Наемните цени на софийския булевард "Витоша" вървят нагоре

Най-скъпата улица в света остава "Пето авеню" в Ню Йорк

Снимка: БГНЕС

Възстановяващото се потребление и ограниченото предлагане на търговски площи поддържат ръста на наемите на главните улици в Европа.

Най-скъпата улица в световен мащаб остава "Пето Авеню" в Ню Йорк, а столичният булевард "Витоша" се изкачва с пет места до 52-ра позиция в класацията "Търговските улици по света" на консултантската компания "Кушман и Уейкфилд" (Cushman & Wakefield), което се прави за 28-ми път подред и обхваща 462 водещи търговски локации в света. Данните са на консултантската компания и нейните партньори по света, като за България и Македония това е "Фортън".

За изминалата година наемите на централния софийски булевард отбелязват ръст от 4.5%, достигайки средна цена от 46 евро/кв.м месечно за помещение от 100 кв. м.

За сравнение най-скъпата търговска улица в света за поредна година остава горната част на "Пето Авеню" в Ню Йорк с 2422 евро/кв. м среден месечен наем, а в Европа – парижката "Шанз Елизе" с 1104 евро/кв. м.

Събитията, които най-силно са повлияли на представянето на търговските улици в тазгодишната класация, са Брекзита, забавянето на световната икономика, ръстът на туризма и терористичните актове в ключови европейски столици, посочват консултантите на "Кушман и Уейкфилд".

Ключови фактори са и възстановяващото се потребление, както и бързото развитие на електронната търговия в световен план.

"В България отчетеното от нас покачване на наемите на бул. "Витоша" през последната година се влияе от два значими тренда – ръстът на потреблението и желанието на търговците да отварят нови локации, срещу които стои ограничено предлагане на подходящи помещения", коментира Росен Генев, мениджър "Търговски площи" във "Фортън".

Той открои големите модни вериги и търговците, продаващи продукти в сектора за здраве и красота, сред ключовите наематели на търговски площи в централните софийски райони. Продължава и търсенето на помещения за заведения.

"Търсенето на търговски площи в повечето големи европейски градове остава силно, но за точните обекти на точните локации. В същото време предлагането на такива помещения е ограничено, което поддържа ръста на наемите и разширява обхвата на търсените търговски локации", обобщи Джъстин Тейлър, мениджър "Търговски площи" в "Кушман и Уейкфилд" за Европа, Близкия Изток и Африка.

Споделяне
Още от Бизнес