъй като на търга за избор на изпълнител кандидатите за поръчки в пътното строителство традиционно играха с ниски цени. От съобщение на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ), разпространено в петък, става ясно, че поръчката се поделя между сдружение "Геострой – Мостремонт 97 - Пътстрой 92”, "ГБС Инфраструктурно строителство” и австрийската "Порр Бау” ГмБХ.

И трите съоръжения ще се ремонтират срещу 31.39 млн. лева с ДДС.

Виадуктът на 61-я километър от "Тракия" ще се рехабилитира от обединение на "Геострой", "Мостремонт 97" и "Пътстрой 92”. То е предпочетено въпреки ниската цена, предложена в офертата – 5 990 178 лв. без ДДС. "Пътстрой 92" е на бизнесмена Цоло Вутов, собственик на преработвателното предприятие "Елаците – Мед", строителните "Геотехмин", "Геострой", "Пътна компания" и още десетки дружества.

Вторият опасен мост на "Тракия" – на 67-я километър, ще се ремонтира от австрийската "Порр Бау” ГмБХ, предложила цена от 7 249 562 лв. без ДДС.

Виадуктът "Бербеш" на "Хемус" (30-и км) ще се рехабилитира от "ГБС Инфраструктурно строителство” АД срещу 12 923 567 без ДДС.

Поръчката е за инженеринг и строителство, т.е. избраният изпълнител сам ще прецени какви дейности са необходими за укрепване на мостовете, ще изготви проект и ще извърши ремонта. Той обаче трябва да започне в най-кратки срокове, за да се използва хубавото време преди зимата, когато има забрана за строителни дейности по пътищата.

За аварийната реконструкция се взе решение след земетресението на 22 май и последвалите поройни дъждове. Оказа се, че мостовете не отговарят на съвременните изисквания за сеизмична устойчивост, а пороите ги оставиха в още по-окаяно състояние.

По време на строителните дейности движението по “Тракия” и “Хемус” във въпросните участъци ще става в едното платно, което със сигурност ще е неприятно за шофьорите. Според експерти от бранша частичното блокиране на трафика може да се свие до няколко месеца. Целият срок за изпълнение на поръчката е 18 месеца.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

6 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Анонимен
    #6

    Госпожо Лещанска, вашата статия е пълна с елементарни и неверни твърдения: Как установихте, че виадуктите са опасни!! защо пишете глупости, че не отговарят на изискванията за сеизмична устойчивост, как пороите ги приведоха в окаяно състояние? Истината е проста - това е че над 15 години не им е правено текущо поддържане, поради липса на средства и поради кадровите промени и ниското ниво на бюрократите от АПИ. Има повреди по колоните-необходимо е повърхностно подмазване на бетона в колоните, смяна на отделни части от еласичната ограда, боядисване парапети и други дребни повреди от движението и атмосферните въздействия.

  2. Анонимен
    #5

    С тези тънки оферти да не вземат наместо да укрепят, да бутнат някой мост. Имат ли застраховки за възможни щети изпълнителите или като направят белята ще се окаже, че ще взимаме на босия цървулите.

  3. дзвер
    #4

    А да сме живи и здрави, та да видим кЪ по Хемус се стига до Варна...

  4. Хем
    #3

    Дзвер, Спомням си за `Хемус`,когато стартира научехме,че проектантката е на 34г.Аз тогова тийн съм бил и гледах с възхещение-толкова млад човек ще прави такова мащабно нещо.Сега тази госпожа няма начин да не е пенсионер,а магистралата-доникъде.Колко ли енергия и мечти е вложила и накрая да не може да види в активна възраст завършен труда си.И в това комунизмът е гаден.

  5. дзвер
    #2

    Да-а...още непостроена...МалечОк си чадо и не помниш коги са направени тиА мостета...

  6. Хем
    #1

    Герои на социалистическия труд!Това са направили комунистите-магистралата още незавършена а се налагат ремонти.На мостове,които по дефиниция за 200г.се строят.Едно нещо няма като хората,поне от нула да започваме да не започваме на минус.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

Участвам