Над половин милион глоба за подвеждаща реклама на "Проктър енд Гембъл"

Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) глоби с 556 435 лв. "Проктър енд Гембъл Интърнешънъл Опърейшънс СА", Швейцария, заради подвеждаща реклама на перилния препарат "Ариел Прозим 7".

Жалбата срещу компанията е подадена от конкурента ѝ "Хенкел България" ЕООД, производител на перилните препарати Персил, Рекс, Первол и Силан.

Според рекламата на "Ариел Прозим 7" новаторска технология за отстраняване на петна помага и за предотвратяване на бъдещото им появяване. Това твърдение принципно се потвърждава от независимия институт за анализи Фрезениус, който обаче изтъква, че за да се постигне този резултат е необходимо материята предварително да бъде третирана с рекламирания продукт минимум 10 пъти.

В клипа обаче това не се споменава, а е използван изразът "предварително изпран с Ариел Прозим 7", което е нормално да се възприеме в буквалния смисъл, т.е., че и еднократно предварително изпиране е достатъчно за постигане на очаквания резултат.

КЗК смята, че премълчаването на съществена информация за действието на продукта е в състояние да подведе потребителя и да пренасочи потребителското търсене, като по този начин навреди на конкурентите. При определяне на конкретния размер на санкцията Комисията е отчела обстоятелството, че в някои други държави от ЕС, рекламата на същия продукт е съдържала точни указания за постигане на желания ефект, докато на българските потребители това е било спестено.

Споделяне
Още от Бизнес