Прескочи към основното съдържание
Вход / Регистрация

Най-критичният период за ВВС за последните 10 години. Авиационната техника отказва

Бъдещето на МиГ - 29 е под все по-сериозен въпрос

14 коментара
МиГ 29, сн. ВВС

Бойната авиация е на ръба от години заради проблемите с поддръжката на старите съветски машини МиГ – 29, но през миналата година произшествията във Военновъздушните сили са с девет повече спрямо предходната 2020 година и бележи най-критичния период за последните 10 години. 

В доклада за състоянието на отбраната през миналата година се отчита, че през 2021 г. са допуснати 43 авиационни произшествия с български военни въздухоплавателни средства.

От тях 37 авиационни инцидента, пет сериозни инцидента и една катастрофа.

"Тежките авиационни произшествия (катастрофа и три от сериозните инциденти) са свързани с проявата на субективния фактор. Същевременно се запазва тенденцията повечето от авиационните произшествия (65%) да са вследствие от откази на авиационната техника", посочват от МО.

Миналата година изтребител МиГ-29, пилотиран от майор Терзиев, се разби в морето край Шабла по време на учение. Мишената е падала по-бързо от предвиденото и се е наложила допълнителна маневра, за да може майор Терзиев да я порази.

Трагедията все още не е изяснена напълно. 

От ВВС признават, че осигуряването на необходимото ниво на летателна подготовка за пилотите на определени типове авиационна техника все още е основен проблем за ВВС.

Това се дължи на затруднения в осигуряването на поддръжката, включително и за тяхната оперативна съвместимост със системите, използвани от гражданската авиация.

През годините на няколко пъти се е стигало до критична ситуация и почти до невъзможност България сама да пази небето си. Сега това се повтаря, като става все по-реална възможността други съседни страни да поемат изцяло охраната на небето ни.

В НАТО има подобни практика в страни, които не развиват собствена бойна авиация.

България все още разчита само на съветските изтребители МиГ 29, за чиято поддръжка зависихме доскоро от Русия. След военната агресия на Путин срещу Украйна опциите машините да бъдат ремонтирани в Русия, Украйна или Беларус отпаднаха.

Сега надеждите се насочени към Полша, но все още няма яснота дали тя може да се справи с поддръжката на българските самолети.

Авиоексперти обаче са скептични, че това може да е устойчиво решение, защото Полша също разчита на Русия за ремонтните комплекти.

Според източници на Меdiapool изтребителите МиГ 29 вероятно няма да могат да се използват до края на годината, ако не бъде намерено някакво решение за поддръжката им.

Аналогична е ситуацията и със Су-25.

Ключови думи

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.

14 коментара

Екипът на Mediapool Ви уведомява, че администраторите на форума ще премахват всички мнения, съдържащи нецензурни квалификации, обиди на расова, етническа или верска основа.

Редакцията не носи отговорност за мненията, качени в Mediapool.bg от потребителите.

Коментирането под статии изисква потребителят да спазва правилата за участие във форумите на Mediapool.bg

Прочетете нашите правила за участие във форумите.

За да коментирате, трябва да влезете в профила си. Ако нямате профил, можете да се регистрирате.



  1. Bлaдo
    #14

    няма!!! да има Грипени, тавариши комунални троляци! нЯма! и миг-ове да има - никога и завинаги... Както и да ми се връткате, както и да ми се лезите, каквото и да балалайкате... :-))) Важна част от НАТО сме и дори и в момента Ф35-иците ни си вършат работата... ..................... Свиквайте! . ... или пък недейте ;-) - удоволствие да ви трови човек......

  2. АниD
    #13

    Няма страшно, КГБ льотчик радеФФ ще ви паZи с миг 29, съветска машина - вечна машина :):):) Дори може да извика непобедимата раZZийска армия да ви паZи.

  3. Stefan
    #12

    Да летят с чертежите на Ф16. Като не искат грипени- така ще е.

  4. Нато Натов
    #11
    Отговор на коментар #9

    Много изтъркано Новичок. Знам че вътрешно също много харесваш самолетите Грипен, защото експлоатационните им разходи са два пъти по-ниски от тези на Ф16, но се страхуваш да си го признаеш.

  5. Нато Натов
    #10
    Отговор на коментар #8

    Щом си толкова мераклия ти иди на @уй.

  6. Новичок
    #9
    Отговор на коментар #7

    чемoдан вoкзал рoccия

  7. Гений
    #8
    Отговор на коментар #3

    руZZкий провокатор, иди н...й!

  8. Нато Натов
    #7
    Отговор на коментар #5

    Да бе. Дори Финландия, която има над три пъти по-висок брутен вътрешен продукт от нас. Все пак трябва да се простираш според чергата си. Новите осем Ф16, които се договарят ще ни бъдат продадени с намаление за 1.7 млрд. долара, който вече достигна еврото, т.е. за около 3.3 млрд. лева.

  9. SILENCE
    #6
    Отговор на коментар #4

    И дори това не е най-лошото. Подлецът радЮФ продължи да брътви какво ли не точно по темата ... А мисирките от сайта "забравят" Полша като вариант, защото хич не искат да си стоим на мястото, а да ни влачат обратно при путлер и оня с нагласените като при брежнеФ "избори".

  10. Bлaдo
    #5

    дори и Финландия не щя Грипени, наФтоФ(3), колкото и да не можеш да преживееш Ф16-ките... ;-))

Препоръчано от редакцията

подкрепете ни

За честна и независима журналистика

Ще се радваме, ако ни подкрепите, за да може и занапред да разчитате на независима, професионална и честна информационно - аналитична медия.