Над половината българи искат рекламните блокове да са по-дълги, но по-редки

Повече от половината българи биха предпочели рекламните блокове по телевизиите да са по-дълги, но да се излъчват на по-голям интервал от време. В същото време 85 на сто от зрителите у нас биха искали да могат да пропускат дадена реклама и да гледат онези, които ги интересуват. Това сочи изследване "Бъдещето на телевизионната реклама” на "Дискавъри Нетуъркс (Discovery Networks) и фондация "Бъдеще" (Future Foundation), обявено в четвъртък.

Според проучването 57% от българите гледат най-малко 3 часа телевизия на ден, а всеки четвърти зрител не може да си спомни повече от пет реклами, пуснати през деня.

Телевизионните доставчици трябва да балансират между желанията на потребителите и кое е най-доброто за марките, ако искат да се откроят в рекламния блок, смятат анализаторите.

Потребителите са съгласни, че рекламата, излъчвана по различни комуникационни канали, има по-голямо влияние. Повече от 70% от българите споделят мнението, че 360-градусовите кампании са силно въздействащи.

Проучванията показват, че високотехнологичният начин на живот активно засилва, а не намалява рекламната ефективност. В България 70 процента от хората са потърсили продукт или услуга онлайн, след като вече са гледали рекламата му по телевизията. Също толкова зрители у нас желаят рекламата да е съобразена спрямо конкретните им нужди.

Половината от потребителите у нас биха искали директно да се ангажират и поръчват това, което са видели на екрана. Според тях трябва да има възможност да се купуват продукти само с натискането на един бутон. 47% от българите са заинтересовани да обсъждат програмното съдържание в социалните мрежи, докато гледат телевизия, сочи още изследването,

Споделяне
Още от Общество

Как оценявате кризисните икономически мерки на правителството?