Над една четвърт от българите плащат с дебитна карта при онлайн пазаруване

Над една четвърт от българите плащат с дебитна карта при онлайн пазаруване

Над една четвърт от българите (26%) плащат с дебитна карта за своите онлайн покупки, което е ръст от 8 процентни пункта спрямо година по-рано. Това показва проучване направено по "Виза" (Visa).

Според него се наблюдава спад в популярността на разплащанията на място при доставка с 3 на сто. В момента този начин на плащане се предпочита от 38% от анкетираните в сравнение с 41 на сто през 2016 г.

Близо една пета от анкетираните биха отказали покупка, ако търговецът не приема електронно разплащане, показва още изследването.

"Предколедният сезон си остава периодът, в който се правят най-много онлайн покупки. По-голямата част от хората обаче вече не свързват онлайн пазаруването само с определен период от годинатa. Това ни показва, че онлайн пазаруването все повече се превръща в част от ежедневните покупки на българите", коментира Красимира Райчева, мениджър на "Виза" за България.

Тя посочи, че за първи път от три години насам по-голям брой хора заплащат по електронен път, отколкото в брой. Българите показват нарастващо предпочитание към електронните разплащания и очакваме тази тенденция да се задържи, допълни Райчева.

Проучването показва няколко стабилни тенденции без промяна за последната година – най-често българските потребители предпочитат да пазаруват в интернет дрехи и обувки (64%), техника (39%), почивки (42%) и книги (21%).

Oт друга страна, проучването установява две категории, които отбелязват забележителен ръст в разплащането онлайн – битови услуги (14% - с 3 процентни пункта повече от 2016 г.) и самолетни билети (22% - със 7 процентни пункта повече от 2016 г.).

Онлайн покупките се правят най-често в български електронни магазини (42%), големи международни търговци (23%), други международни онлайн магазини (18%) и уеб сайтове за колективно пазаруване (18%).

Най-важните критерии за българските купувачи, когато правят своите покупки онлайн, са безплатната доставка (67%), богатият избор на категории продукти (54%), наличието на сертифицираща система (52%), опциите за плащане онлайн (36%) и възможностите за закупуване на ваучери за намаление (30%).

Когато става дума за честота на електронни разплащания 10 на сто от българите пазаруват онлайн няколко пъти седмично, което е стабилно увеличение от 3 процентни пункта в сравнение с миналата година, сочи проучването.

Четиридесет и един процента правят онлайн покупки няколко пъти месечно, докато 21% го правят само веднъж месечно.

Двадесет и шест процента от българите предпочитат да плащат онлайн с дебитна карта, а 7% използват кредитна карта. Това, което потребителите оценяват високо, са удобството (99%), пестенето на време (98%) и улеснението (98%) при онлайн разплащанията, както и че няма нужда от физическо присъствие в търговския обект (98%), възможността да се случва навсякъде и по всяко време (98%) и лесното проследяване на личните финанси (89%).

През 2017 г. онлайн разплащанията по няколко пъти в месеца са еднакво популярни сред мъжете (42%) и жените (41%). Българските мъже предпочитат да пазаруват онлайн техника (66%), почивки (43%) и дрехи (31%), докато жените правят покупки в интернет предимно на облекло (57%), почивки (42%), самолетни билети (20%) и козметични продукти (20%).

Онлайн пазаруването се практикува от милиони "Виза" картодържатели всеки ден. Широката подкрепа от страна на търговците на дребно, банките и финансови институции, заедно с потребителския апетит за по-бързо, по-удобно и сигурно пазаруване, е двигателят зад този подем в електронната търговия.

Споделяне
Още от Бизнес