Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Над половината потребители предпочитат дистанционен отчет на водомери и топломери

3 коментара
Над половината потребители предпочитат дистанционен отчет на водомери и топломери

Малко над половината потребители предпочитат топломерите и водомерите им да се отчитат дистанционно, но още повече са тези, които не са наясно, че вече при смята на уредите си за отчитане са длъжни да слагат такива с радиоотчитане. Това сочат данните от проучване, възложено от топлинния счетоводител "Техем" и проведено през месец март 2021 г., сред 600 граждани от домакинства, използващи централно топлоснабдяване в София.

Като много полезно в условията на Covid пандемията се възприема дистанционното отчитане от 53.8% от запитаните. Като полезно го определят 24.7%, а едва 11,7% смятат, че тази услуга няма да намали риска за здравето на самите тях и семействата им. Общо 53% от запитаните заявяват, че предпочитат уредите и водомерите са се отчитат без домовете им да се посещават от инкасатор.

В България има монтирани над 1 милион уреди techem (разпределители, водомери и топломери), 609 хиляди от които, са дистанционни. Благодарение на радиоотчета, в условията на социална изолация в началото на миналата година, за 14 дни чрез дистанционните уреди на Техем, в София са отчетени над 360 хиляди индивидуални разпределители и почти 18 хиляди водомери за топла вода, без да се налага посещение на отчетник в дома на клиентите.

За предстоящата кампания по годишен отчет на уредите за отоплителен сезон 2020/2021, от "Техем" изразяват готовност да започнат дистанционен отчет на разпределители, топломери и водомери веднага след спиране на централното топлоподаване. Тази година, за удобство на клиентите, в графика за годишен отчет, в периода между 01-06 май 2021 г., не са предвидени дати за физически посещения в имотите, заради предвиждането, че множество клиенти ще бъдат извън града.

"В този период ще се извършва само дистанционен отчет на уреди", каза Милена Стоянова, управител на "Техем".

След законовите поправки от 12 март 2021 г. при подмяна на стар топломер или водомер новият уред задължително трябва може да се отчита дистанционно. Оказва се обаче, че само 33 на сто от хората са запознати с тези нови изисквания. Останалите не са наясно с тях.

Стоянова припомня, че при избора на радиоводомер за топла вода клиентите трябва да бъдат особено внимателни, защото уредът трябва да може да се отчита дистанционно от топлинния счетоводител, който обслужва етажната собственост. Според промените в закона дистанционните водомери, които монтират клиентите в домовете си, трябва да са доставени или одобрени от фирмата топлинен счетоводител.

"Този, който чете топломерите, трябва да може да отчита и дистанционните водомери в сградата, за да се гарантират коректни сметки", предупреждава Милена Стоянова.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

3 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. pepe
    #3

    Забравили са да посочат "малката подробност", че "проучването" е поръчано и платено от въпросната фирма... :)

  2. Българофил
    #2

    ТОВА НЕ Е ВЯРНО!!!

  3. асен
    #1

    глрупости на търкалета – явно реклама на услигата им, която е безбожно скъпа.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.