Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Над 600 000 клиенти на "УниКредит Булбанк" ползват мобилното банкиране

Над 95% от паричните преводи в банката се извършват през дигитален канал

0 коментара
Сн. УниКредит Булбанк

Над 600 000 клиенти на "УниКредит Булбанк" активно използват мобилното банкиране на финансовата институция - "Булбанк Мобайл" за извършване на преводи, управление на продукти и заявяване на нови такива. Това показват последните данни на банката.

Екипът на "ЕниКредит Булбанк" все повече залага на дигиталните решения. Усилията им бяха отличени с признанието "Най-добър действащ дигитален проект" на годишните награди на Асоциация Банка на годината. Признанието е за проекта "Дигитална ипотека", който банката реализира през 2022 година.

Дигитална ипотека

Дигиталната ипотека позволява изцяло дистанционен процес по кандидатстване, консултиране, отпускане и усвояване на ипотечен кредит. Всички необходими документи за това се подписват дигитално.

По този начин "УниКредит Булбанк" е единствената финансова институция в България, която предлага изцяло дигитално сключване на ипотечен кредит. Кредитополучателят не посещава филиал на банката, при която и да е стъпка от процеса по отпускане на ипотечния заем.

"Основен стремеж на "УниКредит Булбанк" е да предлагаме интегрирани дигитални решения, които не само улесняват потребителите, но и значително подобряват начина им на взаимодействие с финансовата институция. Силно вярваме, че бъдещето е в дигиталното банкиране, но без да губим човешкия контакт с клиента", коментира Борислав Генов, главен директор "Банкиране на дребно" и член на Управителния съвет на "УниКредит Булбанк".

Той отбелязва, че тенденциите при потребителското поведение показват, че все повече хора предпочитат изцяло дигиталните процеси при някои финансови операции, защото са по-бързи и не изискват посещение на филиал.

"Но има и финансови решения, при които консултацията с експерт има съществена добавена стойност. За тях "УниКредит Булбанк" предлага различни точки за контакт - контактен център за клиенти, дистанционен мениджър за обслужване, посещение на филиал, като клиентът има пълната свобода да избере предпочитания от него начин", допълни Борислав Генов.

Над 95% от банковите преводи са през електронен канал

Друг показател, който показва, че клиентите предпочитат все повече дигиталния модел на обслужване и във финансовия сектор е, че над 95% от банковите преводи в "УниКредит Булбанк" са наредени през електронен канал.

Към края на първото полугодие на 2023 година "УниКредит Булбанк" е първенец в Blink незабавните плащания, като държи над 45% пазарен дял, според данните на БОРИКА.

"С анонсирането на възможността за извършване на незабавни плащания през електронните канали за банкиране "УниКредит Булбанк" дава възможност на своите клиенти да извършват незабавни плащания към останалите банки и доставчици на платежни услуги в България", споделя Виктор Стоянов, директор "Алтернативни канали" в "УниКредит Булбанк".

Той обясни, че преводът е обработен в рамките на 10 секунди, а не до няколко часа, каквато беше практиката доскоро.

"Да бъдем финансовата институция с най-голям пазарен дял в направление незабавни плащания дава още един ясен знак, че това е посоката за развитие на банката, която клиентите търсят, нуждаят се и изискват от нас", допълва Виктор Стоянов.

Всеки 7-ми потребителски кредит се заявява и усвоява дигитално

Над 15% от всички продажби на финансови продукти в "УниКредит Булбанк" през първото полугодие на годината са извършени изцяло дистанционно, без да се налага клиент да посещава банков офис, през която и да било фаза от процеса на придобиване на продукта.

Основните бизнес линии, към които се забелязва завишен интерес за дигитална покупка, са потребителските кредити. Всеки 7-и потребителски кредит се заявява и усвоява изцяло дигитално, както и план за ежедневно банкиране, кредитна карта, срочен депозит и застрахователни продукти.

Тенденцията за ускоряващия се към дигиталните технологии преход в банковия сектор се потвърждава и от нарастващия брой клиенти, които преминават към дигиталните услуги за заплащане на дневни покупки с банкова карта.

Банката предлага 3 дигитални портфейла

От началото на годината банката разшири портфолиото си от дигитални портфейли. Предлаганите възможности вече са три.

Едната е Google Pay за клиенти с Android смартфони.

Другият дигитален портфейл е Apple Pay за iOS устройства.

Банката има и собствен дигитален портфейл, който позволява на клиентите с Huawei устройства без Google Services да се възползват от възможността за иницииране на безконтактни картови плащания със смартфон.

Годишният ръст при разплащанията с дигитализирана карта в "УниКредит Булбанк" е 215% към края на първото полугодие на годината.

Очакванията на банката са интересът на клиентите към дигиталните възможности, предоставящи лесен, сигурен и бърз начин за цялостно банково обслужване, от всяка точка на света, да се повиши.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.