Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Наемните цени на софийския булевард "Витоша" вървят нагоре

Най-скъпата улица в света остава "Пето авеню" в Ню Йорк

0 коментара
Снимка: БГНЕС

Възстановяващото се потребление и ограниченото предлагане на търговски площи поддържат ръста на наемите на главните улици в Европа.

Най-скъпата улица в световен мащаб остава "Пето Авеню" в Ню Йорк, а столичният булевард "Витоша" се изкачва с пет места до 52-ра позиция в класацията "Търговските улици по света" на консултантската компания "Кушман и Уейкфилд" (Cushman & Wakefield), което се прави за 28-ми път подред и обхваща 462 водещи търговски локации в света. Данните са на консултантската компания и нейните партньори по света, като за България и Македония това е "Фортън".

За изминалата година наемите на централния софийски булевард отбелязват ръст от 4.5%, достигайки средна цена от 46 евро/кв.м месечно за помещение от 100 кв. м.

За сравнение най-скъпата търговска улица в света за поредна година остава горната част на "Пето Авеню" в Ню Йорк с 2422 евро/кв. м среден месечен наем, а в Европа – парижката "Шанз Елизе" с 1104 евро/кв. м.

Събитията, които най-силно са повлияли на представянето на търговските улици в тазгодишната класация, са Брекзита, забавянето на световната икономика, ръстът на туризма и терористичните актове в ключови европейски столици, посочват консултантите на "Кушман и Уейкфилд".

Ключови фактори са и възстановяващото се потребление, както и бързото развитие на електронната търговия в световен план.

"В България отчетеното от нас покачване на наемите на бул. "Витоша" през последната година се влияе от два значими тренда – ръстът на потреблението и желанието на търговците да отварят нови локации, срещу които стои ограничено предлагане на подходящи помещения", коментира Росен Генев, мениджър "Търговски площи" във "Фортън".

Той открои големите модни вериги и търговците, продаващи продукти в сектора за здраве и красота, сред ключовите наематели на търговски площи в централните софийски райони. Продължава и търсенето на помещения за заведения.

"Търсенето на търговски площи в повечето големи европейски градове остава силно, но за точните обекти на точните локации. В същото време предлагането на такива помещения е ограничено, което поддържа ръста на наемите и разширява обхвата на търсените търговски локации", обобщи Джъстин Тейлър, мениджър "Търговски площи" в "Кушман и Уейкфилд" за Европа, Близкия Изток и Африка.

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

0 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.