Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Над 680 хил. лв. спестиха купувачи на енергоефективни хладилници

3 коментара

Над 680 хил. лева са спестили купувачи на енергоефективни хладилници от клас А, А+ или А++, които се продаваха с 10-процентна отстъпка в рамките на едномесечна кампания на трите електроразпределителни дружества ЧЕЗ, ЕВН и Е.ОН, вериги за продажба на бяла и черна техника и Министерството на икономиката, енергетиката и туризма.

Кампанията обхвана 101 магазина в страната на веригите “Техномаркет“, “Домо“ и “Технополис“. В периода от 16 декември 2009 г . до 16 януари са били закупени над 10 000 броя хладилници от енергоспестяващите класове. В резултат на това се очаква да се икономисат над 1.5 млн. - 2 млн. киловатчаса електроенергия за година.

С реализацията на проекта и успешните резултати компаниите организатори са номинирани в категория “Инвеститор в околната среда” за годишните награди за отговорен бизнес на Българския форум на бизнес лидерите.

Подмяната на стария хладилник с нов уред от по-висок енергиен клас е доказано сред най-ефективните начини едно домакинство да намали сметката си за електроенергия. За сравнение електроуредът с висок клас енергийна ефективност А/А+/А++ ползва два пъти по-малко електроенергия от този с клас B.

Организаторите на кампанията очакват инициативата да стане дългосрочна и в нея да бъдат включени и друг вид електроуреди от клас А.

Повишаването на културата на разходване на електроенергията е стъпка за изостряне на обществената чувствителност към темата за опазване на околната среда и предотвратяване на климатичните промени, посочват инициаторите.

анкета

Вие ни познавате. Нека го направим взаимно!

Отделете няколко минути за анкетата и ни помогнете да сме ви по-полезни.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. 07
    #4

    Лъжат, че са продали 10 000 хладилника. Всеки ден минавам край Домо и винаги няма жив човек -клиент вътре..

  2. aha
    #2

    da be, da.

  3. Але&Со
    #1

    40 години карах с руски хладилник, и най накрая, като се скапа, си купих нов "енергоефективен", от помпозна евро-американска марка. Добре, но като поработи 2-3 месеца, гедам, че вече е спрял. Ще ми се наложи да харча за ремонт от спестените милиони, или да спестявам още повече, като си купувам нови хладилници на всеки 6 месеца.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.