Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Надежди за европари за нов мост край Русе и магистралата до Търново и Маказа

През юни се очаква възстановяване на фериботната линия до Гюргево

10 коментара
Николай Събев и Гроздан Караджов приветстват румънския министър Сорин Гриндяну, сн. МТ

Регионалният министър Гроздан Караджов изрази надежда за еврофинансиране на проектите за изграждане на втори мост над Дунав край Русе и тръгващата оттам магистрала до Велико Търново, която "в бъдеща проекция" да продължава от Стара планина, да пресича магистралите "Тракия" и "Марица" и да стига до гръцката граница при пункта Маказа.

"Това прави трасето истински трансграничен коридор между Румъния, България и Гърция", заяви Караджов на пресконференция в Русе след среща с румънския вицепремиер и министър на транспорта и инфраструктурата Сорин Гриндяну в петък.

Той обърна внимание, че подобни проекти са с изключително висок приоритет за ЕК и Румъния, България и Гърция биха могли да обединят усилията си.

"Най-вероятно трите държави бихме получили финансиране за подобен проект и особено граничните съоръжения - вторият мост над Дунав, би получил сериозна финансова помощ от Свързана Европа (Connecting Europe)", каза министърът. Той напомни, че по този мост е работено най-дълго и допълни, че румънската страна също признава, че по този въпрос са правени предварителни проучвания.

От думите на Караджов стана ясно, че проектът за магистралата Русе – Велико Търново се бави, защото "към днешната дата нямаме яснота коя е стартовата точка на тази магистрала". За построяването на 75 км от Русе до Бяла бе обявен търг за 1 млрд. лв. още през 2020 г.

В края на януари 2021 г. бяха отворени предложенията за изграждането на участъка Русе - Бяла (40.24 км) с прогнозна стойност над 536 млн. лв. без ДДС, и на обхода на Бяла (35.4 км) с прогнозна стойност над 446 млн. лв. без ДДС. Общо девет оферти бяха подадени по двете обособени позиции, но разглеждането им продължава над една година.

Сега регионалният министър разясни още, че проектът зависи от плана Натура в Румъния и България и отбеляза, че началната точка на магистралата ще се позиционира там, където е възможно и икономически обосновано.

"Затова не се пристъпва към решение кой е победителят и кой ще изпълнява тази отсечка, но се надявам, че с днешната среща ще се даде тласък на този процес", каза министърът и допълни, че "нулевата точка на магистралата Русе - Велико Търново е всъщност вторият мост над Дунав" при Русе.

Досега коментираното начало на магистралата и място за втория мост край Русе е край частното пристанище на фирмата "Булмаркет".

Караджов изрази надежда и ремонтът на първия Дунав мост да започне най-скоро и според метеорологичните условия да завърши през пролетта на следващата година. В момента се прави техническо проектиране на реновацията на българския участък на съоръжението. През 2018 г. румънската страна направи такъв ремонт.

Българското обследване е показало лошо състояние на съоръжението, включително започнало оголване на конструктивни елементи, което компрометира здравината му, но и влияе на трафика. Очаква се проектирането на ремонта да е готово през май и да се обяви обществена поръчка за извършването му.

Най-късно до юни ще бъде възстановена фериботната линия Русе – Гюргево, стана ясно от думите на транспортният министър Николай Събев, който също участва в срещата с румънския министър. Така ще се разтовари с 30 процента трафикът на камиони през моста, който е особено интензивен през лятото.

"През месец март ще бъдат изработени протоколи и регламенти за уеднаквяване на процедурите по преминаване на двата гранични пункта, така че престоят на превозни средства на и около ГКПП да се съкрати чувствително“, заяви министър Събев след срещата.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

10 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. случайно минаващ
    #10

    А за останалите няколко моста?

  2. Подпоручик Рандев
    #9
    Отговор на коментар #1

    Нее, когато Саботьорите като тебе ПОДКОПАВАТЕ ВСИЧКО, сакън да не успее Демокрацията, нали плъх?!!!

  3. Подпоручик Рандев
    #8
    Отговор на коментар #2

    ДА!

  4. Подпоручик Рандев
    #7

    Възможно ли е да се Направят и България да Произвежда Шлепове с Електромотори и Слънчеви Батерии като екстра и Автоматично да Плават Нагоре Надолу по Дунава? Ще помогне ли за Развитието, Заетостта и Търговията, и съответно Доходите на Българските Граждани? До Кога Ще Се Саботират Проекти, За Да Не Се Развиваме Напълно Своят Потенциал, а Да Стоим в Безхаберие и Хаос, ЗАСТОЙ?!!!

  5. Подпоручик Рандев
    #6

    Магистрали Трябват вътре в Страната, но Защо не Използваме Дунава, Готова Широка Магистрала към Европа?!! Само трябва да се свърже!

  6. Подпоручик Рандев
    #5

    Пристанища трябват, Пристанища!, по Дунава, Директно в Сърцето на Европа, свързани долу от Егея Солун Алесандрополис(Път Коприна, даже Китайците ще приветстват, Суетският го разширяват!)! И регионално развитие в Добруджа Теснилинейки и до Дунава и цялата Реколта отива в Европа, по Шлепове Дронове десетки стотици, Нови Технологии, България Цъфти и Процъфтява ако Се Възползва от Географското си Положение, което е Проклятие по Тема Сигурност и Идентичност, Трябва да Берем Позитивите, а Не Само Негативните Последствия!!!!

  7. Любо от Далеч
    #4

    Ех, къде са сега инжинерите баце, Делян и Ахмед да дадат професионално мнение ?

  8. rusonefil
    #3

    И къде ще преминава Стара Планина тая магистрала? Същият вчера рече, че тунелът под Шипка не можел да има по две ленти в посока. Калинки Продължаваме Подмяната...

  9. ABV
    #2

    Това трябваше да се случи преди 10 години, а не след 10! Какво чакаме???

  10. т€еритория на Мики Маус
    #1

    Създава се проблем, който частник да реши!

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.