Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Над един милион леки коли са със заличена регистрация

11 коментара
Над един милион леки коли са със заличена регистрация

Регистрацията на близо 1,3 млн. автомобили е била служебно заличена, защото собствениците им не са подменили регистрационните табели до крйния срок 1 октомври, съобщи в петък министърът на вътрешните работи Румен Петков в отговор на депутатско питане. Министърът уточни, че към 1 октомври, колите с нови номера са над 2 милиона.

Службите на Пътна полиция - КАТ продължават да обслужват гражданите, желаещи да подменят регистрационните табели на личните си автомобилите и в момента, обясни още министърът.

КАТ обаче ще продължи да съставя актове на шофьори, които се движат с неподменени табели.

Към края на ноември предстои проверка от експертния съвет на бюрата на европейските застрахователи във връзка с подписване на многостранно гаранционно споразумение, информира Петков. Един от основните акценти по време на проверката щял да бъде и резултатът от процеса на пререгистрация на автомобилите. България има готовност за проверката - вече имаме национален регистър на превозните средства, приключи и процесът на пререгистрация, допълни Петков.

“Няма държава, която да рекетира така своите граждани, пререгистрацията е силова”, заяви назависимият депутат Минчо Христов, който зададе питането до министъра и попита с какво колите със стари номера застрашават движението по пътищата.

Според специалисти от автомобилния бранш след пререгистрацията на автомобилите ще стане ясно колко превозни средства реално се движат в страната. Броят на автомобилите, които присъстват в регистрите на КАТ, служат за база при планирането на приходите, които трябва да получи администрацията, стопанисваща пътищата. Заедно с отчетения трафик на движение по основните пътни артерии в страната, те служат за основа при планирането на пътните данъци, при трафиковите прогнози, които са основата за изчисляване на бързината, с която ще се върне инвестицията за строителството или концесията на дадена пътна артерия.

Ако се окаже, че една трета от регистрираните автомобили в страната не са в движение, то е обяснимо защо от въвеждането на винетната система в страната досегашната изпълнителна агенция “Пътища” получава по-малко приходи от планираните.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

11 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Стаханов
    #12

    Излиза, че живеем, за да обслужваме и правим по-лесен живота на агенция "Пътища", а не обратното. Щом е така и има опасност догодина "събраните" чрез пререгистрацията данни да остареят, предлагам всенароден почин за ежегодна смяна на номерата и чакам обявяване на актуализирани и не много превишаващи ивфлацията цени от компетентните органи.

  2. Вуте
    #11

    Това по-горе са пълни глупости. Никой не мисли за статистика и нормален подход за решаване на въпроса с трафика в София и в страната. Чиновникът си бърка в носа, почесва се отзад и решава да смени номерата или да увеличи цената на винетките без да има никакви мотиви и без да може да даде някакво смислено и приемливо /не вярно, но поне приемливо/ обяснение. Основната цел е да се съберат силово някакви пари, които след това да се откраднат.Така например известният клептоман Стоилов, неизвестно как

  3. Стаханов
    #10

    Е то няма как да се обясни защо отрегистрираната ни каруца със стар номер е пред коня вече 17 години, а всички се правим, че е обратното.

  4. hard
    #9

    Към края на ноември предстои проверка от експертния съвет....Този експертен съвет дали ще успее да установи колко е далаверата за катаджиите?Подмяната на номера на моя автомобил се проточи повече от месец,заради разикраването ми от служител в КАТ Русе.

  5. EU
    #8

    MFG

  6. Бай Брадър
    #7

    ами как ще имат приходи като никой не ги купува тези винетки? направете пътищата първо и сложете едни пропускателни пунктове по тях и тогава всичко ще е тип-топ...

  7. EDIN
    #6

    A ZNACHI ZATOVA PUTISHTATA OSHTE NE SA OPRAVENI...A KUDE OTIVAT MILIONITE LEVOVE OT VINETKITE ?DA VI KAJA LI ? OTIVAT NA SUSHTOTO MQSTO , KUDETO OTIVAT PARITE SUBRANI NA GRANICHNITE PUNKTOVE........ OTIVAT TAM , KUDETO OTIVAT OTKLONENITE PARI OT TOPLOFIKACIATA.I OSHTE OT ENERGOTO... VODOSNABDQVANETO...SAMOCHE DALI NQKOGA SHTE SE RAZROVI ZA VSICHKO TOVA ? STIGA LUJI ! STIGA IZMAMI ! KAKVA BORBA S KORUPCIATA.......

  8. Оса
    #5

    Това на снимката за кола ли се брои? Прочетох някъде виц- през тъмна доба някой откраднал кола-на сутринта видял, че това не е кола, а Варбург. Тъмно било при кражбата знаеш. Така някой другоселец беше откраднал Кака Мара за невеста.

  9. Оса
    #4

    Нищо лично, деде, и нашата кола е Варбург, още върви, та и на НБ може да я предложим подарък, като стане Президент-ще са си лика-прилика!

  10. Wartburg
    #2

    WarTburg, be narode negramoten, kolata sie e WARTBURG, ne zabravqyte "T"-to, verstanden!?

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.