Над 180 човека отидоха до мобилните пунктове и предадоха миналата неделя 4.3 тона излязло от употреба електрическо и електронно оборудване за преработка. Това е ефектът от втората акция от националната кампания “Бъди отговорен. Е-рециклирай”, съобщи правителствената информационна служба.
Най-много стари електроуреди и електроника са върнати в София – 287 уреда с общо тегло 1880 кг. Изненадващо второто място е на община Несебър, където са предадени 241 уреда с тегло 1420 кг. Най-малко уреди са били върнати на мобилния пункт в Бургас - 22 с тегло 190 кг.
Заявки за безплатно извозване на големи електрически уреди продължават да се приемат на страницата на “Екологика”, партньор на инициативата.
Средствата, събрани от кампанията, ще бъдат дарени на две организации. Едната е сайтът за обучение www.ucha.se, а другата е инициативата “Аз, ученикът”.
Точната сума ще бъде обявена на фейсбук-страницата на кампанията https://www.facebook.com/ereciklirai. Там ще бъде оповестена и информация за следващи дати и места, на които ще бъдат организирани мобилни пунктове.
Кампанията е по инициатива на Роман Василев, министър за развитие на електронно правителство, и се реализира в партньорство с Министерството на околната среда и водите и с медийната подкрепа на Горичка, БГ радио, БГ мапс, Зелен Дневник.
Към инициативата се присъедини и младежката формация за природозащита - Национален воден парламент. Партньори на кампанията са и Digital Division, които на доброволни начала се грижат за facebook-страницата на проекта.
Първата акция в кампанията “Бъди отговорен. Е–рециклирай” се проведе на 27 април само в София, като тогава бяха събрани 1.5 тона е-отпадъци.
Е-отпадъците съдържат вредни за околната среда и за здравето на човека съставки. Около 50 милиона тона е-отпадъци се изхвърлят годишно в света. От тях само 10% се рециклират. Важно и икономически целесъобразно е ценните природни суровини като злато, сребро, паладий, мед и други, вложени в изработката на електронните уреди, да бъдат повторно оползотворявани.
За честна и независима журналистика
Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.
1 коментар
Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.
Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.
Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg
Прочетете нашите правила за участие във форумите.
За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.
АБВ
Имам някои е-джундужрии за даряване/ижвърляне,
но след публикувания е-инфомършал
не разбрах къде как да доставя за рециклиране своя е-junk.
Щурмовашките кампании за пиар не ми вършат работа.
Твърде много дезинформация от страна на Столична и други общини.
В полза на бандитска Топлофикация и други търговски фирми, в полза на опасна корупция и злоупотреби.
В ползва на войнстваща некомпетентност
и саботажи на правова държавност.
Точно за в уникалния Ден за Национални Парламентарни Избори,
12.5.2013, …
Неделя, например,
Топлофикация избра да изтръгва ГОДИШЕН ОТЧЕТ от крепостните си абонати, сиреч да им влиза в частните домове и мери радиаторни уреди,
тя си знае как и защо, при положение, че Топлофикация Няма Договори с "абонатите", тоест няма и абонати. Има "титуляри" на сметки, има фалшииви "фактури", има пари, има много неща...
въпреки, че няма абонати.
Бившият вицепремиер и министър на МВР Цветанов
правилно отбеляза, че всеки гражданин има свещено право на спокойствие в националния предизборен Ден за размисъл,
както и в националния Ден за гласуване.
Та, Столична община е собственик и надзорник на Топлофикация София,
но Противозаконно бездейства и действа сякаш е дъщерна фирма на Топлофикация София.
Пиар и прочее кампании на Столична община, поради некомпетентност или умишлено, нерядко са повече дезинформиращи, прикриващи и вредни, отколкото полезни.
Друг пример: информационна кампания на Столична община за
по-добра готовност на населението при евентуални бедствии и аварии.
Цветни информационни материали на хартия и чрез е-медии:
при евентуални Наводнения... при Радиоактивни атаки.
А при Пожар?
При силни Земетресения?
При спешна необходимост от Бърза помощ за някой болен
в многоетажна сграда офис или жилище (за което трябва да има ежедневна готовност)?
Мълчи Общината... като к. на разпит.
Вместо да напомни и задължи всяка многоетажна собственост
постоянно да има Готовност на Ижода за Безпрепятствена Евакуация -
безпрепятствена Навън, без сложни/ненадеждни брави, без натурии и препятствия за двиежние.
Задължително: Безпрепятсвен Вход и Изход в и от Всяка сграда.
Задължително: Зона до Входа на сградата - за Кратковременно Паркиране - на линейка или такси за болен човек, за товарно-разтоварни работи и т.н.