Над 680 хил. лв. спестиха купувачи на енергоефективни хладилници

Над 680 хил. лева са спестили купувачи на енергоефективни хладилници от клас А, А+ или А++, които се продаваха с 10-процентна отстъпка в рамките на едномесечна кампания на трите електроразпределителни дружества ЧЕЗ, ЕВН и Е.ОН, вериги за продажба на бяла и черна техника и Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.

Кампанията обхвана 101 магазина в страната на веригите “Техномаркет“, “Домо“ и “Технополис“. В периода от 16 декември 2009 г . до 16 януари са били закупени над 10 000 броя хладилници от енергоспестяващите класове. В резултат на това се очаква да се икономисат над 1.5 млн. - 2 млн. киловатчаса електроенергия за година.

С реализацията на проекта и успешните резултати компаниите организатори са номинирани в категория “Инвеститор в околната среда” за годишните награди за отговорен бизнес на Българския форум на бизнес лидерите.

Подмяната на стария хладилник с нов уред от по-висок енергиен клас е доказано сред най-ефективните начини едно домакинство да намали сметката си за електроенергия. За сравнение електроуредът с висок клас енергийна ефективност А/А+/А++ ползва два пъти по-малко електроенергия от този с клас B.

Организаторите на кампанията очакват инициативата да стане дългосрочна и в нея да бъдат включени и друг вид електроуреди от клас А.

Повишаването на културата на разходване на електроенергията е стъпка за изостряне на обществената чувствителност към темата за опазване на околната среда и предотвратяване на климатичните промени, посочват инициаторите.

Споделяне

Още от Бизнес

Одобрявате ли решението за частичен локдаун?